Η ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΩΝ ΠΑΤΡΩΝ ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΕΦΕΡΕ ΣΤΟ «ΦΩΣ» ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΒΑΖΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ
Σε τρία θέματα επικεντρώθηκε ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος, κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χθες στα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Το πρώτο θέμα αφορούσε την μαζική μετάβαση στην Αθήνα που οργανώνει η Μητρόπολη για συμμετοχή στο συλλαλητήριο της Κυριακής για το θέμα της Μακεδονίας. Επίσης, ο Μητροπολίτης έκανε μία αναφορά στην απάντησή του στις ανακοινώσεις των τοπικών ΣΥΡΙΖΑ και ΛΑΕ για τα λεγόμενά του στο συλλαλητήριο του Αιγίου, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε στην σπουδαία δική του ανακάλυψη ως προς την Διακήρυξη του Παλαιών Πατρών Γερμανού για την Επανάσταση του 1821!
Δωρεάν μετάβαση στην Αθήνα για το συλλαλητήριο της Κυριακής για την Μακεδονία
Ο Μητροπολίτης έκανε γνωστό πως χθες το πρωί πραγματοποίησε σύσκεψη με τους συνεργάτες του στην οποία αποφασίστηκε να συμμετάσχει η Ιερά Μητρόπολη στην διαμαρτυρία που προγραμματίζεται για την προσεχή Κυριακή 4 Φεβρουαρίου, στις 2.00 το μεσημέρι, στην πλατεία Συντάγματος, για το θέμα της Μακεδονίας. ΄΄Η Μητρόπολις θα διαθέσει δωρεάν πούλμαν ώστε όποιος θέλει μπορεί να συμμετάσχει΄΄, είπε ο τοπικός Ποιμενάρχης, κάνοντας γνωστό ότι οι επιθυμούντες να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο μπορούν να το δηλώνουν μέχρι την Παρασκευή στην συντονιστική επιτροπή, την οποία αποτελούν ο π. Αθανάσιος Λιακόπουλος (τηλ. 6945947680), ο π. Άγγελος Σπυρόπουλος (τηλ. 6932240143) και ο Ιεροδιάκονος π. Λουκάς Τσούλης (τηλ. 6973858306). Επίσης, μπορούν να το δηλώσουν στους εφημέριους της ενορίας τους. Η ώρα αναχώρησης είναι στις 10.30π.μ. της Κυριακής το αργότερο και το σημείο συγκέντρωσης θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες. ΄΄Βλέπω ότι δυστυχώς το θέμα… χάνεται και λέμε μήπως και ανατρέψουμε τα δεδομένα με μία λαοθάλασσα…΄΄, σχολίασε επ’ αυτού ο Μητροπολίτης, κάνοντας γνωστό πως η Ιερά Μητρόπολη είναι διατεθειμένη να δρομολογήσει μέχρι και δέκα πούλμαν για την μεταφορά του κόσμου, κάτι που βέβαια θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον.
΄΄Ουδέποτε δήλωσα ότι είμαι φασίστας και ουδέποτε λειτούργησα ως φασίστας΄΄
Ως προς την απάντησή του στις ανακοινώσεις της Οργάνωσης ΣΥΡΙΖΑ Αιγιαλείας και της Λαϊκής Ενότητας Αιγιαλείας, επανέλαβε όσα δημοσίευσε χθες στο προσωπικό του ιστολόγιο, ότι δηλαδή, ουδέποτε ισχυρίσθηκε, ότι είναι «φασίστας» και ουδέποτε επίσης συμπεριφέρθηκε ως «φασίστας». ΄΄Βεβαίως αγαπώ την Πατρίδα μου, αλλά πέρα και πάνω από όλα αγαπώ τον Χριστό μας! Επάνω από τον Χριστό μας και την Ορθοδοξία μας δεν τοποθετώ τίποτε άλλο! Γι’ αυτό και υπήρξα ακομμάτιστος. Είμαι με όποιον σέβεται τον Χριστό και την Εκκλησία. Πολεμάω κάθε άθεο και αντίχριστο, πράσινο, κόκκινο, γαλάζιο, άσπρο ή μαύρο, όπου και αν ανήκει! Χριστός και Ελλάδα βεβαίως είναι τα ιδανικά μου!΄΄, σημείωσε ακόμη ο τοπικός Ποιμενάρχης, ενώ αναφορικά με τα όσα είπε στην ομιλία του, («Προτιμώ να με αποκαλείτε Φασίστα, όχι όμως. Κατσαπλιά! Ούτε Συμμορίτη, ούτε άθεο και αριστερό, ούτε αντάρτη και προδότη! Κάλλιο Φασίστα, παρά Κατσαπλιά!»), συμπεραίνει πως οι επικριτές του φανερώνουν ότι είναι ή αγράμματοι, ή συκοφάντες! ΄΄Αγράμματοι μεν, αφού δεν γνωρίζετε να διαβάζετε και να κατανοείτε την έννοια των λέξεων. Διότι άλλο είναι να είπω «Είμαι Φασίστας» και εντελώς διαφορετικό να λέγω «Με λένε Φασίστα»! Συκοφάντες δε, εάν κατανοείτε μεν την έννοια των λέξεων, αλλά συγχρόνως την διαστρέφετε!΄΄, επισήμανε…
Μία αδιαμφισβήτητη απόδειξη!
Το τρίτο θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ο Μητροπολίτης, είχε να κάνει με την σημαντική ανακάλυψη από μέρους του, της διακήρυξης του Παλαιών Πατρών Γερμανού για την έναρξη του Αγώνα, η οποία αποδεικνύει περίτρανα ότι η Επανάσταση άρχισε στην Αγία Λαύρα στις 20 Μαρτίου του 1821, απαντώντας έτσι και στις φωνές αμφισβήτησης που κατά καιρούς έχουν υπάρξει. Υπενθυμίζεται ότι το κείμενο της διακήρυξης αναγνώσθηκε από τον Μητροπολίτη στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου, κατά τον εορτασμό για την επέτειο της Μυστικής Συνέλευσης της Βοστίτσας, προκαλώντας μάλιστα έκπληξη και ικανοποίηση ταυτόχρονα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο, ο οποίος έλαβε ως δώρο από τον Μητροπολίτη, την διακήρυξη μέσα σε κάδρο.
΄΄Υπάρχουν αδιάσειστα ιστορικά έγγραφα, σύμφωνα με τα οποία αποδεικνύεται περίτρανα πλέον, ότι στις 20 Μαρτίου 1821 (με το παλαιό ημερολόγιο που ακολουθούσε τότε η χώρα μας, στις 8 Μαρτίου) ο Παλαιών Πατρών Γερμανός κήρυξε την έναρξη του Αγώνα στην Αγία Λαύρα, προσδιορίζοντας την επομένη ως ημέρα επίθεσης για την απελευθέρωση της Πάτρας. Σωστά, λοιπόν, γιορτάζεται η 25η Μαρτίου στα Καλάβρυτα ως ημέρα Απελευθέρωσης της πόλης΄΄, σημείωσε ακόμη ο Μητροπολίτης, δίνοντας στους εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης τα σχετικά αντίγραφα. Η διακήρυξη είχε δημοσιευθεί στις 6 Ιουνίου 1821 στην εφημερίδα «Le Constituttonnel» και ο ίδιος την εντόπισε στην βιβλιοθήκη του Παρισιού, κατόπιν σχετικής έρευνας.
΄΄Αυτό με αξίωσε ο Θεός να το ανακαλύψω κάποια χρόνια πριν και το θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο. Και βέβαια είναι κάτι που πρέπει να μείνει στην ιστορία, διότι λέμε για την Επανάσταση, ωστόσο δεν είχαμε αυτό το στοιχείο που αποτελεί ντοκουμέντο και μάλιστα από το εξωτερικό. Είναι μία προσφορά μου εθνική και τώρα μαζί με την κατοχύρωση της Συνέλευσης της Βοστίτσας, νομίζω προς πρέπει να το γνωρίζει και ο κόσμος΄΄, επισήμανε ο κ. Αμβρόσιος, παρουσιάζοντας ένα ακόμη ντοκουμέντο. Πρόκειται για αντίγραφο του περιεχομένου της διακήρυξης και στην εφημερίδα «The Times» του Λονδίνου, που δημοσιεύθηκε στις 11 Ιουνίου του 1821!
Το περιεχόμενο της Διακήρυξης
Το κείμενο της διακήρυξης του Γερμανού, Εξάρχου της πρώτης κατά την τάξιν Αχαΐας, Αρχιεπισκόπου Πατρών, προς τον Κλήρον και τους πιστούς της Πελοποννήσου, η οποία εξεφωνήθη εντός της Μονής των Αδελφών της Λαύρας του όρους Βελιά την 8ην (20ήν Μαρτίου) 1821, είναι το ακόλουθο: «Πολυαγαπημένοι μας αδελφοί, ο Κύριος, ο οποίος ετιμώρησε (ενν. διά της υποδουλώσεως εις τον κατακτητήν) τους πατέρας μας και τα τέκνα των, σας αναγγέλλει διά του στόματός μου, το τέλος των ημερών των δακρύων και των δοκιμασιών. Η φωνή Του είπε ότι θα είσθε ο στέφανος του κάλλους Του και το διάδημα της Βασιλείας Του. Η αγία Σιών δεν θα παραδοθή πλέον εις την ερήμωσιν (Ησαΐα, 62,3). Ο ναός του Κυρίου, ο οποίος εβεβηλώθη, ωσάν ένας άθλιος χώρος, τα σκεύη της δόξης, τα οποία εσύρθηκαν εις τον βούρκον (Α Μακαβ. 2, 8-9), θα γίνουν καταιγίς! Η άβυσσος την άβυσσον επικαλείται (Ψαλμ. 41,8) η παλαιόθεν (δηλ. η εγνωσμένη) ευσπλαχνία του Κυρίου (Θρήνοι Ιερεμίου 5,1) θα επισκιάση τον Λαόν Του.
Η φυλή των Τούρκων υπερέβη το μέτρον των ανομιών, η ώρα του καθαρμού έφθασε, συμφώνως προς τον λόγον του Αιωνίου: ΄΄Να πετάξεις έξω, να διώξης, τον σκλάβον και τον υιόν του΄΄ (Γενεσ. 21,10). Να είσθε, λοιπόν, αγαπημένοι, ως γένος των Ελλήνων, φυλή Ελληνική, (ενν. καθώς είσθε) δύο φορές δοξασμένοι από τους Πατέρες σας, οπλισθήτε με τον ζήλον του Θεού, έκαστος εξ υμών ας ζωσθή την ρομφαίαν του, διότι είναι προτιμώτερον να αποθάνη τις με τα όπλα ανά χείρας, παρά να καταισχύνη τα ιερά της Πίστεώς του και την Πατρίδα του (Ψαλμ. 44,4). Εμπρός λοιπόν ‘’ας συντρίψωμεν τα δεσμά, τον ζυγόν ο οποίος επικάθηται επί την κεφαλήν μας’’ (Ψαλμ. 2,3), διότι είμεθα οι κληρονόμοι του Θεού και οι συγκληρονόμοι του Ιησού Χριστού (Ψαλμ. 8,17).
Οι άλλοι και όχι εμείς οι Ιερωμένοι (κατά λέξιν: εκτός του ιερατείου σας), θα σας ομιλήσουν διά την δόξαν των προγόνων σας. Εγώ όμως θα σας επαναλάβω το όνομα του Θεού, προς τον Οποίον οφείλομεν αγάπη ισχυροτέραν και από τον θάνατον (Άσμα Ασμάτων 8,6).
Αύριον, ακολουθούντες τον Σταυρόν, θα βαδίσωμεν προς αυτήν την πόλιν των Πατρών, της οποίας η γη είναι ηγιασμένη από το αίμα του ενδόξου Μάρτυρος Αποστόλου Αγίου Ανδρέου. Ο Κύριος θα εκατονταπλασιάση το θάρρος σας. Ίνα δε προστεθούν εις υμάς αι αναγκαίοι διά να αναζωογονηθήτε δυνάμεις, σας απαλλάσσω από την νηστείαν της Τεσσαρακοστής, την οποίαν τηρούμεν.
Στρατιώται του Σταυρού, ότι καλείσθε να υπερασπισθήτε, είναι αυτό τούτο το θέλημα του Ουρανού! Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος να είσθε ευλογημένοι και συγκεχωρημένοι από πάσας τας αμαρτίας σας».