Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΨΗΛΑ ΤΟΝ ΠΗΧΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΚΩΜΩΔΙΑ «ΑΡΣΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΔΑΝΤΕΛΑ» ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΑΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ…
Μία απολαυστική, από κάθε άποψη, παράσταση, μέσα από την οποία αναδεικνύεται το σπουδαίο υποκριτικό ταλέντο ερασιτεχνών ηθοποιών της περιοχής αλλά και το μεράκι, η γνώση και η αισθητική των ανθρώπων μιας σπουδαίας θεατρικής ομάδας, παρουσιάζει φέτος η Θεατρική Έκφραση Αιγίου. Η μαύρη κωμωδία «Αρσενικό και παλιά δαντέλα» του Τζόσεφ Κέσσελρινγκ αναμφισβήτητα, αποτελεί μία από τις κορυφαίες στιγμές στην εικοσαετή πορεία της Θ.Ε.Α. που δεν πρέπει να χάσει κανείς!
Η παράσταση έκανε πρεμιέρα το Σάββατο στον κατάμεστο χώρο του «Πολυτεχνείου», ενώ το αδιαχώρητο παρατηρήθηκε και στις επόμενες δύο παραστάσεις, την Κυριακή και την Δευτέρα. Η ικανοποίηση του κόσμου ήταν εμφανής από το παρατεταμένο χειροκρότημα όσο και από τα αμέτρητα «μπράβο» που εισέπραξαν ηθοποιοί, σκηνοθέτης και συντελεστές στο τέλος των παραστάσεων. Με σκηνικά άρτια και λειτουργικά προς το χωροταξικό της παράστασης, με τζαζ μουσική που δένει απόλυτα με τις… τζαζ προσωπικότητες του έργου, κοστούμια υπέροχα και ένα καστ από παλαιότερους και νεότερους ανθρώπους μαζεμένους στην ίδια σκηνή, με ένα κοινό στοιχείο. Το ταλέντο να κάνουν τον θεατή αβίαστα να γελάσει! Χωρίς υπερβολές στο παίξιμο και κρατώντας τις οδηγίες της Βαρβάρας Σεφέρη σφιχτά, μας οδηγούν εύκολα στην ανάγκη ακόμη και να συγχωρέσουμε το τρελό και αλλόκοτο που πρεσβεύουν οι… γλυκύτατες θείες –δολοφόνοι.
Απολαυστικές ερμηνείες
Η παράσταση πραγματικά χορταστική, με ροή και εναλλαγές στην πλοκή που δεν αφήνουν κανένα θεατή ασυγκίνητο, κρατώντας όλους σε εγρήγορση από το πρώτο ως το τελευταίο λεπτό. Με έξυπνες και σύγχρονες ατάκες και τους ανθρώπους που ενσαρκώνουν κεντρικούς ρόλους να παραδίδουν… μαθήματα εκφραστικότητας, αν και δύσκολα ξεχωρίζει κανείς «πρωταγωνιστές». Ως ευχάριστη έκπληξη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ένα νέο πρόσωπο για την ομάδα της Θ.Ε.Α., η Μαρία Αγιάννη που υποδύεται την… κατά τα άλλα, χαριτωμένη θεία Άμπυ, η οποία και μόνο με την κίνηση, τον τόνο και το ηχόχρωμα της φωνής της, δίνει όλο το στίγμα του έργου, αφού παρουσιάζει με αυθορμητισμό και γλυκύτητα το πιο σκοτεινό και δύσκολο, τον θάνατο… Αλλά και το «παίξιμο» όλων ανεξαιρέτως, βγάζει ένα γέλιο αυθόρμητο, σαν να συναινούν και οι θεατές με το τέλειο έγκλημα!
Αξιοσημείωτο είναι ακόμη το γεγονός ότι στην παράσταση δεν υπάρχουν πουθενά προχειρότητες που θα δικαιολογούσε μία δουλειά ερασιτεχνών. Σκηνοθεσία, σκηνικά, φωτισμός, μουσική, ήχος, διάλογοι, επιλογή ηθοποιών, όλα προσεγμένα και με το «αποτύπωμα» της έμπειρης πλέον Βαρβάρας Σεφέρη. Πρόκειται για μία πολύ καλή δουλειά που φαίνεται ακόμη και στις λεπτομέρειες, όπως άλλωστε και οι παλιές δαντέλες…
Σκηνές καθημερινής… τρέλας
Η ιστορία ξεκινά όταν ο Μόρτιμερ Μπριούστερ πάει επίσκεψη στις δυο γεροντοκόρες θείες του, την Μάρθα και την Άμπυ. Εκείνη η μέρα θα έπρεπε να είναι η πιο ευτυχισμένη της ζωής του, αφού κάνει πρόταση στην αγαπημένη του Ελέην. Αλλά η ζωή τού επιφυλάσσει διάφορες εκπλήξεις. Ανακαλύπτει μέσα στο σπίτι των Μπριούστερ το περίεργο και μακάβριο χόμπι που έχουνε οι θείες του. Βαπτίζοντας θεάρεστο έργο την πράξη τους ποτίζουν με αρσενικό τα γεροντάκια που φτάνουν στο σπίτι τους για να νοικιάσουν δωμάτιο. Θεωρώντας πως τους προσφέρουν γαλήνη, εκτελούν τον ένα πίσω από τον άλλο σαν να κάνουν αγαθοεργία και έπειτα τους θάβουν στο υπόγειό τους με τη βοήθεια του ανιψιού τους Τέντυ, που πιστεύει πως είναι ο Πρόεδρος Θεόδωρος Ρούσβελτ. Από την άλλη υπάρχει κι άλλος ένας ανιψιός, ο παρανοϊκός Τζόναθαν που επιστέφει στο σπίτι με αλλαγμένο πρόσωπο γιατί είναι καταζητούμενος. Μαζί του έχει έναν πλαστικό χειρουργό τον Δρ. Αϊνστάιν, ο οποίος τον ακολουθεί πιστά και μάλιστα του κάνει πλαστικές επεμβάσεις στο πρόσωπο κάθε φορά που θεωρείται αναγκαίο. Η αστυνομία του Μπρούκλιν που τα έχει καλά με τις θείες, δεν παίρνει χαμπάρι τίποτε. Μπαίνει και βγαίνει στο σπίτι των Μπριούστερ χωρίς να υποπτεύεται πως κάτι δεν πάει καλά.
Τούτο το αλλόκοτο έργο φτάνει στο τέλος του κι ο θεατής αναρωτιέται όχι μόνο για τις δαντελένιες φιγούρες των γιαγιάδων αλλά για τις πράξεις όλων εκείνων που δρουν ανενόχλητοι ενώ είναι εξαιρετικά ενοχλητικοί για όλη την κοινωνία…
Οι παραστάσεις θα συνεχίσουν στο «Πολυτεχνείο» αυτό το Σάββατο 17, την Κυριακή 18 και την Δευτέρα 19 Μαρτίου, καθώς επίσης και στις 24, 25 και 26 του μήνα. Έναρξη παραστάσεων: 9.15μ.μ.
Οι συντελεστές
Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Βαρβάρα Σεφέρη. Σκηνικά: Γιώργος Σεφέρης. Φωτισμοί: Κώστας Αυλωνίτης- Σπύρος Ρηγόπουλος. Hair Stylist-Μακιγιάζ: Αγγελική Γρηγοροπούλου (Angel’s art of hair). Ενδυματολογική Επιμέλεια: Κωνσταντίνα Βαλλιανάτου. Μουσικές Επιλογές: Βαρβάρα Σεφέρη-Υρώ Καραμανόγλου-Εύη Χρόνη. Χειρισμός ήχου: Εύη Χρόνη-Εύα Παπαγιαννακοπούλου. Βοηθός Σκηνοθέτη: Κάτια Φάκου-Κατερίνα Ροδοπούλου. Φωτογράφιση: Νίκος Ζησιμόπουλος – Χρύσα Κουνινιώτη. Φωτογραφίες πρόβας: Μαρία Αυλωνίτη. Τεχνική Ομάδα: Γιώργος Σεφέρης-Θεόδωρος Μανεσιώτης.
Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Άμπυ: Μαρία Αγιάννη, Αιδεσιμώτατος Χάρπερ: Σπύρος Γεωργίου, Τέντυ: Μιχάλης Γεωργίου, Αστυνόμος Μπρόφυ: Γιώργος Παπαδόπουλος, Αστύνομος Κλάιν: Διονύσης Νικολόπουλος, Μάρθα: Αγγέλικα Αλεξανδροπούλου, Ελέην Χάρπερ: Μαρία Ζησιμοπούλου, Μόρτιμερ Μπριούστερ: Γιώργος Σεφέρης, Κύριος Γκίμπς: Πόπη Μανεσιώτη, Τζόναθαν: Υρώ Καραμανόγλου, Δόκτωρ Α΄ι΄νστάιν: Σπύρος Ράπτης, Αστυνόμος Ο’Χάρα: Θεόδωρος Μανεσιώτης, Διοικητής Ρούνε΄υ΄ : Σοφία Βασιλείου, Κύριος Γουίδερσπουν: Σπύρος Γεωργίου.
Ομάδα υποστήριξης: Κωνσταντίνα Βαλιανάτου, Εύα Παπαγιαννακοπούλου, Βιβή Κλώτσα, Βάσω Αναγνωστοπούλου, Γιώργος Κορομπίλης, Νάσος Λιβάνης, Κατερίνα Ασπρούκου, Ανδρέας Παλαιολόγος, Ευαγγελία Σεφέρη, Μαρία Σπυροπούλου.