background img
banner
banner

Χρηματοδότηση συγκοινωνιακών γραμμών και δικτύων

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ «ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΠΟΛΕΙΣ» – ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΧΘΕΣ ΔΗΜΟΥ – ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ ΑΙΓΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ

Να μετατρέψουν το Αίγιο σε μία… βιώσιμη πόλη με λιγότερα Ι.Χ. στο κέντρο της και καλύτερη συγκοινωνιακή σύνδεση για την εξυπηρέτηση των πολιτών, θα επιδιώξουν δήμος και Αστικό ΚΤΕΛ Αιγίου, συνεργαζόμενοι για την υποβολή πρότασης χρηματοδότησης μέσα από το πρόγραμμα «Βιώσιμες πόλεις» του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος.

Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτού, πραγματοποιήθηκε χθες ανοιχτή διαβούλευση στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγίου, παρουσία του αντιδημάρχου Ανάπτυξης Βασίλης Χριστόπουλου, της διοίκησης του Αστικού ΚΤΕΛ Αιγίου αλλά και των προέδρων των 17 Τοπικών Κοινοτήτων του δήμου Αιγιαλείας που βρίσκονται εντός αστικής περιοχής. Πρόκειται για τους προέδρους Τ.Κ. Βαλιμιτίκων, Διγελιωτίκων, Δημητρόπουλου, Σελινούντα, Κερύνειας, Μαυρικίου, Μελισσίων, Σελιανιτίκων, Παρασκευής, Δαφνών, Ροδοδάφνης, Ελίκης, Ριζομύλου, Νικολεΐκων, Ροδιάς, Ελαιώνα και Τέμενης.

Στόχος, βιώσιμη αειφόρος ανάπτυξη, ασφαλής διαβίωση και ευημερία

Το Ειδικό Σχέδιο Δράσης, όπως μετέφερε στo Protionline.gr  ο κ. Χριστόπουλος, ΄΄αφορά την χρηματοδότηση συγκοινωνιακού έργου για την βελτίωση ποιότητας ζωής των πολιτών. Αποτελεί ένα χρηστικό εργαλείο με πρότυπη οργανωμένη μεθοδολογία προσέγγισης, που διευκολύνει στην οργάνωση για την εξεύρεση των βέλτιστων λύσεων (μελετών, έργων, επεμβάσεων, κ.λπ.) για τον κάθε δήμο που εφαρμόζεται, μιας και κάθε δήμος έχει ιδιαίτερες ανάγκες αλλά και δυνατότητες. Στόχος των δράσεων που εφαρμόζονται στο πλαίσιο του προγράμματος, είναι η βιώσιμη αειφόρος ανάπτυξη, η ασφαλής και απρόσκοπτη διαβίωση, η ευημερία της πόλης, των κατοίκων της και των επισκεπτών της σε όλους τους τομείς, με κύριο γνώμονα την προστασία και βελτίωση του περιβάλλοντος και το ενεργειακό όφελος΄΄.

Προβλέπει δε ως δικαιούχους χρηματοδότησης τα αστικά κέντρα όλων των δήμων με πληθυσμό άνω των 10.000 κατοίκων, εκτός των περιοχών που καλύπτουν τα Ρυθμιστικά Σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Επίσης, τα οικιστικά κέντρα με πληθυσμό μικρότερο των 10.000 κατοίκων, τα οποία συνιστούν διοικητικούς ή οικονομικούς πόλους σε επίπεδο ΟΤΑ ή ευρύτερων χωρικών ενοτήτων.

To Σχέδιο Δράσης “Βιώσιμες Πόλεις – Μαθιός Καρλαύτης”, όπως λέγεται, αφορά σε ενιαίες συγκοινωνιακές – κυκλοφοριακές, πολεοδομικές, χωροταξικές, περιβαλλοντικές και ενεργειακές μελέτες, καθώς και τα κοινωνικο-οικονομικά στοιχεία που επηρεάζουν και επηρεάζονται από αυτές τις δράσεις, υλοποίηση έργων υποδομής ή και προμήθεια εξοπλισμού, εφόσον υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες και χρηματοδότηση υλοποίησης συγκοινωνιακού έργου σε δημοτικό ή διαδημοτικό επίπεδο, εφόσον υπάρχουν μελέτες και προγραμματικές συμφωνίες μεταξύ αναθετουσών αρχών και φορέων εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου.

Στην χθεσινή διαβούλευση κατατέθηκαν οι προτάσεις των προέδρων για ενίσχυση των γραμμών δρομολογίων του Αστικού ΚΤΕΛ αλλά και για καθιέρωση δρομολογίων στις περιοχές που δεν υπάρχουν καθόλου. Όπως τόνισε ο κ. Χριστόπουλος, ΄΄οι προτάσεις έχουν καταγραφεί, από εκεί και πέρα θα πρέπει στην πρόταση που θα καταθέσουμε να υπάρχει συνδυασμός δράσεων που θα καλύπτουν το σύνολο της αστικής περιοχής του δήμου, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι απ’ άκρη σ’ άκρη΄΄.

Νέες γραμμές και δρομολόγια

Μιλώντας στo Protionline.gr  , ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αιγίου Σωτήρης Σπηλιωτόπουλος έκανε γνωστό ότι υπήρχαν ήδη αιτήματα από χωριά της Αιγιάλειας που ζητούσαν ενίσχυση της συγκοινωνίας, θεωρώντας πως με την χρηματοδότησή τους μπορούν να γίνουν βιώσιμα για να εξυπηρετούν τον κόσμο. Πρόκειται για τα δρομολόγια που επίκεινται σε Διγελιώτικα, Σελινούντα, Δημητρόπουλο, Παρασκευή, Μελίσσια αλλά και το μίνι μπας για το κέντρο της πόλης. ΄΄Στηρίζουμε σαν φορέας την υποβολή της πρότασης στην Δράση και είμαστε σε θέση να εκτελέσουμε τα επιπλέον δρομολόγια΄΄, ανέφερε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, θυμίζοντας την επιτυχία και σε τοπικό επίπεδο του προγράμματος «Συν- κοινωνία» όπου λειτούργησε το 2009 με συγχρηματοδότηση των υπουργείων Εσωτερικών, Μεταφορών και της ΚΕΔΚΕ, το οποίο χρηματοδότησε άγονες γραμμές σε 324 Καποδιστριακούς Δήμους της Ελλάδας. Η εξυπηρέτηση της υπαίθρου ήταν πολύ καλή και η απογοήτευση όταν το πρόγραμμα σταμάτησε στο τέλος Φεβρουαρίου 2010, εκφράστηκε με πλήθος μηνυμάτων πολιτών και δήμων. Με την πρόσφατη αλλαγή των οικονομικών δεδομένων των μετακινήσεων, δηλαδή με την αύξηση του κόστους μετακινήσεων με ΙΧ αυτοκίνητα και τη μείωση των εισοδημάτων, υπάρχει μια τάση επιστροφής προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς, παρότι η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση δεν μπορεί να είναι πάντα πλήρης.

Σημειώνεται ότι με το Ειδικό Σχέδιο Δράσης δεν θα επιδοτηθούν οι άγονες γραμμές, αλλά θα βοηθηθούν με μια σταδιακά μειούμενη χρηματοδότηση πέντε ετών, γραμμές που δεν μπορούν να έχουν σήμερα οικονομική αυτοτέλεια με μόνο έσοδο τα εισιτήρια, ώστε να γίνουν βιώσιμες. Κάπως έτσι, το επόμενο βήμα είναι η λήψη σχετικής απόφασης στο Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας ώστε να προωθηθεί το αίτημα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr