banner

Δοκιμή smart forfour 1.0 71 hp

To δεύτερης γενιάς smart forfour αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Mercedes-Benz με την Renault (βλ. δοκιμή Twingo) και όπως και ο -όχι τόσο επιτυχημένος εμπορικά- προκάτοχός του αποτελεί μια πιο πρακτική επιλογή σε σχέση με το διθέσιο αποκλειστικά fortwo. Το forfour είναι αισθητά μεγαλύτερο από το fortwo (διαβάστε τη δοκιμή) και με μήκος 3,49 μέτρων εντάσσεται στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων. Παράλληλα το νέο forfour έχει ακριβώς ίδιο πλάτος και ύψος με το fortwo αλλά κατά πολύ μακρύτερο μεταξόνιο στα 2.492 χλστ., όσο σχεδόν ενός μικρού αυτοκινήτου. Το νέο forfour μοιράζεται και την ίδια γκάμα κινητήρων με το fortwo, η οποία αποτελείται από 3κύλινδρα μηχανικά σύνολα 1.0 και 0.9 λίτρων με απόδοση 60, 71 και 90 ίππων αντίστοιχα. Η τιμή του smart forfour ξεκινά από τις 10.353 ευρώ με απόσυρση και φτάνει μέχρι τις 15.730 ευρώ (με απόσυρση) στην πλούσια έκδοση proxy με τον turbo κινητήρα των 0.9 λίτρων.

AUTO SMART 02

Σύγχρονο και καλαίσθητο αισθητικά

Το smart forfour αν και μεγαλύτερο σε μήκος από το fortwo καταφέρνει και δείχνει το ίδιο κόμπακτ αλλά και στιλάτο σχεδιαστικά διατηρώντας έτσι το βασικό γνώρισμα του μικρότερου μοντέλου. Η εμφάνισή του κερδίζει τις εντυπώσεις μέσω των πολλών καμπύλων επιφανειών του αμαξώματος του έντονου χαρακτήρα που διαμορφώνει η επιβλητική εμπρόσθια μάσκα και των -για άλλη μια φορά σε smart- πολλών διαθέσιμων επιλογών εξατομίκευσης που προσφέρει (περίπου 40 συνδυασμοί εξωτερικών χρωμάτων).

AUTO SMART 03

Νεανικό εσωτερικό με καλή ποιότητα και χώρους

Στο εσωτερικό του το νέο smart forfour δε διαφέρει στο εμπρός τμήμα του σε σχέση με το fortwo παραμένοντας όμορφο με νεανικό αέρα. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και καλαίσθητος και η κεντρική κονσόλα -όπως και στο fortwo- κερδίζει τις εντυπώσεις με τη σχεδίασή της. Η ποιότητα βρίσκεται σε καλά επίπεδα, με ύφασμα να καλύπτει το ταμπλό στο μεγαλύτερο μέρος του, ενώ και τα πλαστικά τμήματα είναι ικανοποιητικής ποιότητας και εμφανίζουν ανάλογη συναρμογή. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει καλή περιμετρική ορατότητα και άνετη θέση οδήγησης. Ωστόσο, η εργονομία είναι μέτρια απαιτώντας αρκετό χρόνο συμβίωσης με το αυτοκίνητο.

Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 επιβάτες στα ισάριθμα καθίσματα, με τους πίσω να μην αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα με το διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους. Όμως τα επίπεδα καθίσματα είναι άβολα και επηρεάζουν ελαφρώς την άνεσή τους κυρίως σε πολύωρες μετακινήσεις. Άλλο ένα αρνητικό στο εσωτερικό του smart forfour είναι τα μικρά πίσω παράθυρα τα οποία ανοίγουν μόνο προς τα έξω. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 185 λίτρων και είναι απλά επαρκής, αλλά και σημαντικά μικρότερος σε σχέση με ανταγωνιστικά μοντέλα.

AUTO SMART 04

Μέτριες επιδόσεις και αυξημένη κατανάλωση

Ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας του 1.0 λτ. που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ είναι απόδοσης 71 ίππων και 91 Nm ροπής στις 2.850 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο αν και παρουσιάζει μέτριες επιδόσεις έχει θετικό τράβηγμα στις χαμηλομεσαίες στροφές λειτουργίας του και ανταποκρίνεται στις αστικές απαιτήσεις του forfour. Εύχρηστος και με θετικό κούμπωμα είναι ο επιλογέας των πέντε ταχυτήτων του μηχανικού κιβωτίου του smart forfour το οποίο έχει αραιή κλιμάκωση. Η κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες κίνησης κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε μεταξύ 7 και 7,5 λτ./100 χλμ., τα οποία είναι αρκετά για αυτοκίνητο πόλης με 1.000άρη κινητήρα.

AUTO SMART 05

Άνετο στο δρόμο και με κορυφαία ευελιξία

Το νέο forfour όπως και το fortwo ξεχωρίζει για την κορυφαία ευελιξία του, χάρη στο μικρό κύκλο στροφής των μόλις 8,65 μέτρων. Αυτό οφείλεται στο τιμόνι που με 3,9 στροφές από άκρη σε άκρη «κόβει» πολύ, ενώ οι εμπρός τροχοί στρίβουν σε γωνία 45 μοιρών. Η πισωκίνητη πλατφόρμα του νέου forfour, μαζί και η δομή των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και άξονας De Dion πίσω) είναι κοινά με του νέου Renault Twingo και fortwo. Παράλληλα, το αυτοκίνητο της δοκιμής (έκδοση Proxy) διέθετε την στάνταρ σπορ ανάρτηση, η οποία περιλαμβάνει πιο σφιχτά και χαμηλωμένα κατά 10 χλστ. ελατήρια, καθώς και 16 ιντσών ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 185/50 εμπρός και 205/45 πίσω.

Με αναλογία βάρους ανά άξονα 45:55, κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς, το forfour συμπεριφέρεται σαν προσθιοκίνητο με την οδική του συμπεριφορά να παρουσιάζει ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης λόγω και της άμεσης επέμβασης του ESP όταν ο οδηγός το παρακάνει. Η ανάρτηση αν και σφιχτή φιλτράρει με ικανοποιητικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ωστόσο ο πίσω άξονας αντιδρά με πιο ξερό τρόπο. Το τιμόνι μπορεί να ευνοεί την ευελιξία, όμως αναπόφευκτα χάνει σε αμεσότητα και είναι αρκετά ελαφρύ. Στα μείον η αίσθηση του πεντάλ των φρένων καθώς έχει αρκετή «νεκρή» διαδρομή και πιάνει αφού πατηθεί μέχρι σχεδόν να τερματίσει, με αποτέλεσμα να ενοχλεί στο συνεχόμενο σταμάτα – ξεκίνα στην πόλη.

Πηγή: http://www.autogreeknews.gr/


Διαβάστε περισσότερα:
·
Κατηγορίες Άρθρου
AUTO

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr