background img
banner
banner

Ελλείψεις σε ειδικότητες και πολυάριθμα τμήματα…

ΓΙΑ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΝΟΥΝ ΛΟΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Την στιγμή που ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης διατείνεται πως τα όποια μικροπροβλήματα υφίστανται σε σχολεία της Δυτικής Ελλάδας, αντιμετωπίζονται καθημερινά και η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί, Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας και Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Β΄ Αχαΐας, εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών και τα προβλήματα που σχετίζονται κυρίως με τα πολυμελή τμήματα εις βάρος της ποιότητας στην εκπαίδευση των μαθητών της Αιγιάλειας…

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα ο κ. Γιαννόπουλος, στην Δυτική Ελλάδα είχαμε την τοποθέτηση 1.200 αναπληρωτών εκπαιδευτών. Παραδέχεται ωστόσο την έλλειψη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. ΄΄Πράγματι, στην ειδικότητα των εικαστικών και της θεατρικής αγωγής, έχουμε ελλείψεις και μας δημιουργεί πρόβλημα στην ανάπτυξη του ολοημέρου σχολείου. Εάν δεν έχουμε τον κόσμο να τα λειτουργήσουμε με τρία τμήματα, θα το λειτουργήσουμε με δυο, για 1-2 εβδομάδες. Αυτό δεν αναιρεί ότι τα σχολεία μας είναι σήμερα καλυμμένα σε πλήρη ανάπτυξη, ώστε να λειτουργούν και τα ολοήμερα, απλά δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε όλα τα τμήματα του ολοημέρου αυτή την στιγμή στο 100%, αλλά στο 70-80% και δεν αναιρεί την προσπάθεια, που έγινε φέτος΄΄, επισήμανε επ’ αυτού ο διευθυντής εκπαίδευσης σε ό,τι αφορά τα κενά ειδικοτήτων.

Εξηγώντας ανέφερε ότι ΄΄ο νόμος δίνει το δικαίωμα στον διευθυντή εκπαίδευσης να κάνει μια προσωρινή τοποθέτηση για την κάλυψη των αναγκών και όταν παρέλθει ένα διάστημα μέχρι δύο μήνες, να γίνουν οι οριστικές τοποθετήσεις μέσα από τις αιτήσεις, που θα κάνουν οι εκπαιδευτικοί και μέσα από τα υπηρεσιακά συμβούλια΄΄. Όσον αφορά την διαμαρτυρία της τοπικής επιτροπής ένωσης καθηγητών γερμανικής γλώσσας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ότι για πέμπτη χρονιά φέτος οι μαθητές της Αχαΐας δεν θα διδαχθούν το μάθημα επιλογής τους, που είναι τα Γερμανικά, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος ανέφερε ότι ΄΄έχουμε μια κοινή λειτουργία κάποιων υπηρεσιακών συμβουλίων Α’/θμιας και Β’/θμιας μέσα από την οποία παραμένουν κάποιες διαθέσεις. Αυτές έρχονται καθημερινά με διαφορετική ροή, σε διαφορετικές ειδικότητες, όταν αυτό θα ολοκληρωθεί θα μας δείξει ακριβώς το μέγεθος των κενών, που έχουμε. Έχουμε εντοπίσει κάποια κενά στην Γερμανική Γλώσσα και τα έχουμε δηλώσει στο Υπουργείο. Εάν τώρα καλυφθούν όλα από την Β’/θμια, δεν χρειάζεται να πάρουμε από τις κεντρικές πιστώσεις. Εάν δεν γίνει αυτό, το αμέσως επόμενο διάστημα θα καλυφθούν΄΄.

Ακόμη δεν λειτουργούν πρωινή ζώνη και ολοήμερα

Χθες πάντως, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας δημοσιοποίησε τις θέσεις του σχετικά με την κατάσταση των σχολείων στην Αιγιάλεια. Ζητώντας από την αρμόδια διεύθυνση να προβεί στα δέοντα, τονίζει τα εξής: ΄΄Σας γνωστοποιούμε ότι στην Αιγιάλεια τα Δημοτικά Σχολεία δεν έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν την Πρωινή ζώνη και το Ολοήμερο Τμήμα, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα στις οικογένειες των μαθητών, καθώς και ανασφάλεια στους συναδέλφους Ειδικοτήτων που περιμένουν τοποθέτηση. Ζητούμε να διορθωθούν οι αδικίες σε βάρος συναδέλφων που ταλαιπωρούνται, λόγω της έλλειψης αναπληρωτών και των αποσπάσεων που αδυνατούν να τεθούν σε ισχύ εξ’ αιτίας αυτής της έλλειψης΄΄.

Αναγκαίες μετεγγραφές σε Νηπιαγωγεία

Σε ό,τι αφορά τα Νηπιαγωγεία, από πλευράς Συλλόγου, τονίζεται: ΄΄Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε ως Δ.Σ., υπάρχει αριθμός νηπίων που ανήκουν στο 12ο Νηπιαγωγείο, στο 1ο και 3ο Νηπιαγωγείο Αιγίου. Παρακαλούμε να ορίσετε τη μετεγγραφή τους στο 12ο Νηπιαγωγείο (σύμφωνα με το άρθρο 5 του Π.Δ79/2017), το οποίο είναι καθ’ όλα έτοιμο και κτηριακά κατάλληλο, προκειμένου να λειτουργήσει όπως έχει προβλεφθεί κι όπως επιτάσσουν οι κοινωνικές ανάγκες. Δεδομένου ότι στο Νηπιαγωγείο Καμαρών υπάρχει ικανός αριθμός νηπίων, τα οποία ανήκουν στην περιοχή της Ζήριας, (11 παιδιά εκ των οποίων 6 προνήπια), εξασφαλίζεται η λειτουργία του Νηπιαγωγείου της Ζήριας και την επόμενη σχολική χρονιά. Γι’ αυτό το λόγο, θεωρούμε ότι πρέπει να επισπεύσετε τις διαδικασίες για τη μεταφορά των νηπίων στο Νηπιαγωγείο Ζήριας, το οποίο είναι καθ’ όλα έτοιμο και η απόφαση για τη λειτουργία του έχει περάσει από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αιγιαλείας στις 4/9/2017. Σας ενημερώνουμε ότι πέραν από τη σημαντικότητα της επαναλειτουργίας του Νηπιαγωγείου Ζήριας για την τοπική κοινωνία, εξοικονομείται δημόσιο χρήμα από την κατάργηση δρομολογίων ταξί, που ήταν απαραίτητα για τη μεταφορά των μαθητών στο Νηπιαγωγείο Καμαρών΄΄.

Τμήματα 32 μαθητών μειώνουν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς…

Σε ό,τι αφορά τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της περιοχής, όπως ανέφερε στo “protionline.gr” η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας Δώρα Μαστραπά, καθημερινά τοποθετούνται εκπαιδευτικοί και καλύπτονται ειδικότητες. Για παράδειγμα έχει καλυφθεί το κενό των Φιλολόγων που υπήρχε κυρίως το 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου, ενώ καλύπτονται και οι θέσεις Μαθηματικών, Θεολόγων, Φυσικής, Αγγλικών και προχθές καλύφθηκαν και οι θέσεις καθηγητών Γερμανικών. Επίσης, στην συνέχεια θα γίνουν οι αποσπάσεις από άλλα ΠΥΣΠΕ.

΄΄Στα σχολεία που βρίσκονται στα πεδινά, μπορούμε να πούμε ότι τα κενά έχουν καλυφθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους, δεν ισχύει όμως το ίδιο για τα σχολεία στα ορεινά ή σε αυτά που βρίσκονται εκτός πόλεων. Από την πρώτη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών σε όλη την Αχαΐα ήρθαν μόνο τέσσερις εκπαιδευτικοί. Επίσης και οι ανάγκες στα ΕΠΑΛ είναι λιγότερες από τη στιγμή που δεν ισχύουν ειδικότητες στην Β΄ Λυκείου παρά μόνο τομείς. Αυτός είναι και ο πολιτικός στόχος. Κόψιμο ωρών από τα μαθήματα έτσι ώστε να μην χρειάζεται να παίρνουν αναπληρωτές και να καλυφθούν εκ των ενόντων. Μειώνονται τα τμήματα και αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα΄΄, επισήμανε η κ. Μαστραπά, φέρνοντας ως παράδειγμα τμήμα Γαλλικών στο 2ο Γυμνάσιο Αιγίου που λειτουργεί με 32 μαθητές… Όπως είπε, προσπαθούν να φτάσουν τους 27 μαθητές σε κάθε τμήμα έτσι ώστε να μην χρειαστεί να δημιουργήσουν δεύτερο, όμως κάπως έτσι πλήττεται η ποιότητα της Εκπαίδευσης. ΄΄Πώς είναι δυνατόν να λειτουργήσει ένα τμήμα με 26 και 27 παιδιά; Πώς μπορούν να γίνουν εργαστήρια σε ένα ΕΠΑΛ με 25 μαθητές΄΄, αναρωτήθηκε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας, περιγράφοντας την κατάσταση.

«Κολλημένη» στα 436.000 ευρώ τον χρόνο η χρηματοδότηση παρά τις μεγάλες ανάγκες

Κι όλα αυτά, ενώ και η χρηματοδοτήσεις στους δήμους και τις σχολικές επιτροπές, δίνονται με το… τσιγκέλι. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον δήμο Αιγιαλείας, η χρηματοδότηση για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, τα τελευταία χρόνια είναι μειωμένη κατά 60% σε σχέση με το 2009.

Όπως ανέφερε στo “protionline.gr” ερωτηθείσα σχετικά, η αντιδήμαρχος και πρόεδρος Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Βάσω Ψυχράμη, ΄΄σε σύγκριση με πέρυσι και πρόπερσι δεν υπάρχουν περικοπές. Με τα χρήματα που αποστέλλονται και διανέμονται στις σχολικές επιτροπές, καλύπτονται οι ανάγκες, εφόσον γίνεται ορθολογική διαχείριση. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι επαρκούν. Δεν υπάρχουν ελλείψεις σε βασικά θέματα όπως είναι η καθαριότητα, η θέρμανση και τα αναλώσιμα όμως με τα χρήματα αυτά δύσκολα αντιμετωπίζονται τα προβλήματα που προκύπτουν. Διότι, μπορεί να κάνουμε βήματα εμπρός, να δημιουργούμε νέα σχολεία όπως είναι το ΕΕΕΕΚ, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν υπάρχουν περισσότερες και μεγαλύτερες ανάγκες, άρα και η χρηματοδότηση θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη΄΄

Υπενθυμίζεται ότι ο δήμος Αιγιαλείας επιχορηγείται με 109.000 ευρώ για κάθε τετράμηνο του έτους, δηλαδή με 436.000 ευρώ τον χρόνο και καλείται να καλύψει τις ανάγκες μεγάλου αριθμού σχολείων, αρκετά από τα οποία παλιά που χρήζουν συχνών παρεμβάσεων.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr