ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΗ ΘΕΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟΥΣ ΤΖΙΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΝΟΝΤΑΙ
Μία από τις πιο δύσκολες περιόδους στη σύγχρονη ιστορία του επαγγέλματός τους, διανύουν οι επαγγελματίες ταξί, που βλέπουν την κίνηση και τους τζίρους τους σε μία διαρκή συρρίκνωση. Ακόμη και ο φετινός Αύγουστος που θεωρείται από τους καλύτερους των τελευταίων χρόνων για την Αιγιάλεια, δεν έδωσε «πνοή» στα ταξί που δεν αποδίδουν την κατάσταση μόνο στην κρίση αλλά και σε άλλα αίτια που σχετίζονται με την ανάπτυξη της περιοχής…
Το καλοκαίρι που οι μετακινήσεις αυξάνονται και ο πληθυσμός της περιοχής πολλαπλασιάζεται, παραδοσιακά ευνοεί τα ταξί και κάθε χρόνο σημειώνεται αύξηση της επιβατικής κίνησης. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, σύμφωνα με τα όσα έκανε γνωστά στο Protionline.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Αιγίου και Περιχώρων Παναγιώτης Αγγελόπουλος, η αύξηση αυτή υπάρχει, αλλά δεν θυμίζει σε τίποτα τα χρόνια προ κρίσης.
Δουλεύουν μόνο όσοι δραστηριοποιούνται σε τουριστικά μέρη
΄΄Σε όλο αυτό που ξέσπασε και ταλανίζει τους Έλληνες τα τελευταία χρόνια, δυστυχώς η Αιγιάλεια δεν ήταν έτοιμη, ώστε και οι επαγγελματίες να μπορέσουν να κρατηθούν. Στις γενικές συνελεύσεις της Ομοσπονδίας που συμμετέχουμε, διαπιστώνουμε ότι μόνο οι αναπτυσσόμενες περιοχές και αυτές που έχουν δώσει έμφαση στον τουρισμό, έχουν κίνηση. Οι επαγγελματίες ταξί στα υπόλοιπα μέρη, όπως εμείς, βρισκόμαστε σε δυσχερή θέση΄΄, ανέφερε ο κ. Αγγελόπουλος, εκτιμώντας πως μόνο εάν υπήρχαν υποδομές, ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστική μαρίνα θα μπορούσαμε να διεκδικήσουμε κομμάτι από την «πίτα».
Παρατήρησε ακόμη πως και η νέα Εθνική Οδός που αναμενόταν να λειτουργήσει αναπτυξιακά, δεν μπορεί να κάνει την διαφορά. ΄΄Τι να λέει εάν χρησιμοποιούν περισσότεροι την Ολυμπία Οδό; Το θέμα είναι να μην προσπερνούν την Αιγιάλεια αλλά να μένουν σε αυτή. Να γίνουμε τουριστικός προορισμός. Δυστυχώς, δεν έχει δοθεί βαρύτητα σε αυτό τον τομέα΄΄, σχολίασε.
Θα δημιουργήσουν πιάτσες στις στάσεις του τρένου
Να σημειωθεί πως οι ιδιοκτήτες ταξί της περιοχής αναμένουν την έλευση του τρένου, θεωρώντας πως από την στιγμή που ο σταθμός βρίσκεται λίγο έξω από την πόλη και επειδή θα υπάρχουν στάσεις και σε άλλα σημεία της Αιγιάλειας, θα δοθεί κάποια ώθηση. Μάλιστα, όπως έκανε γνωστό ο πρόεδρος του Σωματείου, ΄΄θα δημιουργήσουμε πιάτσες σε όλα τα σημεία που θα οριστούν να γίνονται στάσεις, ακόμη και ολιγόλεπτες, προκειμένου να εξυπηρετούμε τους επιβάτες του τρένου΄΄.
Η εικόνα του καλοκαιριού
Σε ό,τι αφορά την κίνηση του καλοκαιριού, σύμφωνα με τα στοιχεία του Σωματείου Ταξί Αιγίου και Περιχώρων, ο Ιούνιος ήταν ένας μήνας που δεν θύμισε καθόλου καλοκαίρι και δεν σημείωσε την παραμικρή διαφορά σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες. Ο Ιούλιος παρουσίασε μία αύξηση της κίνησης της τάξεως του 10% σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα και ο Αύγουστος ήταν θετικός. Μπορεί όμως ο Αύγουστος να κυμάνθηκε σε καλά επίπεδα, καλύτερα σχετικά και από πέρυσι, όμως, σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων του κλάδου, η κίνηση τον Αύγουστο δεν ήταν τόσο υψηλή ώστε να καλυφθεί το… χαμένο έδαφος του υπόλοιπου χρόνου.
Την ίδια στιγμή, τα έξοδα… τρέχουν και τα λειτουργικά αυξάνονται με πρώτο και κυριότερο το καύσιμο. ΄΄Η αλήθεια είναι ότι η φορολογία είναι υψηλή όπως σε όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες. Πρέπει να προπληρώνουμε και αδυνατούμε. Το μόνο καλό που έγινε είναι ότι ο ΕΝΦΙΑ δεν είναι ίδιος για όλους αλλά διαμορφώνεται ανάλογα με την φορολογική δήλωση. Όμως τα έξοδα είναι πολλά΄΄, τόνισε ο κ. Αγγελόπουλος.
Οι… προεκτάσεις της κρίσης που άλλαξαν το σκηνικό
Η γενικότερη κατάσταση πάντως, έχει κι άλλες προεκτάσεις. Η ανεργία έχει… χτυπήσει και την πόρτα των ταξί, αφού από την στιγμή που ξεκίνησε η κρίση περίπου 8 με 10 ταξί της περιοχής έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας και οι ιδιοκτήτες τους έχουν αλλάξει επάγγελμα. Ακόμη και επαγγελματίες που παραμένουν ασχολούνται και με άλλα αντικείμενα για να ενισχύσουν το πενιχρό εισόδημά τους και να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Τέλος, πλέον οι ιδιοκτήτες δουλεύουν οι ίδιοι τα ταξί τους, με αποτέλεσμα όσοι δούλευαν ως οδηγοί να έχουν απομακρυνθεί από τον κλάδο…