banner
banner

Δοκιμή Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69hp x-shift αυτόματο

Με το πρώτης γενιάς Aygo, το οποίο λανσαρίστηκε το 2005 και ανανεώθηκε το 2008 και το 2012, η Toyota εισήλθε με επιτυχία για πρώτη φορά στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων. Παράλληλα ήταν το πρώτο προϊόν από την κοινοπραξία TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile), ενώ όπως και τα “ομόσταυλα” Citroen C1 και Peugeot 107 παράγονταν στο εργοστάσιο Κολίν της Τσεχίας.

Με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 760.000 οχήματα, το νέο Toyota Aygo παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο και καλύτερο σε κάθε τομέα, αποκτώντας παράλληλα πιο τολμηρή και δυναμική σχεδίαση εξωτερικά, διατηρώντας παράλληλα τις κόμπακτ διαστάσεις του. Το μήκους 3.455 χλστ. (+25 χλστ. από το προγενέστερο) νέο Aygo ξεχωρίζει κυρίως από τον “X” σχεδιασμό του εμπρός άκρου με τα LED φώτα ημέρας χαμηλά στον προφυλακτήρα. Στο πλάι η γραμμή των πίσω παραθύρων είναι έντονα τοξοειδής, ενώ στο πίσω άκρο τα κάθετα τριγωνικά φώτα με το ανάγλυφο σχέδιο τονίζουν τον ευφάνταστο σχεδιασμό του.

Το νέο Aygo, όπως και το προγενέστερο διατίθεται σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα, μόνο με τον 1.000άρη VVT-i κινητήρα των 69 ίππων και τιμή από 10.190 ευρώ με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Mε το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων x-shift της δοκιμής διατίθεται από την τρίτη έκδοση X-Play και άνω, με τιμή από 12.375 ευρώ έναντι 11.450 ευρώ το χειροκίνητο στη ίδια έκδοση.

Σπιρτόζικος ο κινητήρας αλλά με υστέρηση το αυτόματο κιβώτιο

Ο 3κύλινδρος VVT-i κινητήρας του 1.0 λτ. με απόδοση 69 ίππων προέρχεται από το προηγούμενο μοντέλο, ωστόσο έχει δεχτεί πολλές αλλαγές. Συγκεκριμένα έχει αυξηθεί η συμπίεση, βελτιώθηκε η καύση μέσω νέων μπουζί, τοποθετήθηκε νέα εισαγωγή και νέα καδένα χρονισμού, αναβαθμίστηκε ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων και ενσωματώθηκε σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων. Στην πράξη το 1.000άρι αυτό μοτέρ είναι πολύ πρόθυμο και “ζωντανό” μέχρι τις υψηλές στροφές, τις οποίες φτάνει εύκολα. Οι κραδασμοί από το 3κύλινδρο μπλοκ είναι ανεπαίσθητοι και ο θόρυβος διατηρείται σε λογικά επίπεδα. Θετικό είναι το τράβηγμα και ελαστικότητα μέσω και των 95 Nm ροπής, από τα οποία τα 85 Nm είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ.

Το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο x-shift με τις 5 σχέσεις περιλαμβάνει πλήρως αυτόματη λειτουργία και χειροκίνητη με τη μετακίνηση του επιλογέα πάνω για κατέβασμα και κάτω για ανέβασμα ταχύτητας και μέσω των paddles στο τιμόνι. Επιπλέον, περιλαμβάνει τις επιλογές E (Easy Mode), όπου οι αλλαγές γίνονται αυτόματα, M (Manual) για χειροκίνητες αλλαγές και R (Reverse). Στην αυτόματη επιλογή οι εναλλαγές των ταχυτήτων παρουσιάζουν μια υστέρηση και δεν είναι πολύ ομαλές, “κόβοντας” μερικά δευτερόλεπτα από την επιτάχυνση. Παράλληλα κάνει kickdown, δεν αλλάζει ταχύτητα στον κόφτη και οι 5 σχέσεις μετάδοσης είναι μακριές (η 3η ταχύτητα τερματίζει στα 140 χλμ./ώρα). Μπορεί να αργεί στις αλλαγές, όμως δεν παύει να διευκολύνει σημαντικά τον οδηγό στις αστικές μετακινήσεις. Όσον αφορά στην κατανάλωση, σε πραγματικές συνθήκες κίνησης κυμαίνεται στα 6 λτ./100 χλμ. 

Πολύ καλή οδική συμπεριφορά και άνεση

Βελτιωμένο παρουσιάζεται στο δρόμο τόσο σε άνεση όσο και σε οδική συμπεριφορά το νέο Aygo με το μειωμένο παράλληλα αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,29 (από Cd 0,30) και την αυξημένη στρεπτική ακαμψία. Το δάπεδο προέρχεται από του προηγούμενου Aygo και φέρει ενισχύσεις, ενώ τα σημεία συγκόλλησης του αμαξώματος έχουν αυξηθεί σημαντικά, από τα 119 συνολικά στα 544. Νέες ρυθμίσεις έχουν γίνει και στις οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το νέο Aygo εκπλήσσει για ακόμα μια φορά ευχάριστα με την σταθερότητά του και την προοδευτικότητα των αντιδράσεών του, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Επίσης είναι ευχάριστο στην οδήγηση μέσω και του θετικού σε αίσθηση και αμεσότητα τιμονιού με τη βελτιωμένη ηλεκτρική υποβοήθηση. Την πολύ καλή συνολικά εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο ενισχύει και η άνεση από την ανάρτηση σε συνδυασμό με την πιο προσεγμένη ηχομόνωση.

Μοντέρνο εσωτερικό με βελτιωμένη εργονομία

Πλήρως αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Toyota Aygo. Τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό είναι πιο συμπαγή και στιβαρά συναρμολογημένα από του προγενέστερου μοντέλου. Ωστόσο οι ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες και τα άγρια σε υφή πλαστικά στις πόρτες (δίχως επένδυση υφάσματος) μετριάζουν την ποιότητα. Τη νεανική εικόνα του ταμπλό ενισχύουν ο μοντέρνος πίνακας οργάνων, το νέο σύστημα πολυμέσων x-touch με την έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών και οι ασημί επενδύσεις. Την εργονομία έχουν βελτιώσει τα πρακτικότερα χειριστήρια του συστήματος αερισμού – θέρμανσης και η τοποθέτηση δύο διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα στην πόρτα του οδηγού (αντί ενός στο παλαιότερο).

Ελαφρώς καλύτεροι είναι οι χώροι παρά τη διατήρηση του μεταξονίου στα 2.340 χλστ. Σύμφωνα με την Toyota το μήκος της καμπίνας αυξήθηκε κατά 9 χλστ. και το πλάτος κατά 20 χλστ. Στο εμπρός τμήμα του εσωτερικού ο οδηγός και ο συνεπιβάτης κάθονται άνετα, ενώ πίσω δύο ενήλικες με ύψος άνω του μέσου όρου θα κάνουν παραχωρήσεις στον χώρο για τα πόδια τους. Στα μείον τα πολύ μικρά πίσω παράθυρα που ανοίγουν και πάλι μόνο προς τα έξω. Μεγαλύτερο κατά 29 λίτρα είναι το πορτ μπαγκάζ στα 168 λίτρα, όμως και πάλι είναι μικρότερο έναντι του ανταγωνισμού, ενώ το ψηλό κατώφλι φόρτωσης δε διευκολύνει την φορτοεκφόρτωση.

(+) Σπορτίφ σχεδιασμός, ζωηράδα κινητήρα, άνεση ανάρτησης, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση

(-) Υστέρηση αυτόματου κιβωτίου, ποιότητα επενδύσεων στις πόρτες, μικρός χώρος αποσκευών με ψηλό κατώφλι, πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω

Πηγή: http://www.autogreeknews.gr/


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
AUTO

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr