background img
banner
banner

Μέτρια η κίνηση στην αγορά τις ημέρες των γιορτών

ΠΤΩΣΗ ΤΖΙΡΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΥΣΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ – ΜΙΚΡΗ ΑΝΟΔΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΓΩΣΙΜΑ

Το δικό τους… στίγμα άφησαν στην τοπική αγορά οι φετινές γιορτές που χαρακτηρίστηκαν από μικρές και έντονες δόσεις ανάκαμψης, οι οποίες όμως δεν στάθηκαν ικανές να καλύψουν τα… σπασμένα των προηγούμενων μηνών. Κι αυτά ήταν πολλά… Ανάλογο το κλίμα και στις επιχειρήσεις εστίασης αναψυχής. Συμπέρασμα; Ο κόσμος τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά έκανε αγορές και εξόδους όμως ξόδεψε συγκρατημένα και με φειδώ ώστε να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις… βουνά που συνόδευσαν τις τελευταίες μέρες του χρόνου.
Η λέξη «μετριότητα» χαρακτηρίζει την γενικότερη κίνηση, αφού ακόμη και τις ημέρες που τα καταστήματα ήταν γεμάτα κόσμο, η κατανάλωση κινήθηκε σε επίπεδα που πριν μία δεκαετία δεν θα θύμιζαν καν γιορτές. Οι τζίροι αυξήθηκαν εν συγκρίσει με την προ εορτών περίοδο αλλά δεν στάθηκαν ικανοί να… γεμίσουν ταμεία. Στην άλλη πλευρά, καταστηματάρχες φαίνεται πως υπερέβαλαν εαυτούς με γενναίες προσφορές και περικοπές τιμών στο ταμείο, καθώς και προωθητικές ενέργειες που κατά ένα μέρος, τράβηξαν κόσμο. Σημειώνεται ότι σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Τηλιγάδης: “Δουλειά τις παραμονές των εορτών”

΄΄Η αγορά δούλεψε επί το πλείστον τις παραμονές των μεγάλων εορτών και η κίνηση δεν είχε την αναμενόμενη διάρκεια. Ο κόσμος δεν έχει χρήματα ή κι αν έχει, θέλει να πληρώσει τις υποχρεώσεις του. Για παράδειγμα, φέτος δούλεψε πολύ το φθηνό δώρο, γεγονός που φανερώνει πως οι καταναλωτές ήθελαν να κάνουν αγορές, όμως η αγοραστική τους δυνατότητα ήταν περιορισμένη. Και βάδισαν μέχρι εκεί που μπορούσαν΄΄, ανέφερε στο Protionline.gr  ο επικεφαλής της ΠΑΕΚ, α΄ αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Αρίστος Τηλιγάδης. Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα φαγώσιμων, παρατήρησε πως η κίνηση των εορτών κυμάνθηκε σε μέτρια επίπεδα αφού ήταν μεν αυξημένη αλλά η διαφορά στο ταμείο δεν ήταν τόσο αισθητή όσο θα έπρεπε για να καλύψει την γενικότερη κάμψη των τελευταίων χρόνων.

Μπομποτσιάρη: “Ο κόσμος θέλει αλλά δεν ευνοούν οι συνθήκες”

Μιλώντας στο Protionline.gr  , το μέλος του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Αιγιαλείας Ελισσάβετ Μπομποτσιάρη παρατήρησε πως η κίνηση στα καταστήματα με φαγώσιμα είδη ήταν ιδιαιτέρως ικανοποιητική την παραμονή Χριστουγέννων τονίζοντας πως γενικότερα τις πρώτες μέρες των γιορτών η ζήτηση ήταν αυξημένη σε σχέση με πέρυσι. ΄΄Την παραμονή Χριστουγέννων η αγορά κινήθηκε σε πολύ καλά, για τα δεδομένα της κατάστασης, επίπεδα. Αυτό δείχνει ότι ο κόσμος είχε στερηθεί πράγματα και περίμενε τις γιορτές. Δεν συνέβη το ίδιο όμως τις παραμονές της Πρωτοχρονιάς όπου η κίνηση κυμάνθηκε στα περσινά επίπεδα΄΄, επισήμανε η κ. Μπομποτσιάρη, προσθέτοντας πως ΄΄είναι εμφανές ότι ο κόσμος θέλει το κάτι παραπάνω, αλλά οι οικονομικές συνθήκες τον εμποδίζουν΄΄.
Σε γενικές γραμμές πάντως, αυτό που παρατηρείται είναι χαμηλότερος χριστουγεννιάτικος τζίρος για περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (51%) σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, με τις μειώσεις να κυμαίνονται από 10% έως 20%. Αυτό προκύπτει από την έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, στην οποία επισημαίνεται ότι ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση, ενώ εκείνος των τροφίμων ποτών είχε τις μικρότερες απώλειες. Αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 18% των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 24% για όσες επιχειρήσεις απασχολούν μισθωτή εργασία και σε 28,6% για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι μεγάλοι χαμένοι ήταν οι αυτοαπασχολούμενοι έμποροι και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις.
Την υποτονική σε τζίρο έναρξη της εορταστικής περιόδου ακολούθησε η πολύ έντονη αγοραστική κίνηση των τελευταίων ημερών. Έτσι, φαίνεται ότι η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (45%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (32%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Καλύτερα ή χειρότερα ένα είναι σίγουρο: κινήθηκαν περισσότερο τα πιο φτηνά προϊόντα (46,8%) σε αντίθεση με τα πιο ακριβά (3,7%).

Βαρδάκης: “Στα ίδια και ίσως λίγο πάνω η κίνηση στα καταστήματα εστίασης – αναψυχής”

Εν τω μεταξύ, αυξημένη αλλά σε συγκεκριμένες μέρες ήταν η κίνηση στα καταστήματα εστίασης και αναψυχής. Αρκετή ώθηση δόθηκε στα μαγαζιά της οδού Μητροπόλεως και των Υψηλών Αλωνίων, λόγω της λειτουργίας του Πάρκου των Χριστουγέννων, παρουσιάζοντας κίνηση καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Όπως μετέφερε στο Protionline.gr  ο πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης Αναψυχής Αιγιάλειας Στράτος Βαρδάκης,΄, πρόσθεσε ο κ. Βαρδάκης.

Ξεκινούν τη Δευτέρα οι εκπτώσεις

Κατά κοινή ομολογία πάντως, η… κατρακύλα της αγοράς φαίνεται πως έχει σταματήσει, με τις απώλειες να μειώνονται, γεγονός που δημιουργεί μία ελπίδα ότι μπορεί να υπάρξει σταθερότητα. Η εξέλιξη αυτή για τους καταστηματάρχες, που τα τελευταία εννέα χρόνια της κρίσης έχασαν περίπου το 60% του τζίρου τους, είναι σίγουρα μια παρηγοριά δεν αρκεί όμως για να αρχίσουν να χαμογελούν και πάλι. Ωστόσο φαίνεται να τους αφήνει μια χαραμάδα ελπίδας ότι το κλίμα επιτέλους βελτιώνεται και προσδοκούν σε μια καλή εκπτωτική περίοδο που ξεκινά τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου και ολοκληρώνεται την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr