background img
banner
banner

Σε επαγρύπνηση για το λιμάνι

ΠΡΙΝ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Η έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιάλειας με αφορμή την διαβούλευση για την πιθανή κατάργηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, έδωσε το εναρκτήριο λάκτισμα για την εκκίνηση νέων αγώνων για τη διάσωσή του.

Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιάλειας, Δημήτρης Φιλιππάτος, κατέθεσε την Παρασκευή ολοκληρωμένο φάκελο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου Εσωτερικών, στα πλαίσια της διαβούλευσης για τη νέα λιμενική διακυβέρνηση που προωθεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας

Την εισήγηση – ενημέρωση στο Σώμα έκανε ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ.Α. Δημήτρης Φιλιππάτος, ο οποίος εξήγησε πως στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού του συστήματος λιμενικής διακυβέρνησης έχει προταθεί στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, η συγχώνευση της διαχείρισης όλων των λιμανιών της Περιφέρειας υπό τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών. Ωστόσο όπως είπε ο κ. Φιλιππάτος η ΡΑΛ στην πρόταση της δεν έλαβε υπόψη τον νέο κανονισμό, που ισχύει από 15/2/2017, της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο οποίος προσφέρει αυτονομία σε όσα λιμάνια διαθέτουν Πιστοποιήσεις και σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων όπως το δικό μας.

Ο Δημήτρης Φιλιππάτος που κατάθεσε την Παρασκευή ολοκληρωμένο φάκελο στο Υπουργείο που αποδεικνύει την αυτονομία που μπορεί να έχει το δικό μας λιμάνι, συνέστησε επαγρύπνηση, ωστόσο είπε: «Δεν βλέπουμε τον λόγο που μας βάζουν στο ίδιο τσουβάλι με άλλα λιμάνια που δεν έχουν τις πιστοποιήσεις. Εμείς έχουμε οικονομική αυτοτέλεια, δεν παίρνουμε επιχορήγηση από πουθενά και πρέπει από κοινού ν’ αντιδράσουμε».

«Καυτηρίασε» η αντιπολίτευση το γεγονός

Το λόγο αμέσως μετά πήραν οι αρχηγοί της αντιπολίτευσης με πρώτο τον Στάθη Θεοδωρακόπουλο να τονίζει πως στην ΕΛΙΜΕ (Ένωση Λιμένων Ελλάδος) από το 2016 εκτός από τα 13 μεγάλα λιμάνια της χώρας βρίσκεται και το δικό μας οπότε για ποιο λόγο μπαίνει σε διαβούλευση.

«Εάν χαθεί η διαχείριση θα χάσουμε την αυτοτέλεια μας» είπε ο αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης που συνέστησε στο δήμαρχο να κάνει ότι έκανε και αυτός όταν διεκδικούσε για την πόλη.
Οι αρχηγοί της ελάσσονος μειοψηφίας, Γρηγόρης Τριανταφυλλόπουλος και Χρήστος Λαϊνάς (έλειπε ο Κώστας Παπακωνσταντίνου) κινήθηκαν σε διαφορετικό μήκος κύματος με τον πρώτο ήδη να έχει ενημερωθεί για τις προθέσεις του υπουργείου από τον πρόεδρο της αρμόδιας επιτροπής κριτών, κ. Βαλέρα, που του αποκάλυψε ότι η συγχώνευση των λιμανιών δεν είναι μνημονιακή υποχρέωση αλλά σχέδιο της Κυβέρνησης που ίσως εφαρμοστεί μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Ο Χρήστος Λαϊνάς επέμεινε στην αντίφαση που έχουν τα σχέδια που καθοδηγούνται από τους κυβερνώντες και την Ε.Ε., στήριξε την παραμονή του Δ.Λ.Τ.Α. αλλά στο τέλος ψήφισε λευκό.

Παρέμβαση για το θέμα έκανε ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Χρήστος Γούτος ο οποίος επέκρινε τη δημοτική αρχή για την χαλαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει το θέμα.
«Από τη μία έχουμε τον Βιολογικό, από την άλλη την Αλυκή που είναι περιοχή Natura, αν χάσουμε και τη διαχείριση του λιμανιού, τότε να γυρίσουμε τα παγκάκια ανάποδα και να κοιτάμε την Φωνησκαριά» είπε ο κ. Γούτος, που πρότεινε τη δημιουργία επιτροπής που θα διεκδικήσει για λογαριασμό της πόλης.

Παρέμβαση έκανε και ο πρόεδρος του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Αιγιαλείας, Λάμπης Παπαδόπουλος, ο οποίος επισήμανε στο Σώμα ότι το θέμα είναι πολιτικό και διάβασε ψήφισμα υποστήριξης για την παραμονή του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας το οποίο έχει ήδη αποσταλεί σε όλους τους αρμόδιους φορείς.

Δεν είναι μνημονιακή υποχρέωση

Στο τέλος ήρθε η σειρά του Δημάρχου ο οποίος είχε φροντίσει από τις 22 Ιούνη που μπήκε το θέμα σε διαβούλευση να κλείσει ραντεβού με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή, τον οποίο έγινε την περασμένη Τρίτη προκειμένου να ενημερωθεί δια ζώσης για το φλέγον θέμα.

«Δεν πρέπει να μας πιάνει πανικός» είπε ο Θανάσης Παναγόπουλος απευθυνόμενος στο Σώμα. Όπως τον διαβεβαίωσε ο υπουργός, η συγχώνευση της διαχείρισης των λιμένων δεν είναι μνημονιακή υποχρέωση ούτε είναι δεσμευτική η έκθεση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων που εν τω μεταξύ έχει μετατραπεί σε Ανεξάρτητη Διαχειριστική Αρχή, ως εκ τούτου στερείται του δικαιώματος να κάνει εκθέσεις τέτοιου είδους. Στόχος της Κυβέρνησης είναι να δημιουργηθούν οργανισμοί, ένας για κάθε Περιφέρεια και ένας μικρότερος για κάθε νομό που έχει λιμάνια, ώστε να διεκδικούν ευκολότερα ευρωπαϊκά κονδύλια. Όπως επισήμανε ο κ. Παναγόπουλος, ο υπουργός άφησε ανοιχτό το θέμα, λέγοντας ότι όλοι θα πάνε κάπου.

Τελικά η δημοτική αρχή πήρε στήριξη από το Δ.Σ. για τις περαιτέρω ενέργειες της πάνω στο θέμα.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr