background img
banner
banner

Άνεμο… ανάπτυξης από το τρένο σε κομβική στιγμή για την Αιγιάλεια

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ – ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΘΑ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Ιστορική χαρακτηρίστηκε η σημερινή μέρα (17/4) για την Αιγιάλεια, καθώς, μετά από μία δεκαετία, το τρένο σφύριξε ξανά… κουβαλώντας μαζί του προσδοκίες για την αναπτυξιακή προοπτική που δίνει στην περιοχή ο σύγχρονος σιδηρόδρομος. Το δοκιμαστικό δρομολόγιο στο σιδηροδρομικό τμήμα «Κιάτο – Αίγιο», στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Το τρένο, ως ντιζελοκίνητο θα μπει κανονικά στις ράγες με τακτά δρομολόγια τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ με ηλεκτροκίνηση υπολογίζεται σε ενάμιση χρόνο.

Σημειολογικά, το συγκεκριμένο δρομολόγιο ήταν το πρώτο, μετά από δέκα χρόνια αναστολής της κυκλοφορίας τρένων στο εν λόγω τμήμα και σίγουρα με την καθιέρωση δρομολογίων στο εγγύς μέλλον, θα συμβάλει στην βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων όχι μόνο της Αιγιάλειας αλλά και όλης της Βόρειας Πελοποννήσου. Το δοκιμαστικό δρομολόγιο εντάχθηκε στο έργο: «Κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη».

Στη 1.00 κατέφθασε στο Αίγιο

Το δρομολόγιο ξεκίνησε στις 11.30π.μ., από τον Σ.Σ. Κιάτου και έφτασε στη 1.00μ.μ. τον Σ.Σ. Αιγίου με ενδιάμεσες στάσεις, στους Σ.Σ. Ξυλοκάστρου και Σ.Σ. Ακράτας. Συγκεκριμένα, στα δύο βαγόνια επέβαιναν ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και οι γενικοί γραμματείς του υπουργείου Θάνος Βούρδας και Γιώργος Δέδες, καθώς και στελέχη του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της κατασκευάστριας εταιρείας ΜΕΤΚΑ κ.ά. Στην στάση του Ξυλοκάστρου οι κ. Σπίρτζης και Δέδες αποβιβάστηκαν και το ταξίδι συνεχίστηκε… Παρευρέθηκαν ο πρόεδρος Γιώργος Κακουλάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοχάρης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Διονέλης, η Πρόεδρος της ΡΑΣ Ιωάννα Τσιαπαρίκου και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΕΣΣΤΥ Γιώργος Αναγνωστόπουλος.

Το τρένο ανέμεναν στον σταθμό του Αιγίου, ο δήμαρχος Αιγιαλείας Θανάσης Παναγόπουλος, ο αντιδήμαρχος Ακράτας Αιγείρας Γιώργος Γιοβάς, ο δημοτικός σύμβουλος  Στράτος Βαρδάκης, ο πρώην αντιδήμαρχος Αιγίου Λεωνίδας Μαυρουδής ο οποίος παρέδωσε στον γενικό γραμματέα του υπουργείου το λεύκωμα «Εν Αιγίω», ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αιγίου Παναγιώτης Γεωργόπουλος, ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Γιάννης Καραπαναγιώτης που παρέδωσε στον κ. Βούρδα το ημερολόγιο του Συλλόγου. Ακολούθησε μπουφές στον εσωτερικό χώρο του σταθμού που επιμελήθηκε το κέτερινγκ «Κουτρόπουλος».

Μέσα στο καλοκαίρι ολοκληρώνεται η σηματοδότηση

Όπως ανέφερε στο “protionline.gr”, ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Βούρδας, ΄΄η νέα γραμμή είναι έτοιμη κατασκευαστικά όμως υπολείπεται η σηματοδότηση καθώς προέχει η ασφάλεια των πολιτών. Εκτιμούμε ότι θα τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του καλοκαιριού΄΄. Σημείωσε ακόμη πως δεν υπάρχει η επιθυμία να ξεκινήσει τη λειτουργία του σε περίοδο αιχμής. Κατά εκτιμήσεις του γενικού γραμματέα στo “protionline.gr”, ΄΄ως ηλεκτροκίνητη, εκτιμούμε ότι η γραμμή θα λειτουργήσει σε 18 μήνες, οπότε και θα είναι έτοιμο το ένα ρεύμα προς Ψαθόπυργο. Το άλλο ρεύμα, υπολογίζουμε να είναι έτοιμο σε 24 μήνες από σήμερα.”

Αυτή την εποχή σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εξετάζονται πάντως διαφορετικά σενάρια για την λειτουργία. Ένα σενάριο είναι η δρομολόγηση τρένου από την Αθήνα μέχρι το Αίγιο αποκλειστικά με ντιζελοκίνητα τρένα, ένα δεύτερο η μετεπιβίβαση από το τρένο του Προαστιακού (που είναι ηλεκτροκίνητο) σε ντιζελοκίνητο τρένο στο Κιάτο και ένα τρίτο που περιλαμβάνει ημερήσιο συνδυασμό δρομολογίων αποκλειστικά ντιζελοκίνητων τρένων και εκείνων με μετεπιβίβαση.

Μετά το Πάσχα η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση του Κιάτο – Ροδοδάφνη, με χρονοδιάγραμμα 1,5 χρόνο

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Σπίρτζης, «Εκτός από τον οδικό αποκλεισμό της Δυτικής Ελλάδος, αίρουμε και το σιδηροδρομικό αποκλεισμό». Και πρόσθεσε: «Σήμερα είναι το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη. Επομένως θα ενταχθεί στα δρομολόγια του προαστιακού κανονικά και το Αίγιο». Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι ΄΄μετά το Πάσχα θα υπογραφεί η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση του Κιάτο – Ροδοδάφνη, με χρονοδιάγραμμα 1,5 χρόνο, ενώ αμέσως μετά το Πάσχα υπογράφεται και το τμήμα του προαστιακού για τη σύνδεση του Λουτρακίου. Πιστεύω, ότι το μεγάλο έργο της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας είναι το πιο σημαντικό και πρέπει να το υλοποιήσουμε. Και το υλοποιούμε με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Σας καλούμε λοιπόν, πολύ σύντομα, στον επόμενο σταθμό από το Αίγιο, στο επόμενο έργο, που θα είναι η σύνδεση, η δοκιμαστική λειτουργία της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με ηλεκτροκίνηση΄΄. Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ακόμη, ότι στον άμεσο σχεδιασμό του υπουργείου είναι η ανάταξη και συντήρηση του παλιού σιδηροδρομικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα σε αντίθεση με τις πολιτικές δυνάμεις του παρελθόντος, οι οποίες τις είχαν αφήσει στο περιθώριο: ΄΄Η γραμμή του Ναυπλίου, η παλιά γραμμή της Πελοποννήσου, η γραμμή της Στερεάς Ελλάδας, η γραμμή των Τεμπών και όσες γραμμές ήταν μετρικές, όπως γνωρίζετε θεσμικά πλέον μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε, γιατί από την προηγούμενη κυβέρνηση βρήκαμε απαγόρευση της χρήσης τους. Σε πάρα πολλά σημεία γίνεται ανάταξη και συντήρηση αυτού του παλιού δικτύου και θα μπουν, σε συνεργασία με την Τοπική και την Περιφερειακή αυτοδιοίκηση, τουριστικά και επιβατικά δρομολόγια΄΄.

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, δήλωσε σχετικά: ΄΄Νομίζω ότι είναι μία πολύ σημαντική στιγμή για το σιδηρόδρομο. Ο σιδηρόδρομος ξαναέρχεται στην Πελοπόννησο. Σήμερα έγινε το πρώτο βήμα, το δοκιμαστικό. Αυτό που σε μένα προσωπικά έλεγαν το 2015, ότι «15 χρόνια το ακούμε και δεν γίνεται»… Και όμως γίνεται! Και για μένα προσωπικά, νομίζω πολύ περισσότερο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, 150 χρόνια μετά την ίδρυση του, είναι μία πολύ σημαντική στιγμή. Συνεχίζουμε όμως. Έχουμε σε εξέλιξη τις εργολαβίες μέχρι το Ρίο. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα βγαίνει η εργολαβία από το Ρίο μέχρι το λιμάνι της Πάτρας. Νομίζω ότι ξαναμπήκε ο σιδηρόδρομος στον βασικό πυρήνα της αναπτυξιακής προσπάθειας της χώρας΄΄.

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Δέδες τόνισε από την πλευρά του, ότι η σημερινή μέρα ΄΄είναι σημαντική για τη Βορειοδυτική Πελοπόννησο. Όπως ανέφερε και ο υπουργός είναι στην ολοκλήρωσή της και ξεκινούν τα δρομολόγια σε λίγες ημέρες στο Κόρινθος Αίγιο, στο Κιάτο – Αίγιο. Και ταυτόχρονα, μετά την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της Σύμβασης για τον προαστιακό του Λουτρακίου, θα έχουμε πολύ σύντομα την εκκίνηση αυτού του πολυαναμενόμενου έργου. Οι θετικές εξελίξεις λοιπόν θα συνεχιστούν και στο επόμενο διάστημα χάριν στις πολιτικές που έχει ανοίξει εδώ και πάρα πολύ καιρό ο Υπουργός και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών΄΄.

Το έργο, προϋπολογισμού 68 εκατ. €, βρίσκεται στην τελική φάση δημοπράτησης. Εκτιμάται ότι η σύμβαση με τον ανάδοχο θα υπογραφεί εντός του Ιουνίου 2019. Η συμβατική διάρκεια κατασκευής ορίζεται σε 30 μήνες. Αναφορικά με τα επόμενα βήματα, όπως ανέφερε ο Γ.Γ. του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ, υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και αναμένεται η δημοπράτηση για τα επόμενα τμήματα από το Αίγιο μέχρι την πόλη και το λιμάνι της Πάτρας με 3 ξεχωριστούς διαγωνισμούς.

Η διαδρομή Κιάτο – Αίγιο

Το έργο αφορά το τμήμα σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 72 χλμ, που κατασκευάσθηκε σε συνέχεια του τμήματος Κόρινθος – Κιάτο, που βρίσκεται σήμερα σε κανονική λειτουργία. Το νέο έργο περιλαμβάνει τρεις νέους Σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι Στάσεις σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη.

Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την κατασκευή νέας σύγχρονης υποδομής που περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλμ, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700μ., 19 Σιδηροδρομικές Γέφυρες, 63 Κάτω Διαβάσεις και 10 Άνω Διαβάσεις και που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τραίνου (άνω των 200 χλμ/ω).

Έτσι, θα υλοποιηθεί η σταδιακή αντικατάσταση της παλαιάς μονής γραμμής μετρικού εύρους και χαμηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών με νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή κανονικού εύρους με σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών καθώς και σύστημα ραδιοκάλυψης (GSM-R). Με την ολοκλήρωση της γραμμής θα επιτευχθούν μειωμένοι χρόνοι διαδρομής και αναβαθμισμένες υπηρεσίες άνεσης και ασφάλειας κυκλοφορίας.

Τα έργα

Συνοπτικά, όσον αφορά τα έργα στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο, μήκους 72 χλμ: Έχουν ολοκληρωθεί τα έργα υποδομής (σήραγγες, γέφυρες, χωματουργικές εργασίες) και έχουν κατασκευαστεί οι σταθμοί και στάσεις του τμήματος. Ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο εργολαβίας, προϋπολογισμού 227 εκατ. €, η κατασκευή επιδομής της γραμμής. Οι εργασίες υποδομής – επιδομής ολοκληρώθηκαν τον Απρίλιο 2019, και είναι πλέον δυνατή η κυκλοφορία συρμών στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα αυτό. Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την κατασκευή νέας σύγχρονης υποδομής που περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700μ., 19 Σιδηροδρομικές Γέφυρες, 63 Κάτω Διαβάσεις και 10 Άνω Διαβάσεις και που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τρένου (άνω των 200 χλμ/ω).

Συνεχίζονται οι εργασίες εγκατάστασης συστήματος σύγχρονης σηματοδότησης, που θα ολοκληρωθούν έως το τέλος 2019. Τα έργα κατασκευής της νέας γραμμής συγχρηματοδοτούνται από προγράμματα των Γ’, Δ’ και Ε’ Προγραμματικών Περιόδων (Ταμείο Συνοχής 2000-2006, Ε.Π.Ε.Π. 2007-2013 και Ε.Π. Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. 2014-2020).

Η πρόσβαση στον σταθμό του Αιγίου

Βεβαίως, αυτό για το οποίο θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα και προφανώς έχει προβλεφθεί, είναι η αποκατάσταση και διάνοιξη των δρόμων που οδηγούν στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό του Αιγίου, καθώς μέχρι στιγμής η πρόσβαση δεν είναι εύκολη.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr