background img
banner
banner

Δεν έχουν καν στρωθεί όλες οι γραμμές…

ΔΕΝ ΘΑ… ΕΡΘΕΙ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ – ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΡΓΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ – ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ

Ανέφικτος φαίνεται πλέον ο στόχος της λειτουργίας του σιδηροδρομικού τμήματος Κιάτο –Αίγιο ως το τέλος του 2017, για το οποίο υπήρχαν οι σχετικές δεσμεύσεις από την αρχή τού χρόνου.

Πλέον, η ΕΡΓΟΣΕ πρέπει να ακολουθήσει ρυθμούς… μαραθωνοδρόμου για να μπορέσει να… τρέξει τα έργα, δεδομένου ότι το συνολικό πρόγραμμα έχει μείνει πίσω, με αποτέλεσμα να υπάρχει άγχος για την έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο. Ήδη, η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη ύψους 68εκατ.ευρώ που είναι απαραίτητη για να τρέξουν στις γραμμές ηλεκτροκίνητα τρένα, ένα ώριμο μελετητικά έργο, χρειάζεται την έγκριση της Διαχειριστικής Αρχής αλλά όπως φαίνεται αυτό δεν θα γίνει τόσο σύντομα…

Τα εν εξελίξει έργα, σύμφωνα με το ypodomes.com, προχωρούν με αργούς ρυθμούς, φέρνοντας ανατροπές στα χρονοδιαγράμματα, στην ωρίμανση και τελικά τη λειτουργία του εκσυγχρονισμένου διπλού ηλεκτροκινούμενου διαδρόμου. Επίσης παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις στην προκήρυξη των διαγωνισμών που θα ολοκληρώσουν τα έργα και θα φτάσουν το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο στην Πάτρα, μέχρι το τέλος του 2022. Αν μέχρι τότε δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι τρέχουσες και μελλοντικές εργολαβίες, η Ελλάδα κινδυνεύει να κληθεί να επιστρέψει το σύνολο των χρημάτων που έχει επιδοτηθεί εδώ και χρόνια από την Ε.Ε. γι’ αυτή τη γραμμή…

Τα υπό εκτέλεση έργα

Τα έργα ξεκίνησαν το 2006 με αρκετές εργολαβίες, κάποιες εκ των οποίων δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. Τα έργα που εκτελούνται αυτή τη στιγμή είναι τρία: Το πρώτο αφορά την εργολαβία-σκούπα για την επιδομή και τους σταθμούς (τις γραμμές) από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο (Ροδοδάφνη). Υποθετικά το έργο θα τελείωνε στο τέλος του έτους και θα μπορούσε μετά από 2-3 μήνες δοκιμαστικών δρομολογίων να λειτουργήσει (χωρίς ηλεκτροκίνηση). Δυστυχώς μέχρι σήμερα τα έργα τρέχουν με σχετικά αργούς ρυθμούς και είναι άγνωστο πότε θα μπορέσει να ολοκληρωθεί η εργολαβία. Οι γραμμές (που είναι απαραίτητες για να λειτουργήσει το τμήμα) προς το παρόν δεν έχουν στρωθεί σε όλο τμήμα της εργολαβίας. Στο τμήμα Αίγιο (Ροδοδάφνη)-Ψαθόπυργος, ολοκληρώνονται τα έργα υποδομής, δηλαδή η προετοιμασία του εδάφους. Στο έργο περιλαμβάνεται και η νέα μεγάλη Σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5χλμ που έχει διανοιχθεί. Τέλος, στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο (Μποζαϊτικα) η εργολαβία μόλις υπεγράφη και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020.

Επόμενες εργολαβίες σε… εκκρεμότητα

Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής δεν έχει προκηρυχθεί η εργολαβία του τμήματος Κιάτο-Αίγιο (Ροδοδάφνη) 71χλμ-68,8εκατ.ευρώ. Συγκεκριμένα, αναμένεται η εργολαβία για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης που δεν επηρεάζει την λειτουργία της γραμμής, είναι όμως απαραίτητη για την δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων τρένων που θα φτάνουν μέχρι και 200χλμ/ώρα. Η δημοπράτηση αναμένεται από τον Απρίλιο αλλά προς το παρόν δεν έχει ολοκληρωθεί η έγκριση από τη Διαχειριστική Αρχή για να προκηρυχθεί. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ απαιτεί 26 μήνες κατασκευής και αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν έχουμε ανάδοχο προς το τέλος του 2018, η ηλεκτροκίνηση δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν το τέλος του 2020 στην καλύτερη περίπτωση.

Για το τμήμα Αίγιο (Ροδοδάφνη)-Ρίο 32χλμ-91εκατ.ευρώ, αναμένεται η εργολαβία για την επιδομή (γραμμές)-σηματοδότηση-ηλεκτροκίνηση και σταθμούς. Αρχικά επρόκειτο για 2 εργολαβίες (Αίγιο-Ψαθόπυργος και Ψαθόπυργος-Ρίο) οι οποίες λόγω στενότητας χρόνου ενώθηκαν σε μία. Είναι πλήρως απαραίτητη για να μπορέσει να λειτουργήσει το τρένο. Προς το παρόν ο φάκελος του έργου δεν έχει πάει στη Διαχειριστική Αρχή και το έργο δεν έχει ενταχθεί ακόμα στο ΕΣΠΑ. Για να γίνουν όλα αυτά θα χρειαστούν μήνες και όπως όλα δείχνουν στην καλύτερη περίπτωση το έργο θα μπορέσει να προκηρυχθεί το πρώτο εξάμηνο του 2018. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ, απαιτεί περίπου 30 μήνες και αυτό σημαίνει ότι αν υπάρξει ανάδοχος μέσα στο 2018, η λειτουργία της γραμμής οδηγείται κατ’ ελάχιστον στο 2021…

Αξιοσημείωτο είναι τέλος το γεγονός ότι κανένα μέχρι σήμερα από τα έργα που έχουν κατασκευαστεί δεν έχει τελειώσει στον αρχικό συμβατικό χρόνο και οι παρατάσεις που παρατηρούνται είναι από 12 μήνες και φτάνουν μέχρι και 2 χρόνια (ή και περισσότερα σε κάποιες περιπτώσεις).


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close