banner
banner

«Βουτιά» χωρίς τέλος στην αγορά αυτοκινήτου

ΚΑΜΙΑ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ…

Δύο όψεις παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα η αγορά αυτοκινήτου στην Αιγιάλεια, με την οικονομική δυσμένεια να έχει αλλάξει ριζικά το σκηνικό, αναδιαμορφώνοντας προτιμήσεις των καταναλωτών, τιμές των αυτοκινήτων και τζίρους επιχειρήσεων του χώρου.

Από τη μία οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων βρίσκονται στο ναδίρ, από την άλλη η αγορά του μεταχειρισμένου κρατάει… άμυνα, σημειώνοντας μία μικρή αύξηση στις πωλήσεις τους τελευταίους μήνες.

Το τοπίο πλέον είναι ξεκάθαρο: Η κρίση επηρέασε τις καταναλωτικές προτιμήσεις των αγοραστών αυτοκινήτων όσον αφορά τα χαρακτηριστικά τους, όπως είναι το μέγεθός τους, η ποιότητά τους, η αξιοπιστία τους, η τεχνολογία κίνησης και η μέση κατανάλωση συμβατικού καυσίμου που απαιτείται για την κίνησή τους. Βέβαια, η κρίση επέφερε αλλαγές και στις στάσεις και τις αξίες των καταναλωτών, οι οποίοι έβλεπαν το αυτοκίνητο ως μέσο επίδειξης και νεοπλουτισμού. Επίσης, δόθηκε ένα γερό πλήγμα στην καταναλωτική πίστη, που ήδη βρισκόταν σε οριακά επίπεδα αξιοπιστίας και ήταν ένα σημαντικό εργαλείο για τους καταναλωτές που ήθελαν να προβούν στην αγορά ενός νέου οχήματος αλλά δεν μπορούσαν να το αγοράσουν με μετρητά.

Είναι γεγονός ότι λίγοι εμπορικοί κλάδοι έχουν υποστεί τόσο μεγάλη απώλεια στα χρόνια της οικονομικής κρίσης όσο ο κλάδος αυτοκινήτου, όπου, από το 2000 έως και το 2016, παρουσιάζει συνολική συρρίκνωση της τάξεως του 84%. Η περιορισμένη έως… ανύπαρκτη αγοραστική δυνατότητα του καταναλωτή και ο κορεσμός του χώρου, έχουν ως αποτέλεσμα να έχει μειωθεί δραματικά ο αριθμός των καινούριων αυτοκινήτων που ταξινομούνται για την Αιγιάλεια. Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς κάθε χρόνο, η κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας στη ΔΟΥ Αιγίου, υπό το βάρος της φορολογίας που καθιστά δυσβάσταχτη την διατήρηση περισσότερων του ενός αυτοκινήτου σε κάθε οικογένεια…

Ο κλάδος του αυτοκινήτου συνεχίζει να πορεύεται σε ατραπούς, ανεξάρτητα από κάποιες στιγμιαίες αναλαμπές, οι οποίες όμως έχουν να κάνουν με στατιστικά χαρακτηριστικά και όχι με την πραγματική εικόνα της αγοράς.

Άνοδος σε όλη τη χώρα, πτώση στην Αιγιάλεια

Είναι ενδιαφέροντα τα στοιχεία που παρέθεσε στo “protionline.gr” ο αντιπρόσωπος της Nissan στο Αίγιο, Στέφανος Σιρινιάν, σύμφωνα με τα οποία οι πωλήσεις κυμάνθηκαν σε… πολύ χαμηλά επίπεδα και όσο περνά ο καιρός η κατάσταση δυσκολεύει ακόμη περισσότερο. Για να εξάγει κανείς συμπέρασμα και να αντιληφθεί την «βουτιά» στις πωλήσεις αυτοκινήτων, αρκεί να αναλογιστεί ότι το 2014, όταν τα αποτελέσματα της κρίσης είχαν γίνει αισθητά, στην Αιγιάλεια πωλήθηκαν 128 επιβατικά αυτοκίνητα, όταν το 2016 πωλήθηκαν μόλις 35. Και η… κατρακύλα, συνεχίζεται. Τον μήνα Αύγουστο του 2017, στην Υπηρεσία Συγκοινωνιών Αιγίου ταξινομήθηκαν 16 επιβατικά αυτοκίνητα, όμως κανένα από αυτά δεν ήταν για την Αιγιάλεια, πράγμα που σημαίνει ότι τον μήνα αυτό δεν έγινε καμία πώληση καινούριου αυτοκινήτου…

Σημειώνεται ότι στην Αιγιάλεια, η αλλαγή στην νομοθεσία αλλοιώνει κάπως την εικόνα, ωστόσο μπορεί να κανείς να εξάγει συμπέρασμα. Συγκεκριμένα, παλιότερα η έκδοση των πινακίδων για τα επιβατικά, γινόταν βάσει της έδρας του αυτοκινήτου. Σήμερα όμως, για λόγους εξυπηρέτησης του εμπορίου και των συναλλαγών, η έκδοση πινακίδων μπορεί να γίνει σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Συγκοινωνιών της χώρας. Στην περίπτωση δε της Αχαΐας που είναι ο μόνος νομός με δύο Υπηρεσίες, παρατηρείται το φαινόμενο, πολλοί Πατρινοί να εκδίδουν τις πινακίδες τους από την Υπηρεσία Συγκοινωνιών Αιγίου, με τον συνολικό αριθμό έτσι των πινακίδων να είναι αυξημένος σε σχέση με παλιότερα. Άνθρωποι του χώρου όμως, παρατηρούν ότι, ενώ οι πωλήσεις αυτοκίνητων στην αγορά της Πάτρας παρουσιάζουν μικρή μεν αλλά αυξητική τάση, στην Αιγιάλεια τα ποσοστά είναι αντιστρόφως… δυσανάλογα.

Ίδιος αριθμός ταξινομήσεων με πέρυσι!

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία σε… αριθμούς, υπάρχει μία μοναδική σύμπτωση που προξενεί εντύπωση. Το πρώτο εξάμηνο του 2017 ταξινομήθηκαν στην περιοχή 109 επιβατικά αυτοκίνητα και 8 φορτηγά όσα ακριβώς και το 2016 το ίδιο χρονικό διάστημα, δηλαδή από 1η Ιανουαρίου έως 30 Ιουνίου. Από αυτά βεβαίως, πάρα πολύ λίγα είχαν έδρα την Αιγιάλεια. Συγκεκριμένα, από τα 109 επιβατικά, μόνο τα 18 αφορούσαν την Αιγιάλεια και τα υπόλοιπα άλλες περιοχές. Πέρυσι, όλη τη χρονιά, ταξινομήθηκαν στο Αίγιο 262 αυτοκίνητα και μόνο τα 36 είχαν ως έδρα το Αίγιο…
Καλύτερος μήνας θεωρείται ως τώρα για το έτος, ο Ιούνιος, καθώς ταξινομήθηκαν 27 επιβατικά και 1 φορτηγό. Πέρυσι, τον ίδιο μήνα είχαν πάρει πινακίδες 13 επιβατικά. Από αυτά τα 28 οχήματα του Ιουνίου ωστόσο, πολύ λίγα αφορούν την Αιγιάλεια και τα περισσότερα έχουν έδρα την Πάτρα, αφού όλο και περισσότεροι Πατρινοί καταλήγουν στην Υπηρεσία Συγκοινωνιών του Αιγίου για να αποφύγουν τις ουρές στην αντίστοιχη υπηρεσία της Πάτρας. Κι όλα αυτά ενώ είναι πιθανό να μην είναι όλα όσα ταξινομούνται καινούρια αυτοκίνητα, αφού κάποια από αυτά είναι εισαγωγής μεταχειρισμένα.

Στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε φθηνές, πρακτικές λύσεις

Την ίδια στιγμή, σε πανελλαδικό επίπεδο καταγράφεται άνοδος στις πωλήσεις, κυρίως όμως σε αυτές που έχουν να κάνουν με εταιρείες. Το γεγονός ότι οι εταιρικές πωλήσεις ξεπέρασαν σε σημαντικό βαθμό τις πωλήσεις λιανικής, καταδεικνύει πάντως και τη χαμηλή δυναμική που έχει ο Έλληνας καταναλωτής, όπως και την αδυναμία του τραπεζικού συστήματος/χρηματοδοτικών εταιρειών να δώσει καταναλωτικά δάνεια. Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης έστρεψε τους καταναλωτές προς τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα (1200-1600cc) με κινητήρες diesel, και στους μικρούς κινητήρες βενζίνης με turbo (900-1600cc). Το 2016, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης άγγιξε το 43% ενώ το ποσοστό για τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ έφτασε στο 54.80%. Το υπόλοιπο 2,2% αφορά πωλήσεις αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν άλλου είδους καύσιμο.

Κινείται η αγορά του μεταχειρισμένου

Την περίοδο των καλών εποχών στην αγορά, η αναλογία καινούριου προς μεταχειρισμένου οχήματος στην Ελλάδα ήταν 1 προς 4 (το λιγότερο), ενώ την περίοδο της κρίσης αυτό μειώθηκε στο 1 προς 2 και βαίνει αυξανόμενο. ΄΄Είναι γεγονός ότι, εξαιτίας της κρίσης, στην Αιγιάλεια έχει παλιώσει ο στόλος των αυτοκινήτων, γεγονός βέβαια που δίνει δουλειά στα συνεργεία. Η έλλειψη ρευστότητας έχει στρέψει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού σε αυτοκίνητα μικρά, με οικονομικούς κινητήρες με χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης΄΄, αναφέρει στο ο έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Νίκος Παπαδόπουλος, παρατηρώντας πως όλο αυτό δημιουργεί μία κάποια ζήτηση στα μεταχειρισμένα κι έτσι αυτή η αγορά παρουσιάζει μία μικρή αύξηση το τελευταίο εξάμηνο.

Έτσι, η πλειονότητα των καταναλωτών αναζητά μοντέλα μεταχειρισμένα με λίγα χιλιόμετρα (να μην ξεπερνούν το ψυχολογικό φράγμα των 100.000χλμ), με κινητήρα diesel χωρητικότητας έως 1.600cc, μοντέλα 8ετίας σε άριστη κατάσταση και σε τιμές κοντά στα 5.000-6.000 €. Γενικότερα, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Παπαδόπουλου, τα δεδομένα στην αγορά και του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, έχουν αλλάξει και μάλιστα στην εποχή του ίντερνετ στο οποίο πολλοί αναζητούν καινούριο αυτοκίνητο, γεγονός βέβαια που εμπεριέχει κι ένα ρίσκο. ΄΄Τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού πλέον έχουν τεθεί σε ακινησία, καθώς η χρήση τους είναι ασύμφορη, ενώ έχουν χάσει και την αξία τους. Έτσι πολλοί είναι αυτοί που ψάχνουν μία ευκαιρία για μικρότερο, γεγονός που δημιουργεί έναν τζίρο, χωρίς ωστόσο αυτό να μεταφράζεται σε μεγάλο κέρδος για τους εμπόρους΄΄, πρόσθεσε ακόμη ο κ. Παπαδόπουλος.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr