background img
banner
banner

Το εμπόριο σε κατάσταση «θερινής ραστώνης»…

ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΜΕ ΠΕΡΥΣΙ Η ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ

Μπορεί τα ποσοστά των εκπτώσεων στα καταστήματα της περιοχής να ήταν άκρως… δελεαστικά, ωστόσο ο κύκλος εργασιών, κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, δεν ικανοποίησε τις τοπικές επιχειρήσεις. Διότι, ναι μεν αυξήθηκε η εμπορική κίνηση λόγω και των επισκεπτών, ιδίως τον Αύγουστο, όμως οι τζίροι δεν διέγραψαν την τροχιά εκείνη που θα επιτρέψει στους εμπόρους να καλύψουν τις τεράστιες υποχρεώσεις τους και να έχουν ένα δίχως άγχος φθινόπωρο…

Όπως προκύπτει από την έρευνα του ΙΝΕΜΥ, τα όρια που κινήθηκε η μεταβολή του τζίρου ήταν από +7% για όσες επιχειρήσεις είχαν αύξηση και κατά μέσο όρο -15% για όσες είχαν μείωση. Θα λέγαμε, επομένως, ότι μεσοσταθμικά η μείωση των πωλήσεων περιορίστηκε λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις. Η μέση μείωση των πωλήσεων ήταν περίπου -10%. Το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές κυμάνθηκε από 21% έως 40%.

Πάντως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι στις περισσότερες αστικές αγορές της χώρας, η κίνηση ήταν υποτονική, ενώ στις τουριστικές περιοχές η «εισαγόμενη κατανάλωση» από τον τουρισμό δεν ήταν ικανοποιητική. Στην Αιγιάλεια, η εμπορική κίνηση κατά την διάρκεια των εκπτώσεων δεν παρουσίασε σημαντικές διαφοροποιήσεις από την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του προέδρου της ΕΣΕΕ Βασίλη Κορκίδη, ότι ΄΄το λιανικό εμπόριο, το μεγαλύτερο διάστημα της φετινής περιόδου των θερινών εκπτώσεων, βρέθηκε σε κατάσταση “θερινής ραστώνης”΄΄.

Τα ποσοστά εκπτώσεων και η αγοραστική κίνηση

Στα αξιοσημείωτα είναι το γεγονός ότι περίπου μία στις δύο επιχειρήσεις, επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, ενώ μία στις πέντε επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις από 41% – 50%. Σε πανελλαδικό επίπεδο, οι περισσότερες επιχειρήσεις (60%) παρουσίασαν μείωση των πωλήσεων τους την θερινή εκπτωτική περίοδο του 2018, ενώ περίπου μια στις τέσσερις σταθεροποίησε τις πωλήσεις στα περσινά επίπεδα. Σε σύγκριση με τις αντίστοιχες επιδόσεις του προηγούμενου έτους, σημειώνεται μια οριακή βελτίωση λαμβάνοντας υπόψη ότι περισσότερες επιχειρήσεις (11% το 2018 σε σύγκριση με 6% το 2017) αύξησαν τις πωλήσεις τους την θερινή εκπτωτική περίοδο. Παρ’ όλα αυτά, η αύξηση των πωλήσεων για τις επιχειρήσεις αυτές ήταν χαμηλή της τάξης του 5%.

Όπως ήταν αναμενόμενο, όσον αφορά την καλύτερη περίοδο των θερινών εκπτώσεων, οι περισσότερες επιχειρήσεις (44%) κρίνουν ως καλύτερη αγοραστικά περίοδο το πρώτο εικοσαήμερο τις εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή από 9/7/2017 έως 31/7/2017.Σημαντικό είναι το ποσοστό των επιχειρήσεων (29%) που προτιμά με όρους αγοραστικής κίνησης την επόμενη ακριβώς περίοδο (1/8 – 15/8).

Η υπερφορολόγηση «στραγγίζει» την αγορά

Εκείνο που επισημαίνουν οι έμποροι είναι ότι η υπερφορολόγηση «στραγγίζει» την αγορά, ενώ τα προβλήματα των μικρομεσαίων του εμπορίου παραμένουν. Προωθούν δε και δικές τους προτάσεις στην ΔΕΘ μέσω της ΕΣΕΕ, επισημαίνοντας ότι  η Ελλάδα κατατάσσεται και φέτος στους πρωταθλητές της υπερφορολόγησης των επιχειρήσεων. Μάλιστα, η ΕΣΕΕ, ενόψει των εξαγγελιών της ΔΕΘ, δεν θεωρεί «παροχολογία» τη μείωση της υπέρμετρης άμεσης και έμμεσης φορολογίας πολιτών και επιχειρήσεων καθώς και του εξορθολογισμού της «ασφαλιστικής φορολογίας» των ελεύθερων επαγγελματιών, αλλά άμεσες και απαραίτητες ενέργειες. Ζητούν η μνημονιακή υπερφορολόγηση τουλάχιστον για τους συνεπείς και ενήμερους φορολογούμενους, να εξορθολογιστεί και αντί για λίγους να πληρώνουν πολλά, περισσότεροι να πληρώνουν όσα πρέπει…


Διαβάστε περισσότερα:
·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close