background img
banner
banner

Παρέμβαση Οικονομόπουλου για τη μείωση των διοδίων

ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΗΝ «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΑΓΑΘΩΝ

Τα έργα στην εθνική οδό Πατρών – Αθηνών ολοκληρώνονται, ωστόσο παραμένει ο προβληματισμός στους πολίτες για το υψηλό κόστος των διοδίων στην Ολυμπία Οδό. Μπορεί πλέον οι πολίτες να κινούνται με ασφάλεια στο νέο δρόμο, αλλά η οικονομική κρίση αναγκάζει πολλούς συμπολίτες μας να προτιμούν την παλαιά εθνική οδό για να φτάσουν στον προορισμό τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάποιος που φεύγει από την Πάτρα για να φτάσει στην Αθήνα με Ι.Χ. χρειάζεται να πληρώσει για διόδια 11,5 Ευρώ, ποσό ιδιαίτερα υψηλό για τέτοια μετακίνηση. Με αυτά τα δεδομένα, «παράθυρο» για μείωση των διοδίων, προσπαθεί ν’ ανοίξει η ενδιαφέρουσα πρόταση του πρώην Βουλευτή Αχαΐας, Νίκου Οικονομόπουλου, για μείωση της τιμής με επέκταση του χρόνου αποπληρωμής.

Η πρόταση – αίτημα κατατέθηκε την περασμένη εβδομάδα προς την Διοίκηση της Ολυμπίας Οδού Α.Ε. και έχει κοινοποιηθεί στον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, στον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Κυριάκο Μητσοτάκη, στον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Απόστολο Κατσιφάρα και την πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Πάτρας, Κατερίνα Γεροπαναγιώτη.
Η πρόταση του πρώην Βουλευτή αναφέρει τα εξής:

«Ως πολίτες της Δυτικής Ελλάδας έχουμε εμπεδώσει ένα κλίμα αλληλοκατανόησης και συνεννόησης με την Διοίκηση της «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣΑ.Ε.» αφού μέχρι τώρα έδειξε ότι αντιμετωπίζει με σύνεση και σωστές κινήσεις, αλλά και κοινωνικά συνετές αποφάσεις, την πραγματικότητα κατασκευής του οδικού άξονα Αθήνας– Πάτρας.

Είναι γεγονός ότι σε δύσκολες περιόδους ήταν αυτή (η Διοίκηση)που κράτησε το έργο «ζωντανό» καταδεικνύοντας την βούληση και ρητή απόφαση της εταιρείας να βοηθήσει συνολικά την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου. Έστω κι αν ενίοτε υπήρξαν δυσμενείς αναδράσεις,πράγματι βοήθησε ώστε το έργο ναπροχωρήσει και να ολοκληρωθεί προς όφελος των ελλήνων πολιτών, ιδίως των κατοίκων των περιοχών από τις οποίες διέρχεται ο οδικός άξονας.

Είναι επίσης δεδομένο πως γενικότερα τα έργα υποδομών αποτελούν ένα κοινωνικό αγαθό που αποσκοπεί στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.

Μια ανάπτυξη που στην περίπτωση της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Πατρών είναι δυνατόν να διασφαλιστεί, αφενός μεν μέσα από την ελαχιστοποίηση του χρόνου μετάβασης από μια περιοχή σε μιαν άλλημε εξασφαλισμένη την ασφάλεια και τον αξιόπιστο προγραμματισμό της μετακίνησης, κι αφετέρου μέσα από την αναδιοργάνωση της παλιάς Αχαΐας προωθώντας την σε μία ισχυρή και σημαντική μετάβαση σε παραγωγική περιοχή.

Όμως το κόστος των διοδίων δημιουργεί προβλήματα στη σημερινή εποχή της γενικότερης οικονομικής καχεξίας.Κι αυτό, διότι το συνολικό κόστοςμετακίνησης πολιτών και ιδιαίτερα της μεταφοράς προϊόντων αποτελεί κύριο ανασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη της Αχαΐας.

Κατά συνέπεια η προσπάθεια επίτευξης της ανάπτυξης θα ενισχυθεί αποτελεσματικά μέσα από την μείωση της τιμής των διοδίων, την οποία η παρούσα οικονομική πραγματικότητα καθιστά αναγκαία!

Γι αυτό, ως πρώην βουλευτής και αρχηγός δημοτικής παράταξης, εγώ και οι συνεργάτες πήραμε την απόφαση για την ανάληψη ορισμένων πρωτοβουλιών σχετικά με το θέμα των διοδίων.
Κατόπιν αυτού, έχοντας ευρύτερα την έκδηλησυμπαράσταση αρκετών παραγόντων των Δήμων της Αχαΐας, αναλαμβάνω διά της παρούσης επιστολής την πρωτοβουλία να προτείνω στην Διοίκηση της εταιρείας να εξετάσει το αίτημα της μείωσης της τιμής των διοδίων με παράλληλη επέκταση του χρόνου αποπληρωμής.

Κατά τους υπολογισμούς μας, αυτό είναι δυνατόν να επιτευχθεί περίπου σε ποσοστό40% στην περίπτωση που η σύμβαση διαχείρισης επεκταθεί περίπου στον διπλάσιο χρόνο από αυτόν που προβλέπεται στην υπάρχουσα σύμβαση.

Εάν κάτι τέτοιο συμβεί, με την συνεννόηση Κράτους, Εταιρείας και Τραπεζών, δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή ως προς τα προβλεπόμενα κέρδη ενώ ταυτοχρόνως τα πλεονεκτήματα θα είναι περισσότερα για όλες τις πλευρές.

Η μείωση του κόστους μετακίνησης για κάθε πολίτη θα κάνει τον αυτοκινητόδρομο περισσότερο προσβάσιμο από όλους, με αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των μετακινούμενων σε καθημερινή βάση.

Πρωτίστως, μια τέτοια εξέλιξη – απόφαση θα επιφέρει αύξηση επαγγελματικών και εμπορικών συναλλαγών, γεγονός που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ουσιαστική ανάπτυξη των εμπλεκόμενων περιοχών.

Προσδοκία μας είναι η πρωτοβουλία αυτή να αποτελέσει εφαλτήριο για την εξέταση της πρότασης και για άλλες περιπτώσεις αυτοκινητοδρόμων ανά την Ελληνική επικράτεια, ώστε ο Έλληνας πολίτης να μην απαιτείται να δαπανά σχεδόν… έναν μισθό για να μετακινηθεί από την μια άκρη της χώρας στην άλλη!

Με εκτίμηση
Νικόλαος Οικονομόπουλος
Πρώην Βουλευτής Αχαΐας”


Κατηγορίες Άρθρου
ΑΠΟΨΗ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr