banner

Αναρριχητική εξόρμηση στο Λεωνίδιο Αρκαδίας

ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΙΓΙΟΥ

Του Ανδρέα Ξυλιά – Υπεύθυνου Αναβάσεων Ορειβατικού Συλλόγου Αιγίου –

Στις 25 Μαρτίου ο ορειβατικός σύλλογος Αιγίου πραγματοποίησε τριήμερη εξόρμηση στο Λεωνίδιο Αρκαδίας για αναρριχητικές και ορειβατικές δραστηριότητες.

Κάποιοι σίγουρα θα αναρωτιέστε ποιος είναι ο ορειβατικός σύλλογος Αιγίου, και κάποιοι άλλοι ποιο είναι το Λεωνίδιο. Οπότε ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή τους!

Ο ορειβατικός σύλλογος Αιγίου ιδρύθηκε το 1930. Από τότε έχει συνεχείς ορειβατικές και πεζοπορικές δράσεις εντος και εκτός Ελλάδος και προσπαθεί ακόμα και σήμερα ,παρόλα τα προβλήματα της κοινωνίας μας, να δείχνει τον δρόμο της φύσης σε όσους το αναζητούν.

Το Λεωνίδιο βρίσκεται στην νοτιοανατολική πλευρά της Πελοποννήσου, 213 χιλιόμετρα από το Αίγιο, και ανήκει στο νομό Αρκαδίας. Έχει 3.800 μόνιμους κατοίκους περίπου. Είναι ιδιαίτερα αναπτυσσόμενο τα τελευταία χρόνια και η οικονομία του στηρίζεται στις αγροτικές καλλιέργειες και στον φυσιολατρικό τουρισμό.

25 Μαρτίου λοιπόν, 7 το πρωί ξεκινήσαμε 12 άτομα από το Αίγιο για να πάμε, μαζί με τον αντίστοιχο σύλλογο της Πάτρας, στο Λεωνίδιο για αναρρίχηση μέχρι και την Κυριακή. Ο δρόμος μέχρι την Κόρινθο είναι γνωστός σε όλους μας νομίζω (αυτός ο απαράδεκτος που πληρώνεις και διόδια), στη συνέχεα μέχρι το Αργος είναι καινούριος αυτοκινητόδρομος και από εκεί μένουν 80 χιλιόμετρα παραλιακής διαδρομής, με αρκετές και επικίνδυνες στροφές, περισσής ομορφιάς όμως!

Φτάνοντας στο χωριό καταλαβαίνουμε αμέσως ότι επρόκειτο για γραφική περιοχή! Στενά σοκάκια, πέτρινα σπίτια και πλατειές με καφενεία τραβούσαν τα βλέμματα μας. Πριν από οτιδήποτε άλλο έπρεπε να βρούμε τα καταλύματα μας (ξενοδοχειο Costa Rini και camping Semeli) για να ταχτοποιήσουμε τα πράγματα μας.Η δίκη μου παρέα θα έκανε ελεύθερο camping, οπότε ψάξαμε για ένα κατάλληλο μέρος. Στην κορυφή ενός λόφου πάνω ακριβώς από το Λεωνίδιο φαίνεται ένα εκκλησάκι και πήγαμε να εξετάσουμε αν μπορεί να μας φιλοξενήσει το βράδυ. Η θέα από εκεί μαγευτική! Ο προφήτης Ηλίας θα ήταν ο οικοδεσπότης μας αυτά τα δυο βράδια! Εν συνεχεία, κατευθυνθήκαμε σε ένα αναρριχητικό πεδίο (το πιο κοντινό στο χωριό) για να προλάβουμε πριν νυχτώσει να απολαύσουμε το αγαπημένο μας άθλημα!

LEONIDIO OREIBATIKOS 02

Καθώς ο ήλιος απομακρύνεται από την κοιλάδα του Λεωνιδίου, κατεβαίνουμε και εμείς στο χωριό για ξεκούραση. Οι local αναρριχητές μας σύστησαν ένα συγκεκριμένο μαγαζάκι όπου μαζεύονται όλοι κάθε βράδυ και συζητούν τις εμπειρίες τους! Το Pranjika με πολύ ζεστό κλίμα, ξύλινα τραπεζάκια, ευδιάθετους ανθρώπους και ελκυστικό μενού! Κατά τις 10 το βράδυ κατευθυνθήκαμε στα καταλύματα μας για ξεκούραση. Εμείς είχαμε μισή ώρα πεζοπορία μέχρι το εκκλησάκι του προφήτη Ηλία. Ουρανός καθαρός, γεμάτος αστέρια που τα έκρυβε όμως το δυνατό φως του ολόγιομου φεγγαριού!

Σάββατο πρωί, παίρνουμε πρωινό στο μπαλκόνι που ξυπνήσαμε με την ακόλουθη θέα!

LEONIDIO OREIBATIKOS 03

Σήμερα οι μισοί θα μείνουν για αναρρίχηση και οι υπόλοιποι θα κάνουν πεζοπορία με οδηγούς από το Λεωνίδιο στα τοπικά μονοπάτια! Κουραστική μέρα για να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους αρχάριοι και προχωρημένοι της αναρρίχησης! Το χωριό αυτό έχει περίπου 700 οργανωμένες διαδρομές αναρρίχησης και είναι πολύ διάσημο και στις υπόλοιπες χώρες του εξωτερικού καθώς συναντήσαμε αναρριχητές από Πολωνία, Γαλλία, Ρουμανία.

LEONIDIO OREIBATIKOS 04

LEONIDIO OREIBATIKOS 05

Ύστερα από 8 ώρες σκαρφαλώματος επιστρέψαμε στο χωριό για μια δροσερή μπύρα! Άλλωστε οι ορειβάτες είναι φημισμένοι για τα γλέντια τους όπου βρεθούν!

LEONIDIO OREIBATIKOS 06

Ως ορειβάτες μας αρέσει η λιτή ζωή.. έτσι δεν φάγαμε σε κάποιο μαγαζί αλλά έχοντας ορειβατικά σκεύη μαγειρέψαμε μακαρονάδα σε μια όμορφη πλατεία που ξετρυπώσαμε! Ύστερα γλεντήσαμε με αρκετά καραφάκια από τσίπουρο σε ένα από τα τοπικά κουτούκια με καλή τοπική παρέα!

Το επόμενο πρωί το πρόγραμμα είχε ορειβασία στον Πάρνωνα αλλά ο καιρός είχε αλλά σχέδια. Λογω των έντονων βροχοπτώσεων το ακυρώσαμε και παραμείναμε στο Λεωνίδιο για αναρρίχηση και σήμερα! Καθόλου κακό! Διαφορετικά πεδία και πάλι φυσικά και εν δυνάμει αναρριχητές δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους. Και όταν λέω εν δυνάμει εννοώ αυτό…

LEONIDIO OREIBATIKOS 07

LEONIDIO OREIBATIKOS 08

Κατά τις 3 το μεσημέρι η βροχή μας πρόλαβε και έτσι ξεκινήσαμε για το δρόμο της επιστροφής. Μια στάση στο Ναύπλιο ήταν απαραίτητη για ένα λαχματζουν σε ξυλοφουρνο, στο Trendy, στην παραλία της πρώτης πρωτεύουσας της Ελλάδος!

Αυτό είναι το Λεωνίδιο, λοιπόν, ο παράδεισος των αναρριχητών, και κύρια πολη της Τσακωνιάς (έτσι ονομαζόταν εκείνη η περιοχή κατά τα αρχαία χρόνια και έχει διατηρηθεί μέχρι και σήμερα) με την ιδιαίτερη διάλεκτο που συναντούσαμε σε κάθε πινακίδα, όπως για παράδειγμα…

LEONIDIO OREIBATIKOS 09

Μόνο θετικές μπορούν να είναι οι εντυπώσεις μας από αυτό το χωριό και παράδειγμα προς μίμηση για δικά μας χωριά, λογω της ραγδαίας ανάπτυξης του τα τελευταία χρόνια, εκμεταλλευοντας τη γη με τη δημιουργία θερμοκηπίων και τα απρόσιτα βράχια δημιουργώντας αναρριχητικά πεδία!