background img
banner
banner

Διεκδικήσεις τεσσάρων σημείων για τα διόδια

ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΛΑΒΕ ΥΠΟΨΗ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

Ψήφισμα με εστιάζει σε τέσσερα σημεία, όσον αφορά τις διεκδικήσεις του δήμου Αιγιαλείας και της τοπικής κοινωνίας για την μείωση του αντιτίμου στους σταθμούς διοδίων της Ολυμπίας Οδού, εξέδωσε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας κατά την… μεταμεσονύκτια συζήτηση του θέματος…

Ουσιαστικά, το περιεχόμενο του ψηφίσματος και των διεκδικήσεων που θα τεθούν προς υπουργείο και παραχωρησιούχο, αποτελεί ένα «πάντρεμα» της εισήγησης της δημοτικής αρχής με το κοινό ψήφισμα έξι εκ των μεγαλυτέρων συλλόγων της Αιγιάλειας.

Κατά την συζήτηση του θέματος στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που ξεκίνησε περί τη 1.00 μετά τα μεσάνυχτα, παρόντες ήταν οι εκπρόσωποι των έξι συλλόγων, πολίτες αλλά και φορείς από την Ανατολική Αιγιάλεια, απ’ όπου, ως γνωστόν, έχει ξεκινήσει μία προσπάθεια συλλογής υπογραφών για την μείωση των διοδίων στον Ελαιώνα, το ύψος των οποίων είναι στα 3,20 ευρώ, γεγονός που καθιστά… απαγορευτική τη χρήση της νέας εθνικής οδού. Μάλιστα, οι φορείς της Ανατολικής Αιγιάλειας ανέφεραν πως ο δήμος πρέπει να λάβει τα μέτρα του, διότι γι’ αυτούς είναι πλέον πιο συμφέρον να πηγαίνουν στην Κορινθία για τις αγορές τους!

Πρόταση για τροποποίηση της σύμβασης!

Στην εισήγησή του, ο δήμαρχος Θανάσης Παναγόπουλος εστίασε σε τέσσερα σημεία, ήτοι στην όσο το δυνατόν πιο γρήγορα εφαρμογή της αναλογικής χρέωσης με βάση την χιλιομετρική απόφαση που διανύει κάποιος, στην αύξηση του χρόνου για την μη χρέωση κατά την δεύτερη διέλευση, καθώς και στις μειώσεις στους κατοίκους τής Αιγιάλειας. Παράλληλα, έκανε γνωστό πως στο παρελθόν έχει επισκεφθεί επανειλημμένως το υπουργείο Υποδομών και έχει συζητήσει το θέμα με τον γενικό γραμματέα κ. Δέδε, προτείνοντας μάλιστα να αλλάζει η σύμβαση και να αυξηθεί ο χρόνος παραχώρησης του δρόμου στην Ολυμπία Οδό, από 30 χρόνια που είναι με τα σημερινά δεδομένα, σε 50, ούτως ώστε να είναι εφικτή η μείωση στο αντίτιμο των διοδίων.

Μάλιστα, χωρίς να φαίνεται πολύ αισιόδοξος για την έκβαση του θέματος, ο δήμαρχος είπε πως έχει την διαβεβαίωση ότι θα γίνει πρόταση από πλευράς υπουργείου, κάτι που βέβαια θα χρειαστεί πράξη νομοθετικού περιεχομένου και την συναίνεση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας που χρηματοδότησε το έργο. Αντικρούοντας τις κατηγορίες ότι ο δήμος Αιγιαλείας δεν διεκδίκησε χαμηλότερες τιμές πριν τεθούν σε ισχύ τα νέα διόδια, ο δήμαρχος είπε ότι δεν μπορούσε να κάνει κάτι αφού οι τιμές είχαν καθοριστεί από το 2008 που υπεγράφη η σύμβαση.

Ο κ. Παναγόπουλος μίλησε για ρεαλιστικές δυνατότητες που ως δήμος πρέπει να κυνηγήσει», αναφέροντας ότι έχει την διαβεβαίωση πως σε οκτώ μήνες θα τεθούν σε ισχύ οι χιλιομετρικές χρεώσεις, κάτι που δεν είναι εφικτό να γίνει τώρα από τη στιγμή που δεν έχουν προμηθευτεί στο υπουργείο το λογισμικό που απαιτείται. Υπολογίζει δε πως, βάσει αυτών, το κόστος των διοδίων μέχρι την Ακράτα θα είναι 1,40 από 3,20 ευρώ που είναι σήμερα. Διευκρίνισε δε πως δεν μπορεί να διεκδικηθεί μηδενικό τέλος για τους κατοίκους της Αιγιάλειας, διότι υπάρχει η απορριπτική απόφαση του ΣτΕ για αντίστοιχες διεκδικήσεις σε προσφυγές τεσσάρων άλλων δήμων.

Τι θα ζητήσει ο δήμος

Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις απόψεις που κατατέθηκαν, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε, να αποστείλει ψήφισμα προς το υπουργείο Υποδομών και την Ολυμπία Οδό, με βάση την ομόφωνη απόφαση που ελήφθη και είναι η εξής: «Το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας ομόφωνα αποφασίζει: Να αιτηθεί ο Δήμος Αιγιαλείας από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, την «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», καθώς και από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να δώσουν λύση στο πρόβλημα της διέλευσης των διοδίων του σταθμού Ελαιώνα, αποδεχόμενοι τις παρακάτω προτάσεις για την ανακούφιση των δημοτών: 1) Άμεση εφαρμογή της αναλογικής χιλιομετρικής χρέωσης και όχι μετά από ένα (1) έτος όπως σχεδιάζει η κυβέρνηση. 2) Αύξηση του ορίου των τεσσάρων (4) ωρών σε δέκα (10) για την ίδια διέλευση. 3) Μείωση του κόστους των διοδίων σε ποσοστό 80% για τους δημότες για μετακίνησή τους εντός των ορίων του Δήμου Αιγιαλείας. 4) Μείωση του κόστους διοδίων σε ποσοστό 50% εντός του Νομού Αχαΐας με κατεύθυνση τους όμορους Δήμους από τη στιγμή που πολλοί συνδημότες εργάζονται στην Πάτρα και στα Καλάβρυτα».


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr