background img
banner
banner

ΔΟΥ υπό… απειλή λουκέτου

ΣΕ ΠΑΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΦΟΡΙΩΝ  ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ

Φουντώνουν και πάλι οι φήμες για λουκέτο σε ΔΟΥ, την στιγμή που το υπουργείο προχωρά σε ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών με στόχο να εξυπηρετούνται οι φορολογούμενοι μέσω διαδικτύου. Σε ανασφαλή θέση βρίσκονται οι ΔΟΥ που δεν διαθέτουν τμήματα Ελέγχου και Δικαστικό Τμήμα, μεταξύ των οποίων και η ΔΟΥ Αιγίου…

Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση μεταφοράς των εν λόγω τμημάτων της ΔΟΥ Αιγίου στην Πάτρα το 2012 ήρθε να αποδυναμώσει την τοπική υπηρεσία, παρά το γεγονός ότι συγχωνεύθηκε με τις ΔΟΥ Ακράτας και Καλαβρύτων. Παρόλα αυτά, το τελευταίο διάστημα, οι αποφάσεις του υπουργείου δείχνουν να… υπολογίζουν στην τοπική Εφορία. Χαρακτηριστική είναι η επιστροφή της αρμοδιότητας της προεκτίμησης δωρεών και γονικών παροχών που επανήλθε στην τοπική ΔΟΥ και από το τέλος καλοκαιριού γίνεται από το γραφείο Κεφαλαίου χωρίς προβλήματα και καθυστερήσεις, όπως συνέβαινε μετά την μεταφορά στην Πάτρα.

Σύμφωνα πάντως με τα νέα δεδομένα, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα θα κλείσουν περί τις 20 από τις Εφορίες που υπάρχουν σήμερα. Μάλιστα, τα στοιχεία δείχνουν ότι από τις 33 Εφορίες που λειτουργούν σήμερα θα παραμείνουν ανοιχτές λιγότερες από τις μισές. Βασικό κριτήριο είναι το εάν υπάρχει σε κάθε Εφορία τμήμα Ελέγχου και Δικαστικού, ενώ σημαντικό ρόλο θα παίξει το εάν το κτήριο στο οποίο λειτουργεί η εφορία είναι ιδιόκτητο ή με ενοίκιο. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΔΟΥ Αιγίου στεγάζεται σε μισθωμένο κτίριο, ωστόσο η μίσθωση, βάσει συμβολαίου, ισχύει μέχρι το τέλος του 2021.

Σημειώνεται ακόμη ότι στην Αχαΐα, μόνο στην μία από τις δύο ΔΟΥ της Πάτρας λειτουργούν τμήματα Δικαστικού και Ελέγχου, με την βούληση που υπάρχει για διατήρηση μίας Εφορίας σε κάθε νομό, η οποία ωστόσο δεν έχει προχωρήσει. Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, το σχέδιο προβλέπει μετακίνηση των υπαλλήλων των Εφοριών που θα κλείσουν στις άλλες υπηρεσίες με στόχο τα τμήματα ελέγχου να γίνουν ακόμη πιο αποτελεσματικά.

Προσπαθούν να μετατρέψουν όλες τις συναλλαγές σε ηλεκτρονικές

Το υπουργείο πάντως ισχυρίζεται ότι για τους πολίτες οι αλλαγές δεν θα έχουν σημαντική επιβάρυνση, καθώς οι περισσότερες συναλλαγές με την εφορία γίνονται πλέον με ηλεκτρονικό τρόπο. Ήδη το υπουργείο Οικονομικών έχει προχωρήσει σε ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών στο πλαίσιο του Taxisnet, παρέχοντας ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες στους πολίτες μέσω διαδικτύου (www.taxisnet.gr). Επιπρόσθετα συνεχίζονται οι εργασίες με στόχο εντός των επόμενων εβδομάδων να είναι εφικτή η διεκπεραίωση των πληρωμών που διενεργούνταν στις ΔΟΥ και στις τράπεζες και μέσω του Taxisnet. Έτσι, οι φορολογούμενοι δεν θα χρειάζεται να μπαίνουν στον τραπεζικό τους λογαριασμό μέσω του e-banking κάθε τράπεζας για να εξοφλούν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, αλλά θα μπορούν μέσω της ιστοσελίδας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (www.aade.gr) και του Taxisnet να αναγράφουν τον αριθμό της πιστωτικής ή της χρεωστικής κάρτας και αυτόματα να γίνεται η πληρωμή του φόρου.


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr