background img
banner
banner

Υποσχέθηκαν μόνο το αναλογικό σύστημα σε έξι μήνες…

ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΝ ΤΟ ΑΙΓΙΟ – ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΘΑ ΕΠΙΔΙΩΞΟΥΝ ΝΑ ΔΟΥΝ ΣΠΙΡΤΖΗ ΓΙΑ ΔΙΟΔΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ

Μόνο την… καλή θέληση να ξεκινήσει πρώτα από την περιοχή η εφαρμογή τού πιλοτικού προγράμματος για την αναλογική χρέωση των διοδίων κι αυτό σε έξι μήνες από σήμερα, «έφεραν» στο Αίγιο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Ολυμπίας Οδού», κατά την διάρκεια της επίσκεψής τους την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου, στο δημαρχείο Αιγιαλείας.

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας που διαχειρίζεται την Ν.Ε.Ο., δεν μπόρεσαν να υποσχεθούν τίποτα περισσότερο από κάποιες μικρές διευκολύνσεις, αλλά και να εκφράσουν την βούληση να αναλάβει η εταιρεία τους την αναβάθμιση του εναλλακτικού δικτύου (Π.Ε.Ο.), αρκεί βέβαια το έργο να χρηματοδοτηθεί από το υπουργείο…

Στην σύσκεψη της Τετάρτης στο γραφείο τού δημάρχου Αιγιαλείας Θανάση Παναγόπουλου, εκτός από τον ίδιο, συμμετείχαν ο πρόεδρος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας και ο διευθύνων σύμβουλος Κωνσταντίνος Παπανδρέου, ο γενικός γραμματέας τού δήμου, Δημήτρης Καλογερόπουλος, καθώς επίσης και εκπρόσωποι συλλόγων και φορέων που είχαν πρωτοστατήσει στις κινητοποιήσεις για τα υψηλά τέλη των διοδίων, δηλαδή ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Παναγιώτης Γεωργόπουλος, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Γιώργος Μπέσκος, του Συλλόγου Μηχανικών Βασίλης Ρίτης, του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπης Παπαδόπουλος και του Ανεξάρτητου Αγροτικού Συλλόγου Αιγιαλείας Παρασκευάς Σπυρόπουλος, ενώ εκπροσωπώντας τους κατοίκους τής Ανατολικής Αιγιάλειας, παρέστη η κ. Χαλκιαδάκη.

Υπενθυμίζεται ότι αυτή ήταν η δεύτερη επίσκεψη των στελεχών τής Ολυμπίας Οδού στο Αίγιο μέσα σε διάστημα λίγων ημερών, με σκοπό να απαντήσουν στα αιτήματα που τους μεταφέρθηκαν στην πρώτη συνάντηση, τα οποία είναι: 1) Άμεση εφαρμογή της αναλογικής χιλιομετρικής χρέωσης και όχι μετά από ένα έτος όπως σχεδιάζει η κυβέρνηση. 2) Αύξηση του ορίου των τεσσάρων ωρών σε δέκα για την ίδια διέλευση. 3) Μείωση του κόστους των διοδίων σε ποσοστό 80% για τους δημότες για μετακίνησή τους εντός των ορίων του Δήμου Αιγιαλείας και 4) Μείωση του κόστους διοδίων σε ποσοστό 50% εντός του Νομού Αχαΐας με κατεύθυνση τους όμορους Δήμους από τη στιγμή που πολλοί δημότες εργάζονται στην Πάτρα και στα Καλάβρυτα.

Η σύμβαση έχει ήδη υπογραφεί…

Αναφορικά με το αίτημα μείωσης του κόστους, οι εκπρόσωποι της Ολυμπίας Οδού ξεκαθάρισαν πως δεν μπορεί να ικανοποιηθεί καθώς η λειτουργία των διοδίων διέπεται από σύμβαση που ήδη έχει υπογραφεί, οι όροι της οποίας δεν μπορούν να τροποποιηθούν. Αναγνώρισαν μεν το δίκαιο του αιτήματος δήμου και φορέων, πλην όμως ξεκαθάρισαν ότι αδυνατούν να κάνουν κάτι… Στο αίτημα των φορέων να γίνει καταμέτρηση των επαγγελματιών και εργαζομένων που περνούν καθημερινά από τα διόδια τόσο του Ρίου όσο και του Ελαιώνα, ώστε να τους χορηγηθούν κάρτες ελεύθερης ή πιο φθηνής διέλευσης, οι εκπρόσωποι της Ολυμπίας είπαν πως αυτό δεν μπορεί να γίνει, επικαλούμενοι λόγους ίσης αντιμετώπισης των πολιτών και πως η εταιρεία δεν μπορεί να λειτουργήσει μονομερώς δίνοντας προνόμια σε μερίδα πολιτών. Αντιλέγοντας, οι εκπρόσωποι των φορέων είπαν ότι η ισότητα που ευαγγελίζονται οι άνθρωποι της εταιρείας, δεν εφαρμόζεται στην Αιγιάλεια, την οποία υποβαθμίζουν έναντι άλλων περιοχών, τέμνοντας τον δήμο στη μέση, επιβαρύνοντας οικονομικά κατοίκους και επισκέπτες, μη αφήνοντάς τους έτσι να απολαύσουν τα προνόμια της ασφαλούς και γρήγορης διέλευσης στην Νέα Εθνική Οδό.

Και από τους υπευθύνους τής Ολυμπίας Οδού αναγνωρίστηκε το δίκαιο του αιτήματος της Αιγιάλειας που ουσιαστικά, μετατρέπει τον δήμο από… Καλλικρατικό σε Καποδιστριακό, χωρίζοντάς τον στη μέση και σαν πρώτο βήμα προτάθηκε η λειτουργία ενός πιλοτικού προγράμματος από το καλοκαίρι του 2018 που θα εφαρμοστεί στην περιοχή κατά προτεραιότητα και θα διαμορφώνει το αντίτιμο των διοδίων ανάλογα με τη χιλιομετρική διαδρομή εκάστου. Παράλληλα, για τις περιστασιακές μετακινήσεις και ανάγκες και για διάστημα τεσσάρων ωρών το αντίτιμο θα έχει μια κλιμακωτή διακύμανση και μια έκπτωση που θα φτάνει το 35% και μέχρι 60 μετακινήσεις. Πέραν αυτών θα υπάρξει άλλη πρόβλεψη για την οποία και επιφυλάχθηκε να επανέλθει η εταιρεία. Ανέφεραν πάντως, πως το αναλογικό πρόγραμμα θα κοστίσει στην εταιρεία περισσότερα από 9 εκατ. ευρώ.

«Φτιάξτε το εναλλακτικό δίκτυο»

Επιπλέον, δήμαρχος και φορείς επισήμαναν στα στελέχη τής εταιρείας ότι το εναλλακτικό δίκτυο, δηλαδή η Παλαιά Εθνική Οδός την οποία αναγκάζεται πλέον να χρησιμοποιεί η πλειοψηφία των πολιτών, βρίσκεται σε πολύ κακή κατάσταση, με τους ανθρώπους τής Ολυμπίας να κάνουν γνωστό πως ήδη τους έχει ανατεθεί η εκτέλεση αντιπλημμυρικών έργων στην Π.Ε.Ο. ως συμπληρωματικά στην Ν.Ε.Ο. τονίζοντας ότι η Ολυμπία θα μπορούσε να αναλάβει γενικότερα την αναβάθμιση της Παλαιάς, εφόσον βέβαιο θα χρηματοδοτείτο γι’ αυτό, από το υπουργείο. Μάλιστα, προέτρεψε τους εκπροσώπους τής Αιγιάλειας να θέσουν σχετικό αίτημα στον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, με τους τελευταίους να κάνουν γνωστό πως ήδη επιδιώκουν να συναντήσουν τον υπουργό, κάτι που φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο ως ώρας… Να σημειωθεί πάντως, ότι το θέμα της Παλαιάς Εθνικής Οδού αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης και των εκπροσώπων τής Αστυνομίας με τα στελέχη τής Ολυμπίας σε συνάντηση που προηγήθηκε.

Ενιαίο (αυτή τη φορά) το μέτωπο

Η αποχώρηση των στελεχών της εταιρείας, βρήκε δήμαρχο και φορείς να καθορίζουν την περαιτέρω στάση τους και να αποφασίζουν ομόφωνα να εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες και να δημιουργηθεί ένα ενιαίο μέτωπο που θα συνεχίσει τις κινητοποιήσεις με τις εξής συγκεκριμένες προτάσεις και με άμεσο χρονικό ορίζοντα υλοποίησής τους: Να γίνει πλήρης και ακριβής καταγραφή, μέσω των φορέων, όλων των εργαζομένων που μετακινούνται καθημερινά και εξυπηρετούνται για το σκοπό αυτό από τον σταθμό του Ελαιώνα. Βεβαίως, κάποιοι επιθυμούν να δώσουν στοιχεία ώστε να τύχουν ανάλογων διευκολύνσεων και αυτοί που λόγω εργασίας χρησιμοποιούν καθημερινά και τα διόδια του Ρίου…
Ταυτόχρονα, ο δήμος θα αναλάβει την πρωτοβουλία να συγκαλέσει ευρεία κοινή σύσκεψη με τη συμμετοχή όλων των τοπικών Βουλευτών, του Περιφερειάρχη, του Αντιπεριφερειάρχη, της Εκκλησίας και όλων των τοπικών φορέων για να τεθούν υπόψη τους όχι μόνο το θέμα της μείωσης της τιμής των διοδίων αλλά και το ζήτημα της ασφάλειας της Παλαιάς Εθνικής Οδού όπως και αυτό των αντιπλημμυρικών έργων.

Τέλος, αποφασίστηκε να επιδιωχθεί άμεσα συνάντηση, παρουσία και των τοπικών φορέων, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ώστε να γίνουν περαιτέρω βελτιώσεις με τη συνδρομή των θεσμικών πλέον οργάνων της Πολιτείας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα…


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr