background img
banner
banner

Αν το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου γινόταν στον Κορινθιακό;

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΖΗΤΑ Η «ΑΛΚΥΩΝ»

Τεράστια είναι η οικολογική καταστροφή, για τα δεδομένα των κλειστών θαλασσών της χώρας , από την βύθιση του δεξαμενόπλοιου « ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» τα ξημερώματα της Κυριακής 10 Σεπτεμβρίου στον Σαρωνικό. Πολλά θαλάσσια είδη θα μολυνθούν ή θα θανατωθούν, οι ακτογραμμές έχουν ήδη πληγεί και οι συνέπειες θα είναι μακροχρόνιες. Την λήψη μέτρων για να μην συμβεί κάτι ανάλογο στον Κορινθιακό ζητά η Ομοσπονδία Οικολογικών Οργανώσεων Κορινθιακού Κόλπου «Η Αλκυών», αιτούμενη απαγόρευση μεταφοράς κάθε είδους καυσίμου με πλωτά μέσα…

΄΄Όσο και να υποβαθμίζουν τις συνέπειες τα «ελεγχόμενα» ΜΜΕ, τα αποτελέσματα θα είναι οδυνηρά σε βάθος χρόνου για τους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά ή κολυμπούν σε πολλές ακτές του Σαρωνικού΄΄, επισημαίνεται εκ μέρους της Γραμματείας της Αλκυόνος που τονίζει ακόμη πως ΄΄ολοι εμείς που ζούμε στις ακτές του Κορινθιακού, ανατριχιάζουμε στην υπαρκτή πιθανότητα να συμβεί σε μελλοντικό χρόνο παρόμοιο γεγονός στην κλειστή θάλασσά μας. Όλοι επίσης, αρμόδιοι και απλοί πολίτες, γνωρίζουμε πως κάθε ενδεχόμενο που αποτελεί υπαρκτή στατιστική πιθανότητα, κάθε κάποια χρόνια θα συμβαίνει αναπόφευκτά. Ο μόνος τρόπος αποφυγής του είναι ο πρακτικός οριστικός και ολοκληρωτικός αποκλεισμός του ως πιθανό γεγονός΄΄.

Ερώτημα για την ένταξη στο δίκτυο NATURA 2000

Παράλληλα, θέτει τα εξής ερωτήματα: ΄΄Μπορούν να μας απαντήσουν οι αρμόδιοι Υπουργοί Περιβάλλοντος, Ναυτιλίας, Αγροτ. Ανάπτυξης και Μεταφορών ποιες θα ήταν οι συνέπειες για όλους εμάς; Η πολυαναμενόμενη ΚΥΑ που θα ορίζει τις νέες θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές του δικτύου NATURA 2000, μεταξύ των οποίων είναι και ο Κορινθιακός, θα υπογραφτεί επιτέλους βάζοντας φραγμούς στην επανάληψη παρόμοιων συμβάντων;΄΄.

Η Ομοσπονδία Συλλόγων του Κορινθιακού, ζητά:

΄΄1. Να απαγορευτεί η μεταφορά κάθε είδους καυσίμου με πλωτά μέσα μέσω του Κορινθιακού και η λειτουργία νέων δεξαμενών καυσίμων στις ακτές της θάλασσάς μας.

2. Οι υπάρχουσες δεξαμενές να μετεγκατασταθούν έξω από την κλειστή θάλασσα του Κορινθιακού και Πατραϊκού κόλπου. Να εξεταστεί σοβαρά το εάν οι εγκαταστάσεις που λειτουργούν στην Αντίκυρα Βοιωτίας έχουν λόγο ύπαρξης και εξυπηρετούν τις σύγχρονες αμυντικές ανάγκες της χώρας. Οι μεταφορές καυσίμων , για τις ανάγκες των περιοχών του Κορινθιακού Κόλπου όσο και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας , να γίνονται μέσω του κατασκευαζόμενου σιδηροδρομικού δικτύου στην Βόρεια Πελοπόννησο και κατά δεύτερο λόγο μέσω του οδικού δικτύου. Εναλλακτικά με δεξαμενόπλοια μέσο του γύρου της Πελοποννήσου.

3. Να αποκαλυφθεί από την Ελληνική Πολιτεία και να καθαριστεί οριστικά το σκάνδαλο όσων επιχειρούν τα τελευταία χρόνια την παράνομη μετατροπή του κόλπου της Νούσας στην Θίσβη Βοιωτίας σε ιδιωτικό λιμάνι κλειστό φρούριο μακριά από το βλέμμα κάθε πολίτη και κάθε εποπτικής και ελεγκτικής αρχής. Σε λιμάνι στο οποίο θα μπορεί ο διαχειριστής του να μεταφέρει οτιδήποτε σε οποιαδήποτε μορφή χωρίς κανένα φόβο για αιφνιδιαστικό έλεγχο. Ένα λιμάνι που ανεξάρτητα απ’ ότι ειλικρινά ή υποκριτικά μπορεί να δηλώνει σήμερα ο ιδιοκτήτης του, θα είναι πάντοτε μοναδικά διαθέσιμο για παράνομες και μη μεταφορές κάθε είδους φορτίου, περιλαμβανομένου τοξικών υλικών ή αποβλήτων που κανείς δεν θέλει στις θάλασσές του΄΄.

Καταλήγοντας, η Αλκυών υπενθυμίζει με νόημα πως ΄΄το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιο στον Σαρωνικό έγινε χωρίς δυσμενείς καιρικές συνθήκες, στα καλά καθούμενα΄΄…


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr