background img
banner
banner

Ψάχνει διέξοδο για την επέκταση | ΦΩΤΟ

ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΜΑΡΙΝΑ ΤΟΥ ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΑΙΓΙΟΥ

Μια επένδυση με άκρως αναπτυξιακό χαρακτήρα για την περιοχή έχει κολλήσει στη γραφειοκρατία του Ελληνικού Δημοσίου.

Πρόκειται για την Μαρίνα του Ναυταθλητικού Ομίλου Αιγίου που εδώ και μια δεκαετία παρά τις ενέργειες της διοίκησης του Ομίλου, να μετατραπεί σε μαρίνα τουριστικών σκαφών υψηλών προδιαγραφών, παραμένει στα χαρτιά. Είναι η τρίτη Δημοτική Αρχή με την οποία διαπραγματεύεται ο πρόεδρος του Ομίλου Μανώλης Καραΐσκος προκειμένου να υλοποιηθεί επένδυση 18+7 εκ. ευρώ, που θα κάνει αγνώριστη τη δυτική πλευρά της παραλιακής ζώνης του Αιγίου.

Επένδυση μέχρι 25 εκ. Ευρώ

Σύμφωνα με το master plan που έχει καταρτίσει ο επενδυτής, εταιρία αγγλικών συμφερόντων, η νέα μαρίνα θα μπορεί να ελλιμενίσει μέχρι 200 σκάφη και μόνο για τους λιμενοβραχίονες θα χρειαστούν για την κατασκευή τους, 18 εκ. ευρώ. Ακολούθως θα κατασκευαστούν χώροι υποδοχής αλλά και χώροι για το Τελωνείο και το Λιμεναρχείο. Στο σχέδιο προβλέπεται μεγάλη καφετέρια 1.000 τ.μ. περίπου με εστιατόριο και χώρους αναψυχής, επίσης σε δεύτερη φάση μεγάλο κατάστημα με όσα χρειάζονται τα σκάφη που θα ελλιμενίζονται στη μαρίνα που μπορεί ν’ αλλάξει το τοπίο του τουρισμού στην περιοχή.

Βάσει του σχεδίου που αποκαλύπτει σήμερα το “protionline.gr” η κατανομή των σκαφών προβλέπει τύπους που ξεκινούν από τα 8 μέτρα και φτάνουν μέχρι τα 25 μέτρα (βλέπε πίνακα). Το χερσαίο τμήμα της νέας Μαρίνας θα φτάνει τα 14.910 τ.μ. και μελλοντικά μπορεί να φτάσει τα 26.301 τ.μ. (βλέπε πίνακα).

Σε κάθε περίπτωση, και ύστερα από όσα έχουν διαδραματιστεί το τελευταίο διάστημα, η δημοτική αρχή του Θανάση Παναγόπουλου φαίνεται να το έχει βρει με τη διοίκηση του Ομίλου κοινό βηματισμό για την υλοποίηση αυτής της σημαντικής επένδυσης για την περιοχή. Το πρώτο βήμα έγινε με την παραχώρηση από την ΔΕΥΑ του οικοπέδου 1,5 στρεμμάτων που χρησιμοποιούσε 20 χρόνια τώρα ο ΝΟΑ για τις ανάγκες του. Όμως για να υλοποιηθεί το σχέδιο χρειάζεται και το κομμάτι της χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 7.182 τ.μ. εκ των οποίων 4.500 τ.μ. ανήκουν στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, εκεί βρίσκεται σήμερα το παλιό καρνάγιο.

Χρειάζεται το παλιό καρνάγιο

Αρχικά έπεσε στο τραπέζι η ενοικίαση του οικοπέδου με διεθνή διαγωνισμό, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση του ΝΟΑ προωθεί και πάλι την ιδέα της παραχώρησης. Η περίπτωση όμως αυτή διαφέρει με την προηγούμενη παραχώρηση από την ΔΕΥΑ και από τη διοίκηση του Ομίλου ψάχνουν τρόπο να ξεφύγουν από τα γραφειοκρατικά εμπόδια προκειμένου να υλοποιηθεί η επένδυση σύμφωνα με τα στάνταρ που έχει θέσει ο επενδυτής. Στέλεχος του δήμου πάντως που συνομίλησε το “protionline.gr” τόνισε πως η Δημοτική Αρχή θα κινηθεί πάνω στα περιθώρια που της δίνει το νομικό πλαίσιο.

Ο πρόεδρος του Ομίλου, που είχε πρόσφατα επαφές με σημαίνον κυβερνητικό στέλεχος φάνηκε αισιόδοξος με δηλώσεις του στο “protionline.gr” αλλά ξεκαθάρισε πως αν η περίπτωση της παραχώρησης δεν προχωρήσει η αναβάθμιση της υπάρχουσας μαρίνας του ΝΟΑ, συνολικής επιφάνειας 7.228 τ.μ. είναι δεδομένη.

Η μαρίνα και το καταφύγιο

Η συζήτηση για τη δημιουργία τουριστικής μαρίνας που θεωρείται απαραίτητη για το Αίγιο, έχει ξεκινήσει από την περίοδο που η κατασκευή του νέου λιμένα Αιγίου είχε κολλήσει, δηλαδή προ 15ετίας, ωστόσο κανείς δεν πήρε την πρωτοβουλία τότε ν’ αλλάξει τον περιφερειακό σχεδιασμό και σήμερα στη θέση του λιμανιού να βρίσκεται η μαρίνα. Ο Μανώλης Καραΐσκος πήρε την πρωτοβουλία, ωστόσο κάθε Δημοτική Αρχή έκανε πάντα δεύτερες σκέψεις θέλοντας να έχει την πλειοψηφία του σχήματος ο Δήμος.

Η σημερινή Δημοτική Αρχή αν και κλείνει φιλικά το μάτι στον πρόεδρο του ΝΟΑ, προωθεί και την κατασκευή δική της μαρίνας στην ανατολική πλευρά της παραλιακής ζώνης, πλησίον του Ιστιοπλοϊκού Ναυτικού Ομίλου, με κονδύλια του ΕΣΠΑ. Πρόκειται για τουριστικό καταφύγιο 200 σκαφών, επένδυση που φτάνει τα 3,5 εκ. Ευρώ.

Μεγάλες διοργανώσεις

Η διοίκηση του Ναυταθλητικού Ομίλου Αιγίου προσπαθεί να ενισχύσει τη θέση της αναλαμβάνοντας σημαντικές διοργανώσεις ιστιοπλοΐας. Ήδη για τρίτη συνεχόμενη χρονιά διεξήχθη στις εγκαταστάσεις του Ομίλου το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Σκαφών LASER 4.7, με ιδιαίτερη επιτυχία. Ο Όμιλος ανέλαβε πρόσφατα την διοργάνωση του παγκόσμιου πρωταθλήματος ιστιοσανίδας νέων, το 2020 κυνηγάει και κάποιο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για του χρόνου.

Άλλες προτάσεις

Στις προτάσεις που έχει στα χέρια της η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου υπάρχουν και άλλες θέσεις για τη δημιουργία τουριστικής μαρίνας, όπως αυτή ανάμεσα στο παλιό και το νέο λιμάνι που κατά πολλούς θεωρείται η ιδανικότερη γιατί  δεν χρειάζεται πολλά χρήματα για να υλοποιηθεί. Πάντως πέραν του τουριστικού καταφύγιου σκαφών που έχει θέσει σε προτεραιότητα ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ. Αιγιάλειας, Δημήτρης Φιλιππάτος προωθείται μια συνολική αναβάθμιση της λιμενικής ζώνης σε συνάρτηση με τις εξελίξεις στη διαχείριση του λιμανιού που σύμφωνα με πληροφορίες θα αξιολογηθεί ξεχωριστά από την Δημόσια Αρχή Λιμένων.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr