background img
banner
banner

Συγκεχυμένη η κατάσταση στα σχολεία

ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΟΙ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΕΝΑ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Η μείωση του αριθμού των μαθητών, τα πολυμελή τμήματα και η κατάργηση ειδικοτήτων, δημιουργούν υπεράριθμους εκπαιδευτικούς στα σχολεία, διαμορφώνοντας την πλασματική εικόνα της κάλυψης όλων των κενών.

Ακόμη όμως και αυτοί οι υπεράριθμοι δεν έχουν τοποθετηθεί, δημιουργώντας μία κατάσταση ανασφάλειας, μόλις τέσσερις μέρες πριν ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά και στην Αιγιάλεια…
Η αργοπορία ως προς την διαμόρφωση των τμημάτων και τοποθέτηση των υπεράριθμων προέρχεται από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης. Κι ενώ αρχικά φαινόταν πως φέτος η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει χωρίς κενά εκπαιδευτικών, με αυτούς τους ρυθμούς που κυλούν οι διαδικασίες, είναι βέβαιο ότι δεν θα έχουν γίνει όλες οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εκτιμάται ότι η κατάσταση θα έχει εξομαλυνθεί στα τέλη της ερχόμενης εβδομάδας, ενώ στην Δευτεροβάθμια τα κενά είναι μεγάλα κυρίως στα μικρότερα Λύκεια και σε αυτά που βρίσκονται σε ορεινές περιοχές.

Ξεκινούν τα μαθήματα αλλά…

Αναφορικά με τις προσωρινές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, την κατάσταση παρουσιάζει ο αιρετός ΠΥΣΠΕ Αχαΐας Τάσος Σταυρογιαννόπουλος, λέγοντας: Η τοποθέτηση έγινε με αποκλειστική ευθύνη του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Δεν υπήρξε καμία ενημέρωση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου και πολύ περισσότερο καμία γνώμη για τις τοποθετήσεις. Η τοποθέτηση των συναδέλφων, έστω προσωρινά, με αλλοπρόσαλλο τρόπο δημιούργησε αναστάτωση στους εκπαιδευτικούς καθώς και στα σχολεία. Θα περίμενε τουλάχιστον κάποιος η προσωρινή τοποθέτηση να γίνει στα ίδια σχολεία που εργάζονταν πέρσι, για να μη δημιουργείται αναστάτωση στους εκπαιδευτικούς και στα σχολεία.

Οι προσωρινές τοποθετήσεις αποδεικνύουν τον πρόχειρο έως ανύπαρκτο προγραμματισμό της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας. Σε λίγες ημέρες ξεκινούν τα μαθήματα για τους μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ακόμη δεν έχουν κληθεί να δηλώσουν σχολεία τοποθέτησης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης όφειλε να κάνει έγκαιρα τον απαιτούμενο προγραμματισμό μαζί με το αρμόδιο από το Νόμο Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ΠΥΣΠΕ) και να σταματήσει να αυτοσχεδιάζει μαζί με Υπηρεσιακούς παράγοντες. Αντί αυτού, μετά τα μέσα Ιουνίου το ΠΥΣΠΕ συνεδρίασε πάλι στο τέλος Αυγούστου. Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα δε συμμετείχε σε καμία διαδικασία προγραμματισμού. Είναι άμεση ανάγκη να σταματήσει ο αυταρχικός τρόπος διοίκησης της Διεύθυνσης της Εκπαίδευσης και να προχωρήσουν άμεσα οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών με δημοκρατικές διαδικασίες και με ευθύνη του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου΄΄.

Από την πλευρά του, ο αιρετός ΠΥΣΠΕ Αχαΐας Χρήστος Τσόγκας, επισημαίνει: ΄΄Ο αγώνας μας για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου είναι δίκαιος, συνεχής και αδιαπραγμάτευτος. Συμμερίζομαι την αγωνία, την ένταση, την αγανάκτηση για το επίπεδο ανασφάλειας και αβεβαιότητας που έχει δημιουργήσει όλο το πλέγμα των υπηρεσιακών μεταβολών στο Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας. Τώρα είναι η ώρα της ενεργητικής κατάθεσης, στάσης, συμβολής, ευθύνης και αγώνα για την υπεράσπιση των νόμιμων δικαιωμάτων μας στο υπηρεσιακό συμβούλιο. Δημοκρατία και δημόσιο σχολείο είναι ταυτόσημα πεδία΄΄.

Ερωτηθείσα από τo “protionline.gr” η αιρετή ΠΥΣΠΕ και πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιάλειας Αθηνά Σκανδάμη, είπε πως πράγματι υπάρχει μία ολιγωρία γεγονός που δημιουργεί μία σύγχυση, παρότι αρχικά αναμενόταν να είναι καλύτερη η κατάσταση. Όπως παρατηρεί, για πρώτη χρονιά τοποθετήθηκαν πρώτα οι αναπληρωτές ειδικής αγωγής και το βοηθητικό προσωπικό για τα ειδικά σχολεία, ωστόσο οι υπεράριθμοι στα υπόλοιπα σχολεία, έπρεπε ήδη να έχουν τοποθετηθεί. Κι αυτό ενώ μετά τους υπεράριθμους πρέπει να τοποθετηθούν και οι αποσπασμένοι οι οποίοι υποτίθεται ότι έχουν τοποθετηθεί από τον Αύγουστο. Επίσης, η κ. Σκανδάμη αναφέρεται και στο γεγονός ότι φέτος κακώς δεν ζητήθηκαν καθόλου αναπληρωτές, τονίζοντας πως οι θέσεις των εκπαιδευτικών είναι πλέον λιγότερες λόγω της μείωσης των τμημάτων, τα οποία πλέον γίνονται πολυμελή με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει αυτό…

Να σημειωθεί πως το θέμα των τοποθετήσεων εκπαιδευτικών, θα συζητηθεί και στην συνάντηση που πρόκειται να έχει με τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας.

Δημιουργούν πολυμελή τμήματα για να μειώνουν τον αριθμό των εκπαιδευτικών…

Συγκεχυμένη είναι η κατάσταση και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Διότι υπάρχει η βούληση στις 11 Σεπτεμβρίου να βρίσκονται άπαντες στις θέσεις τους, πλην όμως, αυτό δεν είναι εφικτό διότι δεν έχουν δρομολογηθεί εγκαίρως όλες οι διαδικασίες. Τα τελευταία εικοσιτετράωρα γίνεται μία προσπάθεια διευθέτησης των τμημάτων σχολείων με την πρόθεση του υπουργείου να μην αυξηθούν αυτά, για να μην χρειάζονται περισσότεροι εκπαιδευτικοί, όπως παρατήρησε μιλώντας στo “protionline.gr” η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας Δώρα Μαστραπά. Μάλιστα, όπως τόνισε, ΄΄η διαχείριση έχει να κάνει πλέον με το πώς θα στοιβάξουμε τα παιδιά και να βάλουμε τουλάχιστον 25 (αν όχι 27) σε ένα τμήμα…΄΄.

Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς και με την μέχρι τώρα εικόνα, είπε πως οι έχοντες οργανικές θέσεις είναι στα σχολεία τους. Στην συνέχεια για τα όποια κενά προηγούνται οι υπεράριθμοι και έπονται αυτοί που είναι στην διάθεση του ΠΥΣΔΕ και οι αποσπασμένοι. Στα σχολεία που βρίσκονται στο Αίγιο τα κενά, σύμφωνα με την κ. Μαστραπά, φαίνεται πως είναι καλυμμένα, εν αντιθέσει με τα ορεινά που τα κενά είναι περισσότερα από τον αριθμό των υπαρχόντων εκπαιδευτικών…

Στο Αίγιο τα κενά είναι λίγα και αναμένεται να καλυφθούν, όπως για παράδειγμα στο 1ο Λύκειο με τους φιλολόγους. Όμως σε κάποια πιο απομακρυσμένα από τις πόλεις, σχολεία, όπως π.χ. στο Λύκειο Καμαρών που έχει μόλις 4-5 εκπαιδευτικούς ή και στα ορεινά όπως σε Καλάβρυτα και Κλειτορία, τα κενά είναι τεράστια και οι διαδικασία για την κάλυψή τους είναι σαφές ότι δεν μπορεί να προχωρήσει ως την Δευτέρα, διότι ακολουθούνται συγκεκριμένα βήματα που ο νόμος ορίζει.

΄΄Και βέβαια όλοι γνωρίζουμε και αναγνωρίζουμε τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι των ορεινών σχολείων που διαθέτουν το ¼ των μισθών τους για καύσιμα και επισκευές αυτοκινήτων, οι οποίοι είναι αμφίβολο εάν θα εργαστούν ποτέ κοντά στα σπίτια τους΄΄, σημείωσε ακόμη η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας, θίγοντας μία άλλη πολύ σοβαρή παράμετρο που καταλήγει σε κοινωνικό πρόβλημα…

΄΄Διαχειρίζονται έτσι την κατάσταση ώστε να συντηρείται και να μην δημιουργούνται παραπάνω τμήματα΄΄, σχολίασε ακόμη κ. Μαστραπά, φέρνοντας ως παράδειγμα τα ΕΠΑΛ, εκεί όπου συγχωνεύονται οι ειδικότητες και μειώνονται οι επιλογές των μαθητών…


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr