background img
banner
banner

Κοινή δράση ενάντια στα… απαγορευτικά διόδια

ΚΟΙΝΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΕΞΕΔΩΣΑΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Με… βλέμμα στραμμένο στην σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας, εκεί όπου αναμένεται να καθοριστεί η αντίδραση αλλά και οι διεκδικήσεις του δήμου για το θέμα μείωσης του υπέρογκου αντιτίμου των νέων διοδίων, βρίσκονται φορείς, εκπρόσωποι συλλόγων και πολίτες που διαμαρτύρονται έντονα για την υπερβολική επιβάρυνση στην εποχή που τα εισοδήματα βρίσκονται κυριολεκτικά υπό αφαίμαξη…

Χθες, φορείς και εκπρόσωποι των συλλόγων που διαμαρτύρονται, συναντήθηκαν στο Εργατικό Κέντρο, ενώ ενέκριναν ομόφωνα και ψήφισμα διαμαρτυρίας το οποίο θα στείλουν σήμερα στο Δημοτικό Συμβούλιο, ούτως ώστε να ληφθούν υπόψη οι διεκδικήσεις τους.

Στο κάλεσμά τους ανταποκρίθηκε ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας Βασίλης Χριστόπουλος, ο οποίος πρόκειται να εισηγηθεί το θέμα στο Συμβούλιο. Επίσης, παρόντες ήταν ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Παναγιώτης Γεωργόπουλος, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Γιώργος Μπέσκος, του Ιατρικού Συλλόγου Αιγίου Σωτήρης Κοίλιας, του Συλλόγου Μηχανικών Βασίλης Ρίτης, από τον Εμπορικό Σύλλογο παρόντες ήταν ο πρόεδρος Λάμπης Παπαδόπουλος και η γεν. γραμματέας Μαίρη Χρονοπούλου και από τον Ανεξάρτητο Αγροτικό Σύλλογο Αιγιαλείας ο πρόεδρος Παρασκευάς Σπυρόπουλος και ο γραμματέας Κώστας Γιάχος.

Οι διεκδικήσεις

Τους εκπροσώπους των φορέων απασχόλησε το περιεχόμενο του ψηφίσματος και το διεκδικητικό πλαίσιο που θα έπρεπε να συμπεριλάβουν. Η πρόταση που είχε διατυπωθεί και προχθές για να συμπεριλάβουν στα αιτήματά τους κατάργηση των διοδίων εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Αιγιαλείας, τελικώς δεν προχώρησε μετά την ενημέρωση από τον πρόεδρο των δικηγόρων ότι τέσσερις άλλοι δήμοι είχαν προσφύγει με το ίδιο αίτημα στο ΣτΕ απ’ όπου όμως απορρίφθηκε με την αιτιολογία ότι δεν μπορεί να υπάρξει ατέλεια αφού υπάρχει εναλλακτικό οδικό δίκτυο. Αν κα υπήρξαν αντιδράσεις για την χρηστικότητα του εναλλακτικού δικτύου στην περίπτωση της Αιγιάλειας, δηλαδή της Π.Ε.Ο., λόγω του δεδικασμένου αποφάσισαν να ζητήσουν μείωση κατά 80% για μετακινήσεις εντός του δήμου Αιγιαλείας αλλά και να ισχύσει το μισό της τιμής των διοδίων για μετακινήσεις εντός του νομού Αχαΐας.

Το σημείο που συμφώνησαν οι φορείς αλλά και ο αντιδήμαρχος, ήταν χρέωση ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Επίσης, ο κ. Χριστόπουλος έκανε γνωστό, απαντώντας και σε σχετική ερώτηση της κ. Χρονοπούλου για το τι έχει κάνει ως τώρα ο δήμος για το θέμα, ότι ο δήμαρχος επανειλημμένως έχει επισκεφθεί το υπουργείο και έχει θέσει το θέμα στον γενικό γραμματέα Υποδομών κ. Δέδε, κάνοντας γνωστή και την πληροφόρηση του δήμου ότι η αναλογικότητα θα ισχύσει μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2018. Επίσης, ο αντιδήμαρχος ανέφερε πως ο δήμος θα ζητήσει και αύξηση του χρόνου για ελεύθερη διέλευση κατά την επιστροφή, τονίζοντας ότι τα εκπτωτικά πακέτα που ισχύουν είναι δυσβάστακτα.

Εμείς όλοι μίλησαν για τους εργαζόμενους που αναγκάζονται να πηγαινοέρχονται καθημερινά στην Πάτρα, με τους εκπροσώπους των αγροτών να ρωτούν πώς θα μεταφέρουν τα προϊόντα τους στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ όλοι εξέφρασαν την βεβαιότητα πως αν δεν αλλάξει κάτι θα υπάρξουν ανατιμήσεις δεδομένου ότι οι επαγγελματίες δεν θα μπορέσουν να απορροφήσουν την αύξηση των λειτουργικών εξόδων.

Το ψήφισμα

Το περιεχόμενο του ψηφίσματος των φορέων, είναι το ακόλουθο: «Η δημιουργία της Νέας Εθνικής Οδού έγινε με αποκλειστικό γνώμονα την ασφαλή διέλευση των πολιτών στους προορισμούς τους. Η θέσπιση εξοντωτικών τιμών στα διόδια, όπου υποχρεώνονται δημότες μας να επιβαρύνονται για τις μετακινήσεις τους εντός των ορίων του δήμου με σκοπό την προορισμό στην εργασία τους και της επιχειρηματικούς τους δραστηριότητα, είναι αντικοινωνική πρακτική.

Είναι αδιανόητο μέρος των μισθών και των εσόδων τους, ήτοι 120 με 130 ευρώ μηνιαίως να αναλώνονται σε τέλη διοδίων από την στιγμή που βιώνουμε μειώσεις μισθών και αύξηση φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων.

Γιατί η κοινωνική και φορομπηχτική πρακτική, ακόμα και στο δικαίωμα ασφαλούς μετακίνησής μας, δεν γίνεται αποδεκτή από κανέναν μας. Απαιτούμε: Μείωση του κόστους των διοδίων με ποσοστό 80% για τους δημότες για τις μετακινήσεις τους εντός των ορίων του δήμου Αιγιαλείας και μείωση του κόστους διοδίων με ποσοστό 50% για μετακινήσεις εντός του νομού από την στιγμή που πολλοί συμπολίτες μας εργάζονται και μετακινούνται καθημερινά και στην Πάτρα».

Ο… εναλλακτικός δρόμος είναι εργοτάξιο…

Όπως τόνισαν οι φορείς στην χθεσινή σύσκεψη, ΄΄θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει αποδεκτό σε κάθε περίπτωση καθώς δεν μπορεί να εξαρτιέται η ασφαλής μετακίνηση των πολιτών από την καταβολή του τέλους των διοδίων. Κυρίως δε από την στιγμή που και στην Παλαιά Εθνική Οδό, τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί, υπάρχουν τα φορτηγά που κάνουν μεταφορές που επιβραδύνουν τις μετακινήσεις και υπάρχει αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων από τη στιγμή που η Π.Ε.Ο. παραμένει εργοτάξιο΄΄, τονίζοντας πως υπό αυτές τις συνθήκες και με τα υπάρχοντα διόδια η Ν.Ε.Ο. οδηγείται σε αχρησία! Ξεκαθάρισαν τέλος πως σε κάθε περίπτωση δεν θα μείνουν στο ψήφισμα, αλλά εάν δεν γίνουν δεκτά όσα ζητούν θα προβούμε και σε άλλες νόμιμες αντιδράσεις…


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr