banner

Η χώρα του μισο… έτοιμου!

-Γράφει η Μαίρη Παραπονιάρη-

Η Ολυμπία Οδός το όνειρο δεκάδων ετών, όλων των Ελλήνων της Νότιας Ελλάδας και όχι μόνο ,που θάμπωσε το 2004 ,παρ όλους τους Ολυμπιακούς Αγώνες και αναζωπυρώθηκε μετά με στόχο να ολοκληρωθεί το 2013, φαίνεται, παρ όλες τις καθυστερήσεις ότι τελειώνει…

Ο Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος –Πάτρα αφού πέρασε από συμπληγάδες πέτρες,προχώρησε πολύ , στο βαθμό που ο αρμόδιος Υπουργός προς μηνός να υπόσχεται ότι οι εκδρομείς του Πάσχα στην Βόρεια Πελοπόννησο θα πάνε στους προορισμούς τους από τον τελειωμένο αυτοκινητόδρομο, χωρίς προβλήματα, χωρίς μποτιλιαρίσματα,και χωρίς ατυχήματα.

Υποσχέθηκε ότι την Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου , θα μπορούσαν να γίνουν ακόμη και τα εγκαίνια, σημαδεύοντας το τέλος ενός μαραθωνίου εργασιών το τελευταίο χρόνο,προκειμένου να τηρηθούν και οι δεσμευτικές ημερομηνίες παράδοσης… Αλλά… Σ αυτή τη χώρα που ότι στα λόγια τελειώνει, δεν τελειώνει… που και έτοιμα έργα μένουν στην ουσία ατελείωτα… σ αυτή τη χώρα του … μισοέτοιμου, (σε πολλούς τομείς της ζωής μας) και η Ολυμπία Οδός είχε την ίδια τύχη.

Περνώντας προχθές προς την Αθήνα σκεφτόμουν, παρά τον χαμό που γινόταν από μπουλντόζες, φορτηγά, οδοστρωτήρες εργάτες, γερανούς και αυτοκίνητα,ότι έμοιαζε αδύνατον να είναι έτοιμα ορισμένα κομμάτια, που ανάγκαζαν τον αυτοκινητιστή να ξαναμπεί στην σειρά του ενός οχήματος για αρκετά χιλιόμετρα.

Διαβάζοντας τα δημοσιεύματα είδα ότι ούτε ένα, ούτε δύο ούτε τρία αλλά πέντε εργοτάξια θα είναι ανοιχτά (Δερβένι, Καμάρες, Αραχωβίτικα, Ρίο και Καμάρι) τις ημέρες του Πάσχα και θα γίνονται παρακάμψεις μέσα από την παλιά-νέα εθνική οδό .Αποτέλεσμα θα είναι σίγουρα το μποτιλιάρισμα αφού τα αυτοκίνητα θα μαζεύονται από τον ταχύ αυτοκινητόδρομο για να ακολουθήσουν για κάποια χιλιόμετρα μια λωρίδα.

Δόθηκαν βεβαίως κάποιες εξηγήσεις γι αυτό..Η χρηματοδότηση του έργου επιβάλλει την παράδοσή του στο τέλος Μαρτίου και δεν υπάρχει άλλο περιθώριο. Στοπ.. Βαφτίζουμε λοιπόν για μια ακόμη φορά το έργο «έτοιμο», ενώ είναι «μισοέτοιμο», και το δίνουμε στην κυκλοφορία στο κόσμο και πάλι με διόδια που δεν θα δικαιολογούν την ταλαιπωρία.

Ερωτώ όμως επί πλέον …Που είδατε εσείς πραγματικά τελειωμένο, φινιρισμένο έργο σ αυτό το τόπο κι ας πάρουμε την Αιγιάλεια… Όλα τα έργα στους δρόμους που άνοιξαν μια και δυο και τρεις φορές για την αποχέτευση έχουν μείνει μισοτελειωμένα.. Μπαλώματα, λακκούβες, χαντάκια στα πλάγια, μπάζα που η βροχή τα κατεβάζει στους δρόμους, λάσπες εγκαταλειμμένα υλικά ,πλήρης έλλειψη σημάτων, και ο φωτισμός ανύπαρκτος και κυρίως σε σταυροδρόμια… Ανατολικό και Δυτικό Αίγιο λέει.. Έξοδοι και είσοδοι από και προς Αθήνα, από και προς Πάτρα… Στη ανατολική έξοδο (παλιά διόδια ) γίνεται διαμόρφωση …Ατελείωτο και δεν ξέρει κανείς αν θα είναι έτοιμο το τμήμα αυτό μέχρι τη Μεγάλη Εβδομάδα. Στο Δυτικό Αίγιο έχει έξοδο προς Αθήνα ενώ, είναι κλειστή η έξοδος αλλά φαίνεται έτοιμη, προς και από Πάτρα…

Μαθημένοι όμως όπως είμαστε, αναρωτιόμαστε αν μετά τον χαρακτηρισμό ότι ο αυτοκινητόδρομος τυπικά «παραδόθηκε» τι θα γίνει με τα ατελείωτα τμήματα,τα τεράστια εργοτάξια, τους παράπλευρους δρόμους που πολλοί είναι ακόμη με χώμα και σε πόσο χρόνο αυτά θα τελειώσουν όταν οι ρήτρες δεν ισχύουν πλέον…

Αν δεν υπάρξουν άμεσα χρήματα για να αποπερατωθούν τα έργα σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, θά χουμε το κλασικό φαινόμενο, οι εργολάβοι να ακινητοποιούν τα πάντα και με δυο εργάτες σε μερικά σημεία να ισχυρίζονται ότι το έργο συνεχίζεται

Ένας μισό έτοιμος όμως αυτοκινητόδρομος για μένα στο τέλος, είναι «δώρον άδωρον» Για εσάς;


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΑΠΟΨΗ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr