background img
banner
banner

Διπλή Ανατροπή στο διαγωνισμό ηλεκτροκίνησης στο Κιάτο-Ροδοδάφνη

ΞΑΝΑ Η ΑΚΤΩΡ ΑΝΑΔΟΧΟΣ 

Αυτό και αν είναι θρίλερ. Ανατροπή στην ανατροπή είχαμε στο  διαγωνισμό για το μεγάλο έργο ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο) έργο που ολοκληρώνει την αναβάθμιση της νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων μήκους 71χλμ. Σύμφωνα με πληροφορίες   μετά την έκπτωση της αρχικής μειοδότριας ΑΚΤΩΡ και την ανάδειξη ως προσωρινής αναδόχου της δεύτερης κατα σειρά μειοδόοτριας ΤΕΡΝΑ οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες. Ακολούθησε η ένσταση από την ΑΚΤΩΡ και η επανακατάθεση του φακέλου με τα πιστοποιητικά εμπειρίας στο θέμα του υποσταθμού έλξης.

Κατόπιν τούτου, η Επιτροπή διαγωνισμού ξανασυνεδρίασε και δικαιωσε την ΑΚΤΩΡ με ψήφους 4-3 (όσοι ήταν και στην πρώτη απόφαση δηλαδή).  Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η υπόθεση έκλεισε μιας και πληροφορίες αναφέρουν πως η ΤΕΡΝΑ είναι αυτή που πρόκειτα τώρα να αντιδράσει κατά της απόφασης χώρις όμως να φαίνεται να έχει σημαντικές ελπίδες να κερδίσει την απόφαση.

Η δεύτερη ανατροπή έφερε ανακούφιση στο στρατόπεδο της ΑΚΤΩΡ καθώς σύμφωνα με το νέο νόμο 4412/2016 σε περίπτωση ανεπάρκειας των εγγράφων της μειοδότριας εταιρείας η εγγυητική επιστολή συμμετοχής, ποσού 1.340.000,00 ευρώ θα έπεφτε προς όφελος του Δημοσίου. Αυτό σημαίνει πως μέχρι να ολοκληρωθεί το κουβάρι των ενστάσεων και προσφυγών το έργο θα περάσει ένα διάστημα που θα καθυστερήσει τιην έναρξη υλοποίησης του έργου.

Η μειοδότρια ΑΚΤΩΡ είχε δώσει έκπτωση 53,83%. Με την ολοκλήρωση των έργων θα μπορούν να κινούνται τα συγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν μέχρι και τα 200χλμ/ώρα. Το κόστος του έργου είναι 83,08εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 67εκατ.ευρώ). Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης είναι 30 μήνες (χωρίς δικαίωμα παράτασης) πράγμα που σημαίνει πως αν το έργο υπογραφεί και ξεκινήσει μέσα στο 2018 θα προλάβει να ολοκληρωθεί το 2021. Στο έργο συμπεριλαμνάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών.

Τότε το τρένο θα έχει φτάσει περίπου 35χλμ μακριά από την Πάτρα. Να σημειώσουμε πως αναμένεται ακόμα μία εργολαβία για την επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση του τμήματος από τη Ροδοδάφνη μέχρι τον Ψαθόπυργο που όπως έχει εξαγγελθεί θα δημοπρατηθεί το τρίτο τρίμηνο του 2018. Μία τρίτη εργολαβία για την επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση και σταθμούς στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο αναμένεται το 2019.

Φορέας Υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας 1 του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020. Το έργο ανήκει διοικητικά στις Περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας. H ΕΡΓΟΣΕ έχει δεσμεύσει ανά χρονιά τα ποσά ως εξής: 2018: 6.200.000, 2019:31.000.000, 2020:38.440.000, 2021:7.440.000 ευρώ.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Το παρόν Έργο αφορά στην ηλεκτροκίνηση του τμήματος «Κιάτο – Ροδοδάφνη», της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων του σιδηροδρομικού δικτύου «Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα (ΠΑΘΕΠ)».

Αποτελεί τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα «Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα», που αποσκοπεί στη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο, στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου ως προς τα άλλα μεταφορικά μέσα, στην υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου αλλά και της Εθνικής Οικονομίας γενικότερα. Συνδέεται με την σιδηροδρομική γραμμή «Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Σύνορα» και μέσω αυτής με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Μελλοντικά, η γραμμή θα ηλεκτροκινηθεί και στο τμήμα από Ροδοδάφνη έως Πάτρα.

Το φυσικό αντικείμενο του δημοπρατουμένου έργου αφορά στην:

1) Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25 kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.

2) Φύτευση των χώρων πλησίον των υποσταθμών σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους και

3) Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου που απαιτούνται βάσει των περιβαλλοντικών όρων του έργου και της ισχύουσας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ορίων θορύβου που προέρχεται από τη λειτουργία συγκοινωνιακών έργων.

4) Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών – Passenger Information System (PIS).,

5) Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας – Public Address, Emergency Communication and Intercom System (PAΕCΙS).

6) Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.

Στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνεται το σύνολο των εργασιών, ήτοι:

Μελέτες, προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές, θέση σε λειτουργία συστήματος και πιστοποίηση για την συμμόρφωση με τις απαιτήσεις διαλειτουργικότητας.

Πηγή : ypodomes.com


Διαβάστε περισσότερα:
· ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr