background img
banner
banner

Η νέα μαρίνα βάση για ουσιαστικό αναπτυξιακό στίγμα της Αιγιάλειας

Του Ηρακλή Ρούπα – Οικονομολόγου

Η αρχή έγινε με την συνεργασία του λιμένα Αιγίου με τις ακτοπλοϊκές εταιρίες που ελλιμενίζονται προκειμένου για εκτέλεση μικρής κλίμακας εργασιών.
Αλλαγή νοοτροπίας. Διαμόρφωση αναπτυξιακής λογικής και οράματος. Μία πρώτη προωθητική ενέργεια που βοήθησε την πόλη καθώς και αριθμό εταιριών. Ακολούθησε η επιβεβαίωση της δυνατότητας χρηματοδότησης της διασύνδεσης του λιμένα με την Ολυμπία οδό. «Ξαφνικά» το Αίγιο μπορεί να γίνει εμπορικός προορισμός. Ίσως με πλεονεκτήματα έναντι της Πάτρας.
Χρειαζόταν πλέον ένα πλάνο μαζικότερης προσέλκυσης «ενδιαφερομένων» για το λιμάνι του Αιγίου. Μίας άλλης μορφής «πελατεία» που να προσέδιδε προστιθέμενη αξία πλέον για όλη την πόλη και όχι μόνον.

Θα έδινε το στίγμα του Αιγίου ως σαφή τουριστικό προορισμό. Χρειαζόταν η δημιουργία σύγχρονης μαρίνας τουριστικών σκαφών. Είναι γνωστό πως κατά το παρελθόν οι απόψεις για το που έπρεπε να δημιουργηθεί διίσταντο.
Όμως, η ενεργή αξιοποίηση του νέου λιμένα αλλά κυρίως το ενδιαφέρον των επενδυτών στην ουσία υποδεικνύουν ή υπέδειξαν το σημείο που πρέπει να αξιοποιηθεί. Άλλωστε, εν μέσω κρίσης σημασία έχει να δημιουργηθούν αξιόπιστοι επενδυτικοί στόχοι που να χρηματοδοτούνται από επενδυτικά κεφάλαια με εμπειρία.

Στην προκειμένη περίπτωση το ενδιαφέρον εστιάζεται στο σημείο που βρίσκεται το Καρνάγιο. Παρά δε τους ενδοιασμούς που υπήρχαν εδώ και αρκετό καιρό, φαίνεται πως αναμένεται η έγκριση από το Λιμενικό Ταμείο για την αξιοποίηση του χερσαίου τμήματος. Διαμορφώνεται δηλαδή περιβάλλον όπου και πάλι φαίνεται να έχει δυνατότητα το Αίγιο να κερδίσει το τμήμα αυτό του τουρισμού σε σχέση με την Πάτρα καθώς η αντίστοιχη μαρίνα βρίσκεται σε κατάσταση υπανάπτυξης.
Αν τρέξουν οι διαδικασίες δε υπάρχει περίπτωση στο Αίγιο – μετά και την σύνδεση του λιμένα με την Ολυμπία οδό – να διαμορφωθούν δεδομένου σημαντικής αλλά και καινοτόμου ανάπτυξης.

Είναι γνωστό άλλωστε, πως η τουριστική «βιομηχανία» των τουριστικών σκαφών αναπτύσσει παράλληλα σημαντικούς συμπληρωματικούς κλάδους με ουσιαστική προστιθέμενη αξία για την περιοχή.

Αν δε υπάρξουν και οι κατάλληλες προωθητικές ενέργειες η στήριξη και του ευρύτερου τουρισμού της Αιγιάλειας θα αποτελεί το παράλληλο κέρδος από την δημιουργία της μαρίνας. Έργο πνοής που αν το αγκαλιάσει και το «τρέξει» η τοπική αυτοδιοίκηση με νέου τύπου προγραμματισμό και συνεργασίες είναι δυνατόν να αποτελέσει την βάση ενός νέου ιστορικού αναπτυξιακού στίγματος για την περιοχή.

Υπάρχει ανάγκη αυξημένης εγρήγορσης όμως και η αναλυτική παρουσίαση συγκεκριμένων εγγυήσεων και δεσμεύσεων από τους επενδυτές. Έλεγχος επάρκειας κατασκευής και διαχείρισης της μαρίνας. Για τον σκοπό αυτό είναι ανάγκη νέα δημιουργηθεί μία νέα ανεξάρτητη δομή ελέγχου από τεχνοκράτες προκειμένου να παρακολουθείται ο προγραμματισμός και η εξέλιξη του έργου πριν και μετά την δημοπράτηση.

Δεν αρκεί η απλή πρόθεση ή ακόμα και προωθημένη παρουσίαση σχεδιασμού από πλευράς των επενδυτών. Είναι ανάγκη επιπρόσθετα ο Δήμος να συστήσει μία νέα ομάδα διαμόρφωσης και συντονισμού των αναπτυξιακών προοπτικών και συνεργειών που θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση του έργου. Για να μην χαθεί άλλη μία σημαντική ευκαιρία για την περιοχή.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΑΠΟΨΗ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close