banner
banner

Τα «fake news» (ψέματα) της ημέρας…

Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΠΛ. ΜΑΡΛΑΦΕΚΑ ΔΙΝΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ… ΛΑΣΠΗ ΠΟΥ ΔΕΧΕΤΑΙ

Με αφορμή τις δημόσιες αναφορές κάποιων υποψηφίων στις επικείμενες εκλογές του Επιμελητηρίου Αχαΐας, η Ανεξάρτητη Ενωτική Επιμελητηριακή Πρωτοβουλία τού Πλάτωνα Μαρλαφέκα, μέσω ανακοίνωσής της, βάζει τα… πράγματα στη θέση τους, παραθέτοντας ακράδαντα στοιχεία, απαντώντας στους επικριτές του έργου τής απερχόμενης διοίκησης του φορέα.

Αναλύοντας τα… προκατασκευασμένα ψέματα της ημέρας, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, σημειώνει τα ακόλουθα: ΄΄Ψέμα: Από το ΕΣΠΑ ευνοούνται «ημέτεροι». Αλήθεια: Η διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων στο ΕΣΠΑ γίνεται με απόλυτα διαφανή τρόπο. Οι αξιολογητές των προτάσεων που καταθέτουν οι Επιχειρήσεις είναι τεχνοκράτες που έχουν ορισθεί από αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου και επιλέγονται για αξιολόγηση με κλήρωση. Όταν ο αξιολογητής αξιολογεί μια πρόταση δεν γνωρίζει σε ποια εταιρία αντιστοιχεί. Ισχύει ό,τι συμβαίνει και στις Πανελλαδικές εξετάσεις των μαθητών: ο διορθωτής δεν ξέρει το γραπτό ποιου μαθητή διορθώνει. Η αξιολόγηση γίνεται με ευθύνη της αρμόδιας υπηρεσίας τού Υπουργείου και δεν έχει καμία παρέμβαση ούτε το Επιμελητήριο ούτε η Διαχειριστική.

Ψέμα: Από το ΕΣΠΑ δαπανώνται μεγάλα κονδύλια για προβολή με αδιαφανή τρόπο. Αλήθεια: Τα κονδύλια προβολής του ΕΣΠΑ τα διαχειρίζεται η Διαχειριστική και όχι το Επιμελητήριο. Από τη Διαχειριστική δαπανήθηκαν μέσα σε 6 χρόνια (2012-2017) μόλις 17.082,78 ευρώ ( περίπου 3.000 ευρώ το χρόνο κατά μέσο όρο) για καταχωρίσεις σε εφημερίδες δεκαέξι (16) νομών που είναι οι περιοχές ευθύνης της και 1300 ευρώ (220 ευρώ το χρόνο κατά μέσο όρο) για ραδιοφωνικές ανακοινώσεις, ενέργειες για τις οποίες υπάρχει η σχετική έγκριση των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου. Το Επιμελητήριο διέθεσε το προσωπικό του, την αίθουσα εκδηλώσεων και όλα τα μέσα (site, newsletter και γραφείο πληροφόρησης) στην διαδικασία της συνεχούς ενημέρωσης των επιχειρήσεων της Αχαΐας. Η συνεισφορά έγινε χωρίς κόστος (μόνο με το προσωπικό και τους χώρους του). Η Διαχειριστική οργάνωσε 92 εκδηλώσεις σε όλες τις περιοχές και στους 16 νομούς των περιφερειών Ιονίου, Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδος και Πελοποννήσου. Επίσης το διάστημα 2013-2017 δημοσιεύθηκαν δωρεάν 25 δελτία τύπου με ενημερώσεις για τα νέα προγράμματα.

Ψέμα: To ΕΣΠΑ μοιράζει χρήματα αδιακρίτως. Αλήθεια: Για να χρηματοδοτηθεί κάποιος από το ΕΣΠΑ πρέπει να υποβάλλει επενδυτικό πρόγραμμα, να διαθέτει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα και να έχει δικά του κεφάλαια για να καλύψει την ιδία συμμετοχή. Αυτά επιβάλλουν η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι νόμοι του Κράτους. Από το ΕΣΠΑ επιδοτείται μόνον ένα μέρος της επένδυσης (συνήθως 40% έως 60%). Τα υπόλοιπα χρήματα πρέπει να τα βάλει η Επιχείρηση από δικά της κεφάλαια και από Τραπεζικό δανεισμό. Από το ΕΣΠΑ δεν επιδοτούνται όλοι οι κλάδοι (π.χ. λιανικό εμπόριο, καταστήματα εστίασης και αναψυχής), καθώς δεν το επιτρέπουν η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα αρμόδια Υπουργεία.

Ψέμα: Το Επιμελητήριο δεν έκανε τίποτε για την ενίσχυση των Μικρομεσαίων μέσω του ΕΣΠΑ. Αλήθεια: Τι έκανε το Επιμελητήριο: Διεκδίκησε και πέτυχε τον τετραπλασιασμό των δικαιούχων των προγραμμάτων ΕΣΠΑ. Διεκδίκησε και πέτυχε τα προγράμματα ΕΣΠΑ να μην τα διαχειρίζονται οι τράπεζες αλλά οι Διαχειριστικές στις οποίες πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν τα Επιμελητήρια. Οργάνωσε δεκάδες ενημερωτικές εκδηλώσεις χωρίς κόστος, για να ενημερωθούν οι Επιχειρήσεις για τα προγράμματα ΕΣΠΑ και φρόντιζε με κάθε μέσο την προβολή των νέων προγραμμάτων΄΄.

Καταλήγοντας, η παράταξη του κ. Μαρλαφέκα, επισημαίνει με νόημα: ΄΄Αν κάποιοι σας τάζουν χρήματα μέσω του ΕΣΠΑ, απλά ρωτήστε τους: πότε, πώς και με ποιο τρόπο θα σας τα δώσουν; Η πρακτική του «Γκαίμπελς» που ακολουθούν είναι γνωστή: «Λένε χίλια ψέματα με στόχο κάτι να μείνει στο τέλος». Εμείς όμως δεν θα αφήσουμε ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΟ κανένα ΨΕΜΑ΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr