banner
banner

Δοκιμή Ford Mondeo Wagon ντίζελ 1.6 TDCi 115 PS

Η τέταρτη γενιά του Mondeo ήρθε για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του, προσφέροντας πληθώρα τεχνολογιών, συστημάτων ασφαλείας και ανέσεων, διατηρώντας παράλληλα τον εκλεπτυσμένο συνολικά αλλά και ενδιαφέρον οδηγικά, χαρακτήρα του. Επίσης, διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων – εκδόσεων και σε τρία αμαξώματα (σεντάν, 5θυρο, στέισον βάγκον). Πρόσφατα λαναρίστηκε στην χώρα μας και η πιο πολυτελής σειρά Mondeo Vignale.

Το αμάξωμα του Mondeo δεν κρύβει τον όγκο του και είναι επιβλητικό τόσο μέσω των διαστάσεών του όσο και της σχεδίασής του, εκφράζοντας παράλληλα εκλεπτυσμένο προφίλ. Το εμπρός μέρος είναι δυναμικό με τα Adaptive LED φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με την μεγάλη μάσκα να διαμορφώνουν ένα premium παρουσιαστικό που δεν περνά απαρατήρητο. Η έκδοση Wagon της δοκιμής χαρακτηρίζεται από το σφηνοειδές της σχήμα μέχρι και το πίσω μέρος, εκεί όπου και πάλι τα μεγάλα φωτιστικά σώματα LED κλέβουν τις εντυπώσεις με την όμορφη εικόνα τους.

Από πλευράς τιμών, το νέο Mondeo κοστίζει από 21.705 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.0 EcoBoost 125 PS με υπερπλήρη εξοπλισμό, ενώ το Wagon ντίζελ 1.6 TDCi 115 PS κοστίζει από 25.035 ευρώ. Επίσης, διατίθενται τα 1.5 TDCi 120 PS, 1.5 EcoBoost 160 PS, 2.0 EcoBoost 240 PS, 2.0 TDCi 180 PS και για πρώτη φορά υβριδικό (βενζίνης) 2.0 177 PS. Με το 5θυρο και το Wagon αμάξωμα προσφέρονται όλες οι εκδόσεις, όμως σεντάν υπάρχει μόνο στο υβριδικό.

Σύγχρονο, άνετο και ποιοτικά καλό εσωτερικό

Το εσωτερικό του νέου Ford Mondeo είναι σύγχρονο και όμορφο αισθητικά, προβάλλοντας στα κύρια χαρακτηριστικά τον high-tech πίνακα οργάνων με τις ψηφιακές ενδείξεις και την οθόνη αφής 8 ιντσών (4,2 ιντσών στο Trend) του συστήματος πολυμέσων SYNC II που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Η ποιότητα βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, με το πάνω μέρος του ταμπλό και των επενδύσεων των θυρών είναι κατασκευασμένα από παχύ μαλακό πλαστικό, ενώ ικανοποιητικά σε υφή και όψη είναι τα σκληρά πλαστικά. Η συναρμογή δείχνει στιβαρή, ωστόσο ορισμένες μικροατέλειες είναι υπαρκτές. Ο οδηγός κάθεται πολύ άνετα και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, η οποία προσφέρει και επαρκή πλευρική στήριξη. Επίσης, έχει στη διάθεσή του αρκετές θήκες, αλλά όχι όλες πρακτικές, όπως είναι αυτές πίσω από τη βαθιά κονσόλα και οι ψηλά τοποθετημένες ποτηροθήκες ανάμεσα από τα καθίσματα. Οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις του Ford Mondeo έχουν ανάλογο αντίκτυπο στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει πολύ πλάτος, άφθονος χώρος για τα πόδια και επαρκής αέρας για τα κεφάλια. To πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 525 λίτρων με κιτ επισκευής ελαστικών, 500 λτ. με μίνι ρεζέρβα και 488 λτ. με κανονική ρεζέρβα, ενώ το άνοιγμα κλείσιμο της μεγάλης πόρτας με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, γίνεται και ηλεκτρικά.

Επαρκής ο 1.600άρης ντίζελ κινητήρας

Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDCi των 115 ίππων και 270 Nm ροπής, επαρκεί για να κινήσει τα 1.514 κιλά του αμαξώματος, παρουσιάζοντας πολιτισμένη λειτουργία απαλλαγμένη από ενοχλητικούς κραδασμούς και θορύβους αφού η ηχομόνωση έχει μελετηθεί ιδιαίτερα. Από πλευράς επιδόσεων και δεδομένου ότι το Mondeo Wagonείναι ένα αυτοκίνητο για ταξίδια που θα φορτώσει όλη την οικογένεια με τις αποσκευές, ίσως είναι οριακά επαρκής στην περίπτωση που κληθεί να κινήσει τα 2.270 κιλά μεικτού βάρους και με τον κλιματισμό σε λειτουργία. Στην πράξη το μοτέρ αυτό απλά ικανοποιεί με την απόδοσή του και σε καμία περίπτωση δεν δύναται να εκθέσει το πολύ καλό πλαίσιο, παρουσιάζοντας καλή ελαστικότητα από χαμηλά αλλά μέτρια απόκριση στις μεσαίες στροφές. Η κατανάλωσή του κυμαίνεται σε μεικτές πραγματικές συνθήκες στα 8 λτ./100 χλμ.

Ιδανικός συνδυασμός άνεσης – οδικής συμπεριφοράς και αίσθησης

Το Ford Mondeo και σε αυτή του την γενιά καταφέρνει να αποτελεί ένα ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο προσφέροντας άνεση και ασφάλεια σε κάθε μετακίνηση. Μπορεί τα 4,9 μήκους του αμαξώματος να σε κάνουν να νιώθεις άβολα στην πόλη, ωστόσο εκτός αυτής ξεδιπλώνει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του, τόσο στις μεγάλες ευθείες και καμπές της εθνικής οδού με την ανάρτηση να προσφέρει μεγάλα επίπεδα άνεσης, όσο και στους επαρχιακούς δρόμους. Εκεί το Mondeo εκπλήσσει ευχάριστα για άλλη μια φορά τον οδηγό που θα θελήσει να κινηθεί πέρα από τα όρια που θέτει η κατηγορία και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου, παρουσιάζοντας ουδέτερα χαρακτηριστικά ακόμα και σε έντονη πίεση. Από στροφή σε στροφή το Mondeo ξεδιπλώνει τον ευχάριστο χαρακτήρα του κινούμενο ιδιαίτερα γρήγορα με τον οδηγό να λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το τιμόνι, το πλαίσιο και τις σωστά ρυθμισμένες, ανεξάρτητες αναρτήσεις.

Υψηλή τεχνολογία και ασφάλεια

Μεταξύ των χαρακτηριστικών του γνωρισμάτων είναι οι εμπρός προσαρμοζόμενοι προβολείς Adaptive LED (εκτός της έκδοσης Trend) με αυτόματη ρύθμιση ύψους, κατευθυνόμενη δέσμη και επτά συνολικά ρυθμίσεις, ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τις συνθήκες φωτισμού περιβάλλοντος, τη γωνία διεύθυνσης την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και την ενεργοποίηση των καθαριστήρων παρμπρίζ. Πρωτοποριακές είναι με την σειρά τους και οι πίσω ακριανές ζώνες ασφαλείας τεχνολογίας Inflatable Rear Seatbelt με ενσωματωμένο αερόσακο, καθώς και το σύστημα ανίχνευσης πεζών Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection, που ακινητοποιεί το όχημα αν διαγνώσει πιθανή σύγκρουση.

Πηγή: http://www.autogreeknews.gr/


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
AUTO

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr