background img
banner
banner

«Κενό γράμμα» η απαγόρευση κίνησης φορτηγών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο…

«ΠΝΙΓΜΕΝΗ» ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ Η ΠΑΛΑΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ

Για κυκλοφοριακό πρόβλημα, επιβάρυνση του οικιστικού ιστού και φθορά του οδοστρώματος κάνουν λόγο κάτοικοι στα ανατολικά του Αιγίου, μετά την υπερβολική αύξηση της κίνησης στην Παλαιά Εθνική Οδό που προέκυψε κατόπιν την ισχύος των νέων διοδίων στην Νέα Εθνική Οδό στο ύψος του Ελαιώνα.

Το κόστος της Ολυμπίας οδού έστρεψε, από την πρώτη μέρα, τα οχήματα στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, με τα φορτηγά να εξακολουθούν να περνούν μέσα από χωριά και οικισμούς, κάνοντας δύσκολη την καθημερινότητα πολλών ανθρώπων…

Κάτοικοι αλλά και επαγγελματίες οδηγοί εξέφρασαν την διαμαρτυρία τους στo “protionline.gr” μιλώντας για μία πολύ δύσκολη κατάσταση, με εκατοντάδες αυτοκίνητα να περνούν από τα σπίτια τους πλάι σε προαύλιο σχολείου, πλατείες, εκκλησίες, αλλά και καταστήματα.

Εκείνο μάλιστα που επισημαίνουν είναι πως παρότι εδώ και ένα χρόνο το υπουργείο Υποδομών έχει εκδώσει οδηγία που απαγορεύει στα οχήματα άνω των 3,5 τόνων να διασχίζουν την Παλαιά Εθνική Οδό παρά μόνο εάν φέρουν ειδική άδεια, η οποία χορηγείται μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις (λ.χ. εγγύτητα επιχείρησης), αυτό δεν εφαρμόζεται. Σε αντίθετη περίπτωση μάλιστα, οδηγός και ιδιοκτήτης θα πρέπει να καταβάλουν άμεσα από 1.000 ευρώ, ειδάλλως το όχημα θα ακινητοποιείται.

Μόνο για τοπικές μετακινήσεις…

Η απόφαση αυτή είχε ληφθεί μετά από επανειλημμένα παράπονα των κατοίκων των περιοχών για την κίνηση των βαρέων οχημάτων στην παλαιά εθνική οδό και σε παραδρόμους, οι οποίοι κανονικά πρέπει να εξυπηρετούν μόνο τις τοπικές μετακινήσεις, από φορτηγά που προσπαθούν να αποφύγουν την καταβολή διοδίων στην εθνική οδό. Και αυτό γιατί η εν λόγω κατάσταση επιδεινώνει τις συνθήκες κυκλοφορίας στους οικισμούς και επιταχύνει την καταστροφή του παράπλευρου δικτύου.

΄΄Οι παλαιοί εθνικοί δρόμοι, υποτίθεται ότι πρέπει να εξυπηρετούν μόνο τις τοπικές μετακινήσεις, όμως παρόλα αυτά, η κίνηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, καθώς εταιρείες και οδηγοί φορτηγών (και όχι μόνο) προσπαθούν να αποφύγουν την καταβολή διοδίων στην εθνική οδό. Η πρακτική αυτή, όμως, επιδεινώνει τις συνθήκες κυκλοφορίας (και αυξάνει τις πιθανότητες ατυχημάτων) στα χωριά τα οποία διασχίζει η παλαιά εθνική οδός, ενώ επιταχύνει την καταστροφή του παράπλευρου δικτύου΄΄, αναφέρουν διαμαρτυρόμενοι κάτοικοι.

Τι προβλέπει η απαγόρευση για τα φορτηγά

Σύμφωνα, λοιπόν, με την απόφαση, κάθε όχημα άνω των 3,5 τόνων θα πρέπει να φέρει ειδική άδεια διέλευσης (διάρκειας 4 ετών) για να κινηθεί στις παράπλευρες οδούς. Δικαίωμα στην άδεια έχουν όσοι είναι μόνιμοι κάτοικοι του πλησιέστερου ή ενός γειτονικού στο σημείο διέλευσης δήμου, όσοι εμπλέκονται σε δημόσια ή ιδιωτικά έργα ή αγροτοκτηνοτροφικές δραστηριότητες στην περιοχή. Επίσης, εξαιρούνται τα φορτηγά που ανήκουν σε επιχειρήσεις με έδρα κοντά στο παράπλευρο στις εθνικές οδούς δίκτυο, τα ΚΤΕΛ, τα οχήματα μεταφοράς μαθητών και τα τουριστικά λεωφορεία.

Φοβούνται για ατυχήματα

Εκείνο που επισημαίνουν οι καταγγέλλοντες είναι ότι το μέτρο αυτό ουδέποτε εφαρμόστηκε, ενώ στο οδικό δίκτυο της Παλαιάς Εθνικής στα ανατολικά κυρίως του Αιγίου, που επιβαρύνεται ιδιαίτερα τις τελευταίες μέρες με το άνοιγμα του σταθμού διοδίων στον Ελαιώνα, δεν υπάρχει αστυνόμευση ώστε να βεβαιωθούν παραβάσεις και να επιβληθούν τα προβλεπόμενα πρόστιμα… Μάλιστα, επισημαίνουν πως από τις ουρές που δημιουργούνται αλλά και από το γεγονός ότι πολλοί είναι αυτοί που δεν γνωρίζουν τους δρόμους και κάνουν επικίνδυνες προσπεράσεις, είναι πολύ πιθανός ο κίνδυνος ατυχήματος…


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr