background img
banner
banner

Τα χόρτα κοστίζουν ακριβά

ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΧΩΡΩΝ ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ Δ.Ε. ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΠΕΡΙΠΟΥ  60.000 €

Λήψη μέτρων ούτως ώστε να είναι έτοιμη η περιοχή εν όψει της αντιπυρικής περιόδου και να αποτραπεί ο κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς, λαμβάνει ο δήμος Αιγιαλείας, προχωρώντας φέτος εγκαίρως στην ανάθεση της κοπής χόρτων για κάθε Δημοτική Ενότητα ξεχωριστά.
Οι φετινές βροχοπτώσεις του χειμώνα «φούντωσαν» κοινόχρηστους αλλά και ιδιωτικούς χώρους και κρίνεται επιβεβλημένος ο καθαρισμός τους.

Σχετικές αποφάσεις ελήφθησαν για κάθε Δημοτική Ενότητα ξεχωριστά στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας και αφορούν απευθείας αναθέσεις. Συγκεκριμένα, για το αντικείμενο: «Έγκριση εκτέλεσης της υπηρεσίας με τίτλο: «Παροχή Υπηρεσιών κοπής χόρτων σε κοινόχρηστους χώρους της Δ.Ε. Αιγίου», κατόπιν εισήγησης του Προϊσταμένου του Αυτοτελούς Τμήματος Περιβάλλοντος, Πρασίνου & Πολιτικής Προστασίας Δήμου Αιγιαλείας, Χαράλαμπου Στεφανίδη, ελήφθη υπόψη το γεγονός ότι ο Δήμος Αιγιαλείας έχει υψηλό ποσοστό κάλυψης της επιφάνειάς του με δάση (περίπου 600.000 στρέμματα) και ταυτόχρονα έχει υποστεί κατά το πρόσφατο παρελθόν σοβαρότατες ζημιές από πυρκαγιές σε όλη την έκτασή του, τόσο στα δάση όσο και σε καλλιεργούμενες εκτάσεις δεδομένου του ότι τα χόρτα αναβλαστάνουν και χρειάζονται εκ νέου κοπή. Σημειώνεται ότι ο δήμος έχει και την αρμοδιότητα αυτεπάγγελτης κοπής χόρτων σε ιδιωτικά οικόπεδα με χρέωση των ιδιοκτητών στην περίπτωση που οι τελευταίοι μετά από έγγραφη εντολή του δεν προβούν με δικά τους μέσα στον καθαρισμό των χώρων τους.

Ποιοι χώροι χρειάζονται φροντίδα στο Αίγιο

Συμπληρωματικά με βάση την εισήγηση, στην Δ.Ε Αιγίου οι χώροι οι οποίοι απαιτούν διαρκή φροντίδα είναι οι ακόλουθοι: Μπούφαλο, Πάρκο Υψηλών Αλωνίων, Πλατεία Υψηλών Αλωνίων, Κήπος Δημαρχείου, Πλατεία Περιμετρικής, Πλατεία Δεξαμενής, Κήπος Δικαστηρίων, Κόμβος Χιόνι, Κόμβος Ελίκης, Κόμβος- συμβολή Οδών Αιγιαλέως και Αναπαύσεως Πλατεία Αγίου Αθανασίου – Τροχαία, Νέα Πλατεία Αγίου Αθανασίου, Πλατεία Παύλου Μελά, Κοινόχρηστοι χώροι Εργατικών Κατοικιών Αγίων Αποστόλων, Αναπαύσεως και Διγελιωτίκων, Πλατεία Αγορά και Κοινοτικό Γραφείο Τέμενης, Πλατεία Μυρτιάς, Κηπάριο Πρώτη Μάη, Τρίγωνο Σολωμού, Κεντρικές οδοί. Πέραν των ανωτέρω το Αυτοτελές Τμήμα Περιβάλλοντος Πρασίνου και Πολιτικής Προστασίας έχει την ευθύνη για τον καθαρισμό κοινοχρήστων χώρων εντός των σχολείων (Είκοσι πέντε εκπαιδευτικές μονάδες) αλλά και μεγάλους κοινόχρηστους χώρους – αλάνες διάσπαρτους μέσα στη Δημοτική Κοινότητα (π.χ. Πλατεία Μεσηνέζη, Παγοποιείο κ.λπ.) και οικόπεδα δημοτικά τα οποία χρήζουν καθαρισμού. Τέλος το Τμήμα έχει στην ευθύνη του την φροντίδα των χώρων πρασίνου στους οποίους βρίσκονται οι παιδικές χαρές. Πέραν των ανωτέρω κατά τη θερινή περίοδο προκύπτουν ανάγκες για αντίστοιχες εργασίες και στις Τοπικές Κοινότητες της Δ.Ε Αιγίου, πολλές εκ των οποίων είναι απομακρυσμένες από την βάση της Υπηρεσίας.

Για όλα τα παραπάνω και προκειμένου να γίνει ο καθαρισμός κοινοχρήστων χώρων, οικοπέδων, ιδιοκτησιών για λόγους πρόληψης πυρκαγιάς, κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου έτους 2019, καθώς το υπάρχον προσωπικό δεν επαρκεί να καλυφθούν άμεσα και έγκαιρα οι ανάγκες της αντιπυρικής περιόδου αλλά ούτε και οι τρέχουσες ανάγκες και προκειμένου να μην δημιουργηθεί δυσλειτουργία από την μη διεκπεραίωση αιτημάτων πολιτών, προέδρων Τοπικών Κοινοτήτων κ.τ.λ. καθώς και για τη διεκπεραίωση του συνόλου των εργασιών που αφορούν σε κοινόχρηστους χώρους πρασίνου, που απαιτούν καθημερινή φροντίδα και για τις ανάγκες της πολιτικής προστασίας για την πρόληψη εκδήλωσης πυρκαγιών, εξαιτίας της ξερής βλάστησης, εγκρίθηκε δαπάνη 9.951 ευρώ για την Δ.Ε. Αιγίου.

Περισσότερα από 9.000 ευρώ για κάθε Δ.Ε.

Σε ό,τι αφορά την Δ.Ε. Ακράτας, ενδεικτικά αναφέρεται πως η χιλιομετρική απόσταση της ΤΚ Ζαρούχλας από την έδρα της Υπηρεσίας είναι περίπου 64 χλμ. ενώ από την έδρα της ΔΕ περίπου 34χλμ. Είναι δε χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η πολλές από τις ΤΚ είναι ορεινές και η προσέγγισή τους δυσκολότερη. Γι’ αυτό εγκρίθηκε απευθείας ανάθεση του έργου με ενδεικτικό προϋπολογισμό 9.957,80. Σε ό,τι αφορά την Δ.Ε. Συμπολιτείας έχει την ιδιαιτερότητα πως η χιλιομετρική απόσταση της ΤΚ Βερίνου από την έδρα της Υπηρεσίας είναι περίπου 17 χλμ. ενώ από την έδρα της ΔΕ περίπου 16χλμ. Είναι δε χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η πολλές από τις ΤΚ είναι ορεινές και η προσέγγισή τους δυσκολότερη. Για όλα τα παραπάνω εγκρίθηκε η δαπάνη 9.969,60 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. Για την Δ.Ε. Ερινεού εγκρίθηκε των 9.591,40 €. Για την Δ.Ε. Διακοπτού, η δαπάνη που εγκρίθηκε γι’ αυτούς τους σκοπούς είναι 9.957,20 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και τέλος για την Δ.Ε. Αιγείρας 9.938,60 €.


Διαβάστε περισσότερα:
·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr