background img
banner
banner

Εκπτώσεις με… μεγάλες προσδοκίες

«ΑΝ ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΙΑ… ΚΛΑΜΑΤΑ» ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Με αρκετές διερευνητικές βόλτες και με σημαντικά ποσοστά εκπτώσεων που στα περισσότερα καταστήματα ανέρχονται σε 30%, έγινε χθες η «πρεμιέρα» των εκπτώσεων στην αγορά του Αιγίου. Για τους εμπόρους της περιοχής, οι εκπτώσεις αυτές ίσως αποτελέσουν μια σημαντική οικονομική «ανάσα», καθώς όλο το προηγούμενο διάστημα η αγορά ήταν «παγωμένη» για… πολλούς και διαφόρους λόγους.

Μια από τις αιτίες που ανέφεραν και οι έμποροι ήταν πως οι καταναλωτές περίμεναν την έναρξη των θερινών εκπτώσεων. Από χθες λοιπόν τα εμπορικά είδη πωλούνται με αισθητά μειωμένες τιμές, με τις εκπτώσεις να διαρκούν ως τις 31 Αυγούστου. Τα ποσοστά εκπτώσεων αγγίζουν κατά μέσο όρο το 30-40% και, όσο προχωρούν οι εβδομάδες, θα αυξάνονται. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι έμποροι «αν δεν αγοράσουν και τώρα οι καταναλωτές, τότε είμαστε για κλάματα», καθώς από Σεπτέμβριο αρχίζουν για τον κόσμο οι υποχρεώσεις με τους φόρους, τον ΕΝΦΙΑ, τα φροντιστήρια στα σχολεία και την κατάσταση να γίνεται πολύ δύσκολη για το εμπόριο.

Άλλωστε τα άσχημα μαντάτα από τα εκκαθαριστικά της φορολογικών δηλώσεων που έλαβαν πολλοί πολίτες, ήταν και μια αιτία για να μην καταναλώσουν μέσα στον Ιούνιο και να χαρακτηριστεί για το εμπόριο ως ένας από τους χειρότερους μήνες των τελευταίων ετών. Σύμφωνα με εκτίμηση του προέδρου του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπη Παπαδόπουλου, ο Ιούνιος κυμάνθηκε στα περσινά επίπεδα του αντίστοιχου μήνα και ίσως ελαφρώς λίγο καλύτερα σε συγκεκριμένους τομείς.

Θετική η πρώτη ένδειξη

Σημειώνεται πως ήδη εδώ και μερικές ημέρες, τα εμπορικά καταστήματα άρχισαν να διαφημίζουν τα ποσοστά εκπτώσεών τους, ώστε να προσελκύσουν πελάτες. Έτσι και χθες, κατά την πρώτη μέρα, φρόντισαν να αναρτήσουν σε εμφανές σημείο τα ποσοστά των εκπτώσεων. Αναφορικά με το τι περιμένουν οι έμποροι του Αιγίου από την περίοδο που ακολουθεί, ο κ. Παπαδόπουλος είπε πως η πρώτη ένδειξη είναι ότι φέτος η εκπτωτική περίοδος θα είναι καλύτερη από πέρυσι και πρόπερσι. Κι αυτό γιατί εντός της καλοκαιρινής σεζόν δεν υπάρχουν άμεσες μνημονιακές εκκρεμότητες όπως πέρυσι, ούτε capital controls όπως πρόπερσι, που ενέτειναν το κλίμα ανασφάλειας του Έλληνα καταναλωτή. ΄΄Ευελπιστούμε εν όψει τους μεγάλου τουριστικού κύματος στην Αιγιάλεια, ότι φέτος η τοπική αγορά θα… παίξει δυνατά, δεδομένου ότι όχι μόνο δεν υστερεί από άλλες γειτονικές αγορές, αλλά υπερτερεί κιόλας με ποιοτικά προϊόντα΄΄, σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος.

Προτροπή για κλείσιμο την Κυριακή

Σημειώνεται ότι τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων, δηλαδή την προσεχή Κυριακή 16 Ιουλίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα. ΄΄Προτρέπουμε τους εμπόρους της τοπικής αγοράς να μην ανοίξουν την Κυριακή. Θεσμικά, ο Εμπορικός και Εισαγωγικός Σύλλογος Αιγιαλείας στηρίζει την αργία της Κυριακής, γι’ αυτό και ζητούμε από τα μέλη μας να διατηρήσουν τα καταστήματά τους κλειστά΄΄, ανέφερε ο πρόεδρος των εμπόρων της περιοχής, όταν ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο να ανοίξουν τα καταστήματα την προσεχή Κυριακή.

Ιδιαίτερη προσοχή…

Επιπλέον, ο κ. Παπαδόπουλος επέστησε την προσοχή των μελών του Εμπορικού Συλλόγου, λέγοντας πως αυτό που πρέπει να προσέξουν είναι η διπλή αναγραφή με τις τιμές πριν και μετά τις εκπτώσεις, διότι αυτό προβλέπει η νομοθεσία και επιπλέον οι κυρώσεις και τα πρόστιμα είναι βαριά και αυτό είναι το τελευταίο που επιθυμούν στην παρούσα φάση, οι έμποροι.

Σημειώνεται ότι κατά την διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνταν με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού( «από…..% έως…..%»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

΄΄Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται πρόστιμα λόγω λάθους και μάλιστα σε αυτήν την δύσκολη εποχή΄΄, τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος, προσθέτοντας: ΄΄Γενικά στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000€. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης΄΄.

Ειδικότερα για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και όχι κατώτερο από 10.000€. Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου διαπιστώνεται η παράβαση.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr