ΖΗΤΟΥΝ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
«Ζωντανό» παραμένει το χρόνιο αίτημα των κατοίκων για την αποπεράτωση της 22ας Ε.Ο. Μαμουσιά – Δουμενά – Κάτω και Άνω Ζαχλωρού – Καλάβρυτα. Όσο αυξάνεται η επισκεψιμότητα προς τα Καλάβρυτα και τον ορεινό όγκο κι όσο η επαρχιακή οδός Πούντας – Καλαβρύτων δημιουργεί προβλήματα λόγω κατολισθήσεων κάθε χειμώνα, η ύπαρξη μίας εναλλακτικής ασφαλούς οδού, παραμένει επιβεβλημένη, με την 22α να αποτελεί την μόνη λύση προς αυτή την κατεύθυνση.
Σημειωτέον ότι, η 22α επαρχιακή οδός άρχισε να διανοίγεται το 1958 και ακόμη δεν έχει τελειώσει δημιουργώντας προβλήματα στους κατοίκους δέκα χωριών. Κάτοικοι της περιοχής επισημαίνουν ότι χρήζει συντήρησης, προτείνοντας ως ενδεδειγμένη λύση την ανάληψη του έργου από την εταιρεία «Άκτωρ» που έχει την τεχνογνωσία να διαπλατύνει τουλάχιστον 20 χιλιόμετρα από τον εθνικό δρόμο Μαμουσιάς μέχρι τα Δουμενά.
Μελέτες, αποφάσεις, υπομνήματα…
Οι κατά καιρούς μελέτες, αποφάσεις οργάνων, τοπικών και Δημοτικών Συμβουλίων, υπομνήματα που έχουν σταλεί στις αρμόδιες αρχές, αποδεικνύουν του λόγου του αληθές, απ’ ό,τι φαίνεται όμως δεν ελήφθησαν ποτέ σοβαρά υπ’ όψιν, με αποτέλεσμα να στερείται η περιοχή τουριστική και γεωργική ανάπτυξη.
Είναι χαρακτηριστική η μελέτη του πολιτικού μηχανικού Γ. Φράγκου βάσει της οποίας, η επαρχιακή οδός Ελαιώνα – Μαμουσιάς – Δουμενών – Καλαβρύτων συγκεντρώνει τις απαραίτητες προϋποθέσεις να εξελιχθεί σε εθνική οδό, αφού οι συνθήκες είναι ευνοϊκότερες από αυτές της εθνικής οδού Πούντας – Καλαβρύτων. Εκτιμάται ότι με την κατασκευή του έργου αναβαθμίζεται η 22η επαρχιακή οδός και δημιουργείται μία ασφαλέστερη προσπέλαση από την εθνική οδό Πάτρας – Αθήνας προς Καλάβρυτα. Το συνολικό μήκος της οδού από παλαιά εθνική οδό Πάτρας – Αθήνας έως εθν. Οδό Πούντας – Καλαβρύτων θα είναι περίπου 30χλμ.
Η μελέτη του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών αναφέρει πως η ε.ο. Ελαιώνα – Καλαβρύτων βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση αφού τα προβλήματα είναι μικρότερα και εντοπίζονται σε μικρά τμήματα, ιδίως από την συμβολή της με την εθνική οδό Καλαβρύτων στο ύψος του εξωκκλησιού Αγ. Ευφροσύνης μέχρι την Άνω Ζαχλωρού. Θα πρέπει επίσης, να γίνει παράκαμψη της Μαμουσιάς κάτι που εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται δύσκολο. Ένα μεγάλο τμήμα του δρόμου έχει ικανοποιητικό πλάτος οδοστρώματος, ενώ τα πρανή βρίσκονται σε ισορροπία η οποία δεν υπάρχει λόγος να διαταραχθεί. Το ανάγλυφο κατά μήκος του δρόμου αυτού είναι ηπιότερο, η κυκλοφορία νερών στα πετρώματα είναι σαφώς περιορισμένη, ενώ απουσιάζουν παρεμβάσεις στα πρανή. Ακόμη, ο προσανατολισμός είναι τέτοιος ώστε δεν αναμένεται η δημιουργία παγετού λόγω υψηλής ηλιοφάνειας. Κατά συνέπεια, κρίνεται εφικτή η ασφαλτόστρωση του επαρχιακού δρόμου και συνδυασμό με μικρές μετατοπίσεις και την κατασκευή περιορισμένης κλίμακας τεχνικών έργων, εκτιμάται ότι αποτελεί ασφαλέστερη οδό για τα Καλάβρυτα.