background img
banner
banner

«Αρσενικό και παλιά δαντέλα»

ΜΙΑ ΜΑΥΡΗ ΚΩΜΩΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΑΙΓΙΟΥ – ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΙΣ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ

Όταν κάποιοι αναφέρουν ότι «γελώντας, λέγονται οι μεγαλύτερες αλήθειες», είναι πολύ πιθανό να έχουν στο μυαλό τους την μαύρη κωμωδία «Αρσενικό και παλιά δαντέλα» του Τζόσεφ Κέσσερλινγκ, που το κοινό της Αιγιάλειας θα έχει την τύχη να απολαύσει σε λίγες μέρες από την ομάδα τής Θεατρικής Έκφρασης Αιγίου. Η γνωστή σε όλους Θ.Ε.Α. κάνει και πάλι την… έκπληξη, αφού το νέο θεατρικό της εγχείρημα είναι μεν κλασικό, ωστόσο είναι εντελώς διαφορετικό από όσα ως τώρα μας έχει συνηθίσει, κρύβει πολλές δυσκολίες, αλλά κυρίως, μέσα από την… λογική του παραλόγου, αποτελεί έναν τρόπο για να ειπωθούν μεγάλες αλήθειες που αφορούν όλους μας.

Το «Αρσενικό και παλιά δαντέλα» είναι ένα διάσημο έργο κυρίως από την μεταφορά του στον κινηματογράφο, ενώ κατά καιρούς έχει ανέβει στο θέατρο, δίνοντας μία άλλη διάσταση στο γνωστό κείμενο. Η Θ.Ε.Α. ανεβάσει το έργο σε σκηνοθεσία της Βαρβάρας Σεφέρη, για μια σειρά παραστάσεων με πρεμιέρα το Σάββατο 10 Μαρτίου, στον χώρο θεαμάτων «Πολυτεχνείο».

Η προετοιμασία της Θ.Ε.Α. για να ανεβάσει το συγκεκριμένο έργο, ξεκίνησε από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο ακόμη, με τις πρόβες να εντείνονται μετά τα Χριστούγεννα, δεδομένου ότι μέχρι τότε το βάρος είχε πέσει στο «Ταξίδι του γενναίου Χιόνι» που παρουσίασε η θεατρική ομάδα στο πλαίσιο των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων του δήμου. Αναφορικά με το «Αρσενικό και παλιά δαντέλα», η Βαρβάρα Σεφέρη ανέφερε στην «Π» πως είναι μεν ένα δύσκολο εγχείρημα, αλλά και ιδιαίτερο, από την στιγμή που η Θ.Ε.Α. δεν έχει ξαναπαρουσιάσει μαύρη κωμωδία. ΄΄Από την άλλη, όπως διαπιστώνει κανείς και μέσα από το κείμενο του Τζόσεφ Κέσσερλινγκ, μέσα από την κωμωδία, λέγονται οι μεγαλύτερες αλήθειες. Εμείς έχουμε χρησιμοποιήσει κάποια λογική μέσα στο… παράλογο του έργου. Είναι μία παραγωγή 14 συντελεστών που έχουν καταφέρει να συντονιστούν πολύ καλά. Η δεύτερη ανάγνωση του έργου, μας περνά ένα μήνυμα πολύ ισχυρό και ευελπιστούμε ότι θα το αποδώσουμε έτσι ώστε να το μεταδώσουμε στον κόσμο΄΄, επισήμανε η Βαρβάρα Σεφέρη.

Να σημειωθεί ότι η παράσταση θα έχει… τζαζ μουσική επένδυση, εναρμονισμένη με τις… τρελές καταστάσεις που παρουσιάζει…

Το θέατρο του παραλόγου και οι αλήθειες όλων…

Όλα ξεκινούν όταν ο ανιψιός και κριτικός θεάτρου-ο οποίος όμως μισεί το θέατρο- Μόρτιμερ Μπριούστερ πάει επίσκεψη στις δυο γεροντοκόρες θείες του, την Μάρθα και την Άμπυ. Ανυποψίαστος μέσα στο αρχοντικό των Μπριούστερ κάνει πρόταση στην αγαπημένη του Ελέην, όταν σιγά-σιγά, θα ανακαλύψει το περίεργο και μακάβριο χόμπι που έχουνε οι θείες του. Οι εν λόγω θείες ποτίζουν με αρσενικό τα γεροντάκια που φτάνουν στο σπίτι τους για να ζητήσουν δωμάτιο. Ισχυρίζονται και θεωρούν πως τους προσφέρουν γαλήνη μιας κι αυτά είναι ολομόναχα στον κόσμο. Εκτελούν τον ένα πίσω από τον άλλο σαν να κάνουν αγαθοεργία και τους θάβουν στο υπόγειό τους. Από την άλλη μέσα στο ίδιο σπίτι, υπάρχει ο ανιψιός τους ο Τέντυ, που ζει μια ιστορική πραγματικότητα ως Πρόεδρος Θεόδωρος Ρούσβελτ εκτελώντας τα καθήκοντά, που οι θείες του επιβάλλουν, θαμμένος στην πλάνη του. Και υπάρχει και συνέχεια, ο άλλος ανιψιός ο παρανοϊκός Τζόναθαν που επιστέφει στο σπίτι με αλλαγμένο πρόσωπο γιατί είναι καταζητούμενος σε τρεις ηπείρους. Μαζί του έχει έναν πλαστικό χειρουργό τον Δρ. Αϊνστάιν, ο οποίος τον ακολουθεί πιστά και ως πειθήνιο όργανο του κάνει πλαστική επέμβαση στο πρόσωπο κάθε φορά που είναι ανάγκη, δηλαδή συχνά αφού πρόκειται για κατά συρροή δολοφόνο. Η αστυνομία του Μπρούκλιν που τα έχει καλά με τις θείες δεν παίρνει χαμπάρι τίποτε. Μπαίνει και βγαίνει στο σπίτι των Μπριούστερ χωρίς να υποπτεύεται πως κάτι δεν πάει καλά. Η ανατροπή βέβαια έρχεται για να φέρει κάποια λύση σε όλο τούτο το αλλόκοτο έργο. Δεν είμαστε όμως καθόλου σίγουροι πως αυτή είναι η λύση που θα «επιτρεπόταν» από την κοινή λογική. Οι περίεργες αυτές συνθήκες και πράξεις κανονικά θα έπρεπε να τρομάζουν το θεατή και παράλληλα να δημιουργούν αποστροφή στο ανθρώπινο είδος. Οι κώδικες όμως της μαύρης κωμωδίας λειτουργούν διαφορετικά. Τα περίεργα γούστα της δαντελένιας Μάρθας και της Άμπυς ποιον αφορούν άραγε; Μήπως απλά όλους εμάς;
Οι παραστάσεις της Θ.Ε.Α.: Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα 10, 11, 12, 17, 18, 19 και 24, 25, 26 Μαρτίου στο «Πολυτεχνείο», στις 9.15μ.μ.


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr