background img
banner
banner

Ταλαιπωρία και… μηδέν ανάπτυξη

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΣΤΑ ΝΙΚΟΛΑΙΙΚΑ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΜΕΝΟΥΝ ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

Υπέρ του αιτήματος της Τοπικής Κοινότητας Νικολαιίκων που εκφράζει όλη την τοπική κοινωνία, για την πραγματοποίηση ουσιαστικών παρεμβάσεων, με σκοπό την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία όλων, στην κύρια δημοτική οδό «Αρχαίας Ελίκης», τάχθηκε στην προχθεσινή συνεδρίασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας.

Πρόκειται για τον κεντρικό δρόμο που καταλήγει στην παραλία Νικολαιίκων, ο οποίος, μετά τις εργασίες για την νέα σιδηροδρομική γραμμή, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άλλα οχήματα πέρα από δίκυκλα και Ι.Χ., γεγονός που έχει ιδιαίτερα δυσμενείς επιπτώσεις στην καθημερινότητα των κατοίκων αλλά και στην ανάπτυξη της περιοχής εν γένει…

Δήμος Αιγιαλείας και Τοπική Κοινότητα Νικολαιίκων έχουν ήδη εκφράσει το πρόβλημα μέσω εγγράφων τους, δεδομένου ότι μετά την κατάργηση της ισόπεδης διάβασης, από την παράκαμψη που δημιουργήθηκε, και από την γέφυρα, δεν χωρούν να περάσουν πυροσβεστικά οχήματα, απορριμματοφόρα, τουριστικά λεωφορεία κ.ο.κ. Από πλευράς δήμου και συγκεκριμένα από τον αντιδήμαρχο Δημήτρη Φιλιππάτο έχουν σταλεί έγγραφα για το σοβαρό αυτό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και όπως τονίστηκε στην προχθεσινή συνεδρίαση, ο δήμος αναμένει τις απαντήσεις. Επιπλέον, επειδή το θέμα είναι ζωτικής σημασίας, έχει φτάσει μέχρι και την Δικαιοσύνη απ’ όπου μάλιστα, υπάρχει η προτροπή για κατάθεση μήνυσης εναντίον της ΜΕΤΚΑ, κατασκευάστριας του δρόμου. Στον δήμο βρίσκονται εν αναμονή των απαντήσεων της ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε., ενώ και στις κατά καιρούς παρεμβάσεις των ανθρώπων της κοινότητας Νικολαιίκων, που έβλεπαν από την αρχή τι πρόκειται να γίνει και αντιδρούσαν, η απάντηση που έχει δοθεί είναι ότι οι μελέτες εκπονήθηκαν το 1998 και οριστικοποιήθηκαν το 2004, χωρίς βέβαια, όπως φαίνεται, και τότε να ληφθεί υπόψη η γνώμη της τοπικής κοινωνίας…

Εν τω μεταξύ, με έγγραφό της προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον πρόεδρο του ΟΣΕ, της ΕΡΓΑ ΟΣΕ, τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, τον δήμαρχο Αιγιαλείας και τους αρμόδιους αντιδημάρχους, η Τοπική Κοινότητα Νικολαιίκων, κάνει γνωστή την απόφαση που έλαβε τον περασμένο Ιούλιο, το περιεχόμενο της οποίας κοινοποιείται προς τον Εισαγγελέα Αιγίου, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιβάλλοντος και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανθρωπίνων δικαιωμάτων για ΑΜΕΑ.

Υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν…

Στον απόφαση αναφέρεται η καλή θέληση των προέδρων των κοινοτήτων απέναντι στην κατασκευάστρια εταιρεία, αντιλαμβανόμενοι τη μεγάλη σημασία του έργου, υπενθυμίζοντας ότι ως η Τ.Κ. Νικολαιίκων από το 2013 είχε ζητήσει την υπογειοποίηση της κύριας δημοτικής οδού «Αρχαίας Ελίκης» στο σημείο τομής αυτής με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, προκειμένου να συμβάλει στην καλύτερη και συντομότερη εξυπηρέτηση των κατοίκων, επισκεπτών, τουριστών κ.λπ. της περιοχής, κάτι που είχε επικυρωθεί και από το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας. Επίσης, θυμίζει ότι για την εκτέλεση της υπογειοποίησης του δρόμου στο σημείο της υπάρχουσας ισόπεδης διάβασης είχαν δοθεί πάρα πολλές υποσχέσεις από τον τότε πολιτικό προϊστάμενο και πρόεδρο της ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. χαρακτηρίζοντας το έργο αναγκαίο και εφικτό, όμως στην συνέχεια η ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. απεφάνθη ότι είναι αδύνατο τεχνικά να γίνει η υπογειοποίηση λόγω υψομετρικών διαφορών, παρά το γεγονός ότι το αίτημα είχε μελετηθεί το 1998 και εγκρίθηκε το έτος 2003.

Επίσης, η Τ.Κ. καταγγέλλει το γεγονός ότι στην παρούσα φάση εκτέλεσης του έργου αυθαίρετα και χωρίς τις προβλεπόμενες από το νόμο σχετικές άδειες η ανάδοχος εταιρεία προχώρησε στη διακοπή της κυκλοφορίας της κύριας δημοτικής οδού που συνδέει την Π.Ε.Ο. με τον παραλιακό χώρο των Νικολαιίκων, που διενεργείτο μέσω της ανωτέρω ισόπεδης διάβασης, τονίζοντας πως έτσι η κοινότητα, απαξιώθηκε και γενικότερα έγινε τόπος αποφυγής επισκεπτών και άλλων, αφού μετά τις παραπάνω ενέργειες η κυκλοφορία κατέστη δυσχερής έως αδύνατη και μπορούσε να πραγματοποιηθεί μόνον από επιβατικά αυτοκίνητα, μέσω των SR (παράπλευροι δρόμοι μικρού πλάτους), που έχουν κατασκευασθεί για τις ανάγκες του έργου.

Αποκλείεται η διέλευση λεωφορείου, πυροσβεστικού και κάθε μεγάλου οχήματος…

Με τον τρόπο αυτό πέρα από το γεγονός ότι διπλασιάστηκε η διαδρομή μετάβασης από και προς την παραλία κατέστη και ιδιαίτερα δυσχερής, αφού στο σημείο επικοινωνίας των SR ανάντι και κατάντι του έργου, κατασκευάστηκε γέφυρα ύψους τριών μέτρων με ορθές γωνίες επί του οδοστρώματος, αποκλείοντας την κίνηση λεωφορείου ή άλλου μεγάλου οχήματος (πυροσβεστικού, απορριμματοφόρου, βυτίου λυμάτων και τροχόσπιτων) και εκθέτοντας σε μεγάλο κίνδυνο την πορεία των μικρών οχημάτων, αλλά και των πεζών.

Πέραν αυτών στην πεζογέφυρα δεν έχει προβλεφθεί ράμπα διέλευσης ΑΜΕΑ και μικρών παιδιών με συνοδούς και καροτσάκι με απρόβλεπτες συνέπειες. Επίσης σε όλο το μήκος των SR δεν έχει κατασκευαστεί πεζοδρόμιο, με αποτέλεσμα οι πεζοί και τα ΑΜΕΑ να κυκλοφορούν εντός του ιδιαίτερα στενού οδοστρώματος με κίνδυνο να παρασυρθούν από διερχόμενα οχήματα.

Οι προτάσεις της Τοπικής Κοινότητας

Η Τοπική Κοινότητα ζητά να γίνει υποβάθμιση του καταστρώματος της γέφυρας που έχει κατασκευαστεί κατά ένα μέτρο, προκειμένου να μπορούν να διέρχονται λεωφορεία της αστικής συγκοινωνίας, τουριστικά; οχήματα έκτακτης ανάγκη πυροσβεστικά, απορριμματοφόρα, βυτία κ.λπ. και την ομαλοποίηση – διαπλάτυνση – των υπαρχόντων ορθών γωνιών του καταστρώματος στην είσοδο και έξοδο της γέφυρας, προκειμένου η διέλευση των οχημάτων να γίνεται με στοιχειώδη ασφάλεια και να υπάρχει η δυνατότητα διέλευσης των ανωτέρω μεγάλων οχημάτων τα οποία με την κατάσταση που διαμορφώθηκε αδυνατούν να στρίψουν, λόγω της ορθής γωνίας, αλλά και της στενότητας του οδοστρώματος.

Θεωρεί δε απολύτως αναγκαία την κατασκευή πεζοδρομίων στα SR για την ομαλή και ιδιαίτερα ασφαλή διέλευση των πεζών, την κατασκευή ράμπας για ασφαλή διέλευση ΑΜΕΑ. στην υπάρχουσα πεζογέφυρα, ασφαλτόστρωση δρόμου στο βόρειο τμήμα της πεζογέφυρας, φωτισμό σε όλο το μήκος των SR καθώς και φωτισμό της πεζοδιάβασης για την ασφαλή διάβαση διέλευση των πεζών. Ακόμη, επαρκή σηματοδότηση με πληροφοριακές πινακίδες τόσο για την πεζογέφυρα, όσο και για την κατεύθυνση των οχημάτων. έλος, ως ιδανική και ασφαλή λύση για τη μετάβαση πεζών και οχημάτων στο νότιο τμήμα της γραμμής, προτείνει τη διάνοιξη δρόμου SR σε ευθεία γραμμή από το σημείο της τομής του νέου δρόμου με τη δημοτική οδό «Λόγγου» κατευθείαν και με την αναγκαία κλίση στη νέα γέφυρα.

΄΄Έχουμε στείλει την απόφασή μας και αναμένουμε απαντήσεις από τους αρμοδίους. Το μόνο βέβαιο είναι ότι το σημείο αυτό δεν μπορεί να μείνει ως έχει. Ως Τοπικό Συμβούλιο, μέχρι την ομαλή και πλήρη εξασφάλιση της κυκλοφοριακής σύνδεσης ανάντι και κατάντι της σιδηροδρομικής γραμμής, επιφυλασσόμεθα παντός νομίμου δικαιώματός μας΄΄, ανέφερε μιλώντας στo “protionline.gr”, ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Τάσος Μούσκας.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr