background img
banner
banner

Αυτοματισμός σε δημοτικά σχολεία της Αιγιαλείας

4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΙΓΙΟΥ ΚΑΙ ΑΙΓΕΙΡΑΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

Με την άνοδο του αυτοματισμού, όλο και περισσότερο τα σχολεία αντιλαμβάνονται την νέα τάση της εποχής και την αναγκαιότητα ενασχόλησης των μαθητών με την ψηφιακή τεχνολογία. Ήδη αρκετά σχολεία της Αιγιαλείας προσφέρουν μαθήματα Ρομποτικής σε παιδιά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου με θετικά αποτελέσματα, δεδομένου της συμμετοχής τους σε διαγωνισμούς, όπως την παρουσία του 4ου Δημοτικού Σχολείου και του Δημοτικού Αιγείρας στο Περιφερειακό Διαγωνισμό Ρομποτικής Δυτικής Ελλάδας το περασμένο Σάββατο στην Πάτρα και την παρουσία του 1ου Λυκείου στο πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ201 «Learn to code using robots – PROBOT στις αρχές Φλεβάρη στην Λιθουανία.

Εθελοντικά μαθήματα

Ιδιαιτέρως αναγκαία είναι τα μαθήματα ρομποτικής σε παιδιά Δημοτικού, τα οποία μπορούν να έρθουν πιο γρήγορα σε επαφή με την ψηφιακή πραγματικότητα, καθώς είναι πιο εξοικειωμένα με αυτή. Στο Αίγιο το μοναδικό Δημοτικό σχολείο που προσφέρει αντίστοιχα μαθήματα είναι το 4ο Δημοτικό Σχολείο. Τα μαθήματα λαμβάνουν χώρα μια φορά την εβδομάδα, κυρίως Σαββατοκύριακα και διαρκούν 2 με 2,5 ώρες. Μαθητές της Δ’, Ε΄, ΣΤ’ τάξεις του Δημοτικού παρακολουθούν κατά κύριο λόγο αυτά τα μαθήματα. Η εμβάθυνση στις νέες τεχνολογίες, οι βιντεοπροβολές και η δημιουργία ρομποτικών συστημάτων είναι οι κύριοι άξονες των διδακτικών ωρών, οι οποίες γίνονται εθελοντικά με την πρωτοβουλία ανθρώπων που επιθυμούν να προσφέρουν γνώση στους μαθητές. Είναι γενικότερα μία διαδικασία που δεν αναγράφεται στο επίσημο πρόγραμμα των μαθημάτων που καθορίζονται με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας. Αποτελεί στην ουσία εθελοντική προσφορά με γνώμονα την μύηση των μαθητών στα νέα μέσα τεχνολογίας.

‘’ Είχαμε προσπαθήσει πέρυσι να ξεκινήσουμε τα μαθήματα Ρομποτικής, αλλά φέτος δόθηκε η κατάλληλη ευκαιρία. Σαν εκπαιδευτικός και διαθέτοντας Πιστοποίηση από Σεμινάρια Ρομποτικής που έχω παρακολουθήσει, επιθυμούσα να μεταδώσω στους μαθητές την γνώση της ψηφιακής τεχνολογίας και της ενεργής ενασχόλησή τους με αυτή, κάτι που είναι απαραίτητο στην εποχή που διανύουμε. Εργαζόμαστε κυρίως μέσω του προγράμματος Scratch όπου παρέχεται η δυνατότητα προγραμματισμού κατασκευών μέσω της πλατφόρμας εκπαιδευτικής ρομποτικής WeDo 2.0. Μέσω αυτών τα παιδιά που παρακολουθούν έρχονται σε επαφή με τον αυτοματισμό, με αλγορίθμους και τη κατασκευή μικρών ρομποτικών συστημάτων -παιχνιδιών’’ όπως αναφέρει ο Βασίλης Κωσταρίδης, Υπεύθυνος Τμήματος Ρομποτικής του 4ου Δημοτικού.

Σημαντική παρουσία σε διαγωνισμούς

Στο Περιφερειακό Διαγωνισμό Ρομποτικής Δυτικής Ελλάδας με θεματική την ‘’Ανάπτυξη των νησιών του Αιγαίου’’, οι οκτώ μαθητές που εκπροσώπησαν το σχολείο έθεσαν μία αξιόλογη πρόταση. ‘’ Στο διαγωνισμό ή πρόταση για την ανάπτυξη των νησιών του Αιγαίου, περιλαμβάνει την εκμετάλλευση της αξιοποιήσιμης ενέργειας (ηλιακή ενέργεια, ανεμογεννήτριες) για την κίνηση των πλοίων από το ένα νησί στο άλλο. Οι μαθητές θα χρησιμοποίησουν και ένα ρομποτικό σύστημα για την παρουσίασή τους.’’, σύμφωνα με τον κ. Κωσταρίδη. Γι’ αυτό το καλοκαίρι, μάλιστα, οι μαθητές προετοιμάζονται για την Ολυμπιάδα Ρομποτικής που θα διεξαχθεί στην Αθήνα.
Στον διαγωνισμό συμμετέχει και η ομάδα Ρομποτικής του Δημοτικού Σχολείου Αιγείρας στην κατηγορία «Ποδόσφαιρο 2×2». Σε αυτό το παιχνίδι, δύο αντίπαλες συμμαχίες που αποτελούνται από δύο τηλεχειριζόμενα ρομπότ η κάθε μία, κυνηγούν την μπάλα, πάνω στο ειδικά διαμορφωμένο τραπέζι ως γήπεδο ποδοσφαίρου. Στόχος της κάθε συμμαχίας είναι να κερδίσει το παιχνίδι, πετυχαίνοντας περισσότερα γκολ από τους αντιπάλους της.
Γενικότερα στον Διαγωνισμό συμμετέχουν 78 μαθητικές ομάδες Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων.


Διαβάστε περισσότερα:
· ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr