banner
banner

Η χειρότερη χρονιά για τις πωλήσεις αυτοκινήτων…

ΜΟΛΙΣ 35 ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΚΑΙ 28 ΦΟΡΤΗΓΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ ΤΟ 2016…

Λίγοι εμπορικοί κλάδοι έχουν υποστεί τόσο μεγάλη απώλεια στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Ένας από αυτούς είναι ο κλάδος αυτοκινήτου, όπου, από το 2000 έως και το 2016, παρουσιάζει συνολική συρρίκνωση της τάξεως του 84%. Η περιορισμένη έως… ανύπαρκτη αγοραστική δυνατότητα του καταναλωτή και ο κορεσμός του χώρου, έχουν ως αποτέλεσμα να έχει μειωθεί δραματικά ο αριθμός των καινούριων αυτοκινήτων που ταξινομούνται για την Αιγιάλεια. Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς κάθε χρόνο, η κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας στη ΔΟΥ Αιγίου, υπό το βάρος της φορολογίας που καθιστά δυσβάσταχτη την διατήρηση περισσότερων του ενός αυτοκινήτου σε κάθε οικογένεια…

Ο κλάδος του αυτοκινήτου συνεχίζει να πορεύεται σε ατραπούς, ανεξάρτητα από κάποιες στιγμιαίες αναλαμπές, οι οποίες όμως έχουν να κάνουν με στατιστικά χαρακτηριστικά και όχι με την πραγματική εικόνα της αγοράς. Και δεν είναι μόνο το ότι δεν υπάρχει αγοραστική δυνατότητα ή και δισταγμός από πλευράς καταναλωτών για το τι μπορεί να τους περιμένει αν επιλέξουν κάποιο αυτοκίνητο. Αναλύοντας την πορεία των τελευταίων ετών σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Αιγιάλεια, διαπιστώνει πως αν δεν είχε υπάρξει το μέτρο της απόσυρσης, τότε θα μιλούσαμε για εκατόμβη… Παρατηρώντας την αγορά από το 2000 έως και την περσινή χρονιά, διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά ότι οι λιανικές πωλήσεις παρουσιάζουν εικόνα καταστροφής. Η τραγική αυτή μείωση των πωλήσεων έχει άμεσο αντίκτυπο στα κρατικά έσοδα, αφού χάνονται εκατομμύρια ευρώ από τέλη κυκλοφορίας, εισφορές, καύσιμα, ασφάλειες και μια σειρά ακόμη «ζεστών» εισπράξεων για το κράτος, αλλά και στις θέσεις εργασίας, με πολύ άσχημο αντίκτυπο στην κοινωνία.

Μικρή άνοδος σε όλη τη χώρα- Πτώση στην Αιγιάλεια

Ο κλάδος του αυτοκινήτου δοκιμάστηκε και την περυσινή χρονιά καθώς οι πωλήσεις κυμάνθηκαν σε… πολύ χαμηλά επίπεδα, δεδομένης της δυναμικής που έχει η χώρα. Και μπορεί φαινομενικά να καταγράφεται αύξηση 11% στις πωλήσεις των αυτοκινήτων το 2016, ωστόσο, από τον συνολικό αριθμό των οχημάτων που πωλήθηκαν πέρυσι, η άνοδος στις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων ήταν μόνον 4,2%. Στην Αιγιάλεια μάλιστα, τα καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν το 2016 ήταν λιγότερα από αυτά του 2015. Στην πραγματικότητα όμως, το στοιχείο αυτό δεν είναι ενδεικτικό της κατάστασης. Για να εξάγει κανείς συμπέρασμα και να αντιληφθεί την «βουτιά» στις πωλήσεις αυτοκινήτων, αρκεί να αναλογιστεί ότι το 2014, όταν τα αποτελέσματα της κρίσης είχαν γίνει αισθητά, στην Αιγιάλεια πωλήθηκαν 128 επιβατικά αυτοκίνητα, όταν το 2016 πωλήθηκαν μόλις 35…

Την περίοδο Ιανουαρίου- Δεκεμβρίου 2016 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στη χώρα 128.910 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 116.168 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 11% (αύξηση 13,5% είχε παρουσιαστεί το δωδεκάμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2014). Τα καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου- Δεκεμβρίου 2016 ανέρχονται σε 84.899 έναντι 81.471 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 4,2%.

Στην Αιγιάλεια η αλλαγή στην νομοθεσία αλλοιώνει κάπως την εικόνα, ωστόσο τα συμπεράσματα που εξάγονται είναι σαφή. Συγκεκριμένα, παλιότερα η έκδοση των πινακίδων για τα επιβατικά, γινόταν βάσει της έδρας του αυτοκινήτου. Σήμερα όμως, για λόγους εξυπηρέτησης του εμπορίου και των συναλλαγών, η έκδοση της πινακίδας μπορεί να γίνει σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Συγκοινωνιών της χώρας. Στην περίπτωση δε της Αχαΐας που είναι ο μόνος νομός με δύο Υπηρεσίες, το 2016 παρατηρήθηκε το φαινόμενο πολλοί Πατρινοί να εκδίδουν τις πινακίδες τους από την Υπηρεσία Συγκοινωνιών Αιγίου, με τον συνολικό αριθμό έτσι των πινακίδων να είναι αυξημένος σε σχέση με παλιότερα. Άνθρωποι του χώρου όμως, παρατηρούν ότι, ενώ οι πωλήσεις αυτοκίνητων στην αγορά της Πάτρας παρουσιάζουν μικρή μεν αλλά αυξητική τάση, στην Αιγιάλεια τα ποσοστά είναι αντιστρόφως… δυσανάλογα.

Η εικόνα των τελευταίων χρόνων

Ειδικότερα, το πρώτο εξάμηνο του 2016 στην Αιγιάλεια πωλήθηκαν 18 επιβατικά αυτοκίνητα και το δεύτερο εξάμηνο 17, δηλαδή συνολικά όλο το έτος, 35 επιβατικά. Επίσης, το πρώτο εξάμηνο εκδόθηκαν στο Αίγιο 91 πινακίδες για πατρινά αυτοκίνητα και 158 το δεύτερο εξάμηνο. Τέλος, σε όλο το 2016 πωλήθηκαν στην Αιγιάλεια 28 φορτηγά αυτοκίνητα. Σημειώνεται ότι το 2015 στην Αιγιάλεια είχαν πωληθεί 26 φορτηγά και περίπου 40 επιβατικά. Όσο για το 2014, πωλήθηκαν στην Αιγιάλεια 128 επιβατικά αυτοκίνητα και 14 φορτηγά. Αντίθετα, από την αρχή ως το τέλος του 2013 πωλήθηκαν 64 επιβατικά και 26 φορτηγά.

Κι αν επιχειρήσει κανείς να κάνει σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, τότε τα στοιχεία… σοκάρουν… Το 2009 πωλήθηκαν στο Αίγιο 661 επιβατικά και 141 φορτηγά. Κατά τη διάρκεια του 2010 που ήδη η κρίση είχε… ταράξει τα νερά της αγοράς, είχαν ταξινομηθεί για την περιοχή 360 επιβατικά και 92 φορτηγά. Το 2011 η κατρακύλα συνεχίστηκε καθώς πωλήθηκαν στο Αίγιο 208 Ι.Χ. και 45 φορτηγά, δηλαδή ούτε τα μισά της προηγούμενης χρονιάς. Το 2012 πωλήθηκαν 83 επιβατικά και 27 φορτηγά.

Αδυνατούν να τα συντηρήσουν, τα θέτουν σε ακινησία…

Εν τω μεταξύ, αυξημένη είναι η προσέλευση κάθε τέλος του έτους στο αρμόδιο της Τμήμα της ΔΟΥ Αιγίου, από ιδιοκτήτες οχημάτων που προφανώς, αδυνατούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας και γενικότερα να συντηρήσουν τα οχήματά τους. Αναγκάζονται έτσι, να καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας, πράγμα που σημαίνει ότι θέτουν σε ακινησία τα οχήματά τους. Με βάση στοιχεία που τέθηκαν στην διάθεση της «Π» από την ΔΟΥ Αιγίου, κάθε χρόνο ο αριθμός των φορολογουμένων που καταθέτει πινακίδες είναι σε υψηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, φέτος κατέθεσαν πινακίδες 844 άτομα, ενώ το 2015 κατατέθηκαν 865 πινακίδες.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

τα Δημοφιλη της ημερας

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr