banner
banner

Tο έργο «IRIS» κατά της βίας και του ρατσισμού στον αθλητισμό

iris-logo-01

Στη σημερινή εποχή τα φαινόμενα βίας, ρατσισμού και μισαλλοδοξίας στον σχολικό αθλητισμό έχουν παρουσιάσει ανησυχητική αύξηση. Η εικόνα βέβαια δεν είναι καλύτερη ορισμένες φορές και στον επαγγελματικό αθλητισμό όπου παρατηρούμε εικόνες βίας αλλά και περιστατικά χουλιγκανισμού. Επειδή ο χαρακτήρας και η συμπεριφορά των ανθρώπων διαμορφώνεται στις μικρές ηλικίες, είναι σημαντική η αντιμετώπιση του προβλήματος σε επίπεδο αθλητισμού βάσης, έτσι ώστε να αλλάξει ο τρόπος σκέψης αλλά και η νοοτροπία, και να βοηθήσει τους νέους να αντιληφθούν ότι τέτοιες συμπεριφορές δεν είναι κοινωνικά αποδεκτές.

Από αυτήν την ανάγκη και τον προβληματισμό γεννήθηκε το Ευρωπαϊκό έργο IRIS. Το έργο ‘‘IRIS – Καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό για την προώθηση της ισότιμης συμμετοχής στον αθλητισμό βάσης και την αντιμετώπιση των διακρίσεων, του ρατσισμού και των περιστατικών βίας’’, υλοποιείται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο έργο συμμετέχουν έξι εταίροι: το Περιφερειακό Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Διά Βίου Μάθησης Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας (Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας) – ως επικεφαλής εταίρος του έργου, το Πανεπιστήμιο Konstantin Preslavsky του Σούμεν (Βουλγαρία), το Πανεπιστήμιο της Γυβάσκυλα (Φινλανδία), η Αθλητική Ένωση Oltalom (Ουγγαρία), το Πανεπιστήμιο του Σαντιάγο ντε Κομποστέλα (Ισπανία) και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ελλάδα).

Στόχος του έργου είναι να εκπαιδεύσει καθηγητές Φυσικής Αγωγής, προπονητές και άλλους τελικούς χρήστες στον έγκαιρο εντοπισμό προβλημάτων διακρίσεων, ρατσισμού και βίας, να τους προσεγγίσει με νέες διδακτικές μεθοδολογίες (διαδικτυακά σεμινάρια, εκπαιδευτικά εργαλεία) που στηρίζονται:

στην ενημέρωση των καθηγητών Φυσικής Αγωγής και των προπονητών σχετικά με τους τρόπους

  • διάγνωσης φαινομένων βίας, ρατσισμού και λοιπών διακρίσεων
  • στην κατανόηση των αρχών του κώδικα αθλητικής δεοντολογίας.
  • στην εκπαίδευση των καθηγητών Φυσικής Αγωγής και των προπονητών σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας που αποβλέπουν στην πρόληψη και διαχείριση φαινομένων βίας, ρατσισμού και λοιπών διακρίσεων.
  • στο να εφοδιάσει τους προπονητές και τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής τα εκπαιδευτικά μέσα που θα τους βοηθήσουν να εφαρμόσουν και να ενσωματώσουν αυτές τις μεθόδους διδασκαλίας σε καθημερινές σχολικές και αθλητικές δραστηριότητες.
  • στην εκπαίδευση των προπονητών και των καθηγητών Φυσικής Αγωγής να διαχειρίζονται τα συναισθήματα των παιδιών όπως αυτά εκδηλώνονται κατά τη διάρκεια των αθλητικών δραστηριοτήτων.

Το κύριο λοιπόν εργαλείο του IRIS, είναι μια πολύγλωσση εκπαιδευτική πλατφόρμα, που επιτρέπει στους Καθηγητές Φ.Α. και στους προπονητές, να έχουν πρόσβαση μέσω διαδικτύου σε εκπαιδευτικούς πόρους (θεματικές ενότητες και εκπαιδευτικά εργαλεία) για να επιμορφωθούν σχετικά με μεθόδους διάγνωσης, πρόληψης και αντιμετώπισης του ρατσισμού, των διακρίσεων και της βίας.

Τα εκπαιδευτικά εργαλεία του έργου IRIS είναι:

  • Ένα παιχνίδι ρόλων που απευθύνεται σε παιδιά από 11-15 ετών το οποίο βοηθάει στην καλλιέργεια αξιών όπως είναι η ισότητα και η αποδοχή της διαφορετικότητας,
  • Ένα κόμικ για παιδιά από 6-11 ετών που τα βοηθάει να αντιληφθούν την αξία του δίκαιου παιχνιδιού αλλά και της ομαδικότητας
  • Το Εγχειρίδιο Επιμόρφωσης για Καθηγητές Φ.Α. και προπονητές με επίκαιρες πληροφορίες για την αναγνώριση και την πρόληψη των διακρίσεων, και οδηγίες για το πώς να αντιμετωπίζουν αυτά τα περιστατικά.

Επιπλέον, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν στη διάθεσή τους ένα Έγγραφο Προτεινόμενων Πολιτικών που παρέχει προτάσεις χάραξης πολιτικής οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν σε Περιφερειακό και Εθνικό επίπεδο και να συμβάλουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση των περιστατικών βίας και των διακρίσεων. Παράλληλα, η μελέτη αυτή στηρίζει την ανάπτυξη νέων τοπικών πρωτοβουλιών.

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν ελεύθερη πρόσβαση σε όλα τα υλικά του έργου, μέσω της ιστοσελίδας του προγράμματος IRIS www.iris-sport.eu

Στην φωτογραφία: Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αχαϊας, Γρηγόρης Αλεξόπουλος, με την Αντιπρύτανη του Πανεπιστημίου Σαντιάγκο Ντε Κομποστέλα, στην 4η συνάντηση των εταίρων του έργου IRIS

iris-logo-02

 


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr