background img
banner
banner

Η τσούχτρα της «δημοκρατικά… μονοπωλιακής κατάτμησης» του κυρίου Σπίρτζη για την Πατρών-Πύργου

Του Ηρακλή Ρούπα – Οικονομολόγου

Μέσα στην … αντάρα των καιρών (μεταναστευτικό, τσούχτρες, καταιγίδες και καταστροφές) πέρασε στα «ψιλά» η είδηση πως μέρος των δανείων της κατασκευαστικής εταιρίας του κυρίου Καλογρίτσα στην Τράπεζα Αττικής, ενδέχεται να μεταβιβασθούν στην εταιρία «Ακτωρ» πέρασε στα ψιλά.  Πέρασε στα ψιλά το γεγονός ο η εταιρία του κυρίου Καλογρίτσα – του μειοδότη των περισσότερων τμημάτων της Πατρών-Πύργου- φαίνεται να αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα που αναγκάζουν τις συνεργαζόμενες τράπεζες – την Αττικής στην ουσία- να προχωρήσουν σε ενέργειες που οδηγούν στην μεταβίβαση συμβάσεων έργου προς ισχυρότερες κατασκευαστικές εταιρίες.

Αν δεν κάνω λάθος όμως, πολλοί Αχαιοί  υποστηρικτές των ενεργειών του κυρίου Σπίρτζη είχαν διαφωνήσει μαζί μου, όταν μετά την ακύρωση των διαδικασιών κατασκευής της Πατρών-Πύργου, ισχυρίσθηκα δημοσίως πως καμία εταιρία Πατρινή δεν υπήρχε σε πρώτη φάση, ούτε βέβαια άλλη μικρότερης τάξης, που να μπορούσε να αναλάβει μικρότερες εργολαβίες του έργου. Συνέπεια δε αυτής της αδυναμίας θα ήταν όχι μόνον οι σημαντικές καθυστερήσεις, αλλά και τελικά η δυσκολία υλοποίησης του έργου. Επιβεβαίωση της πρόβλεψης που ζούμε καθημερινά με έναν δρόμο «καρμανιόλα», χωρίς φώτα και ασφάλεια με τα θανατηφόρα δυστυχήματα να μονοπωλούν τις ειδήσεις σχεδόν κάθε εβδομάδα.

Το τότε σκεπτικό είχε ως βάση της κατάτμησης του έργου την «δημοκρατική προσέγγιση» της εργολαβίας,  ώστε να μην μονοπωλούνται τα έργα των οδικών δικτύων από λίγες κατασκευαστικές. Τότε κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε επί της ουσίας. Στην πορεία βέβαια άρχισαν κάποιες φωνές να αναδεικνύουν το θέμα. Σήμερα το έργο φαίνεται να καταλήγει στις … «αντιδημοκρατικές» μεγάλες εταιρίες του κατασκευαστικού κλάδου εν μέσω ερωτημάτων για τον τρόπο χρηματοδότησης  της εταιρίας του κυρίου Καλογρίτσα. Ελπίζω να μην γίνομαι πολύ δεικτικός ερωτώντας εκείνους που στήριζαν τις τότε ενέργειες του κυρίου Σπίρτζη: Που πήγε η … «κατασκευαστική δημοκρατία» την οποία ονειρευόντουσαν;

Μήπως αν η δημοπράτηση του έργου είχε ολοκληρωθεί κανονικά πριν από χρόνια δεν θα υπήρχε ανάγκη να μείνουν άνεργοι εκατοντάδες Αχαιοί μετά την ολοκλήρωση του έργου της Κορίνθου – Πατρών; Μήπως σήμερα θα υπήρχε μία κανονικότητα στο τμήμα αυτό του οδικού άξονα; Άρα αυτά τα στοιχεία της προβληματικής αναδείχθηκαν στο περιβόητο συνέδριο του κυρίου Τσίπρα στην Πάτρα; Η μήπως τα νέα είναι «φρέσκα» και οι αντιδράσεις θα αρχίσουν άμεσα. Ίσως. Αρκεί να μην γίνει όπως με την καταπολέμηση του προβλήματος των τσουχτρών και θεωρηθεί πως η λύση είναι συσκέψεις επί συσκέψεων για να ανατεθούν μελέτες επί μελετών για να μην δοθεί λύση ποτέ. Βέβαια εμείς οι Αχαιοί έχουμε μεγάλη εμπειρία από τέτοιες πρακτικές. Ελπίζω απλά την καλοκαιρινή περίοδο να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα τροχαίων στην Πατρών-Πύργου. Όσο για τις τσούχτρες… μαθαίνω πως πουλάνε ειδικές στολές προστασίας.

 

 

 

 


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΑΠΟΨΗ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close