background img
banner
banner

Αναβαθμίζεται η λιμενική ζώνη

ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ 

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 6.450.000€, με μόλις 450χιλ. ευρώ να αντιστοιχούν στις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις οικοπέδων και αγροτεμαχίων, για να περάσει ο δρόμος πίσω από τις εγκαταστάσεις και πέρα της πρώην Χαρτοποιίας Αιγίου.
Ωστόσο, η Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου εκτιμά το κόστος των απαλλοτριώσεων στα 2 εκ. ευρώ και το δικαστήριο θα είναι αυτό που θα ορίσει τις τιμές, που θα πρέπει να λάβουν οι ιδιοκτήτες των εδαφικών εκτάσεων ως αποζημίωση.

Πιο συγκεκριμένα το εύρος της απαλλοτριούμενης έκτασης που προσδιορίζεται από τις οριογραμμές της απαλλοτρίωσης, είναι συνολικού εμβαδού 34.733.,98τ.μ. (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι φερόμενες, δημόσιες, δημοτικές κλπ εκτάσεις), όπως απεικονίζονται στα κτηματολογικά διαγράμματα. Από την ανωτέρω έκταση οι συνολικές φερόμενες ιδιωτικές εκτάσεις είναι 27.551,89 τ.μ. Εντός των απολλοτριωτέων εκτάσεων υφίστανται και επικείμενα, τα οποία είναι αναγκαίο και αυτά να απαλλοτριωθούν.

Η νέα οδός θα εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο τη σύνδεση Λιμένα Αιγίου με τη Ν.Ε.Ο. Πατρών- Αθηνών αλλά και θα πρέπει να συνδέεται με την περιοχή που διασχίζει. Η σύνδεση θα γίνεται με δύο τρόπους: α. Ισόπεδους κόμβους για τη σύνδεση με το λοιπό οδικό δίκτυο και β. Πρόσβαση χωρίς περιορισμούς στις παρόδιες ιδιοκτησίες. Το συνολικό μήκος της οδού (θεωρούμενου μέχρι το κέντρο του κυκλικού κόμβου) είναι 1.557,07 τ.μ. και προβλέπονται 5 κόμβοι επ΄ αυτής. Έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί όλες οι απαιτούμενες οριστικές μελέτες, καθώς επίσης έχουν συνταχθεί και εγκριθεί τα κτηματολογικά διαγράμματα και οι κτηματολογικοί πίνακες αναλογισμού και τέλος έχουν εκδοθεί και είναι σε ισχύ η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.

 

Βάση το νέο λιμάνι για γεωτρήσεις πετρελαίου

Εν τω μεταξύ την περαιτέρω αξιοποίηση του λιμανιού προωθεί το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, που έκανε δεκτή την αίτηση της εταιρίας LOGICON HELLAS PC, για την παραχώρηση προς χρήση 150 μέτρων μόλου στο νέο λιμάνι και 20.000 τ.μ., από τα 55.000 τ.μ. που καταλαμβάνει.

Πρόκειται για εταιρία που θα πραγματοποιήσει γεωτρήσεις στον Πατραϊκό κόλπο, για την εύρεση υδρογονανθράκων και θα χρησιμοποιεί το λιμάνι του Αιγίου ως βάση για την φορτοεκφόρτωση τρυπανιών για τις γεωτρήσεις.

Η συμφωνία φέρνει οικονομικά οφέλη στο δήμο, αφού η εταιρία θα πληρώνει 1€ για κάθε τετραγωνικό που θα χρησιμοποιεί, δηλαδή 20.000 € το μήνα πλέον του ΦΠΑ 24%. Επίσης θα υπάρξουν, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Δημήτρη Φιλιππάτο, επιπλέον έσοδα από τα λιμενικά τέλη χρήσης μηχανημάτων, ενώ θα φέρει από 50-70 θέσεις εργασίας.

“Ήρθαμε σε επαφή με τα Ελληνικά Πετρέλαια, για να πάρουμε κομμάτι της δουλειάς, δεν μπορούσαμε να αφήσουμε να τα πάρει όλα ο Αστακός”, είπε μεταξύ άλλων ο Φιλιππάτος στο δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης, απαντώντας στις αιχμές του επικεφαλής της ΔΡΑΣΥ Αιγιαλέων, Κώστα Παπακωνσταντίνου, που μίλησε για συμφωνία χωρίς προοπτική για την πραγματική ανάπτυξη του λιμανιού.

Από το καρνάγιο στη μαρίνα

Η διοίκηση του Δ.Λ.Τ.Α. προχώρησε και την επαναληπτική διακήρυξη για την παραχώρηση χρήσης οικοπέδου έκτασης 4.257 τ.μ. που βρίσκεται στην χερσαία ζώνη, δίπλα από το παλιό λιμάνι, εκεί που ήταν παλιότερα το καρνάγιο.
Άμεσα ενδιαφερόμενος είναι ο Ναυταθλητικός Όμιλος Αιγίου, αφού χρειάζεται το εν λόγω οικόπεδο, για την κατασκευή μεγάλης τουριστικής μαρίνας.

Το μίσθωμα για την παραχώρηση έχει προσδιοριστεί στα 7.081 ετησίως και μπορεί να πέσει και άλλο, εφόσον και αυτή η δημοπρασία είναι άγονη, όπως και η πρώτη.

Στα σχέδια του ομίλου, όπως κατά καιρούς έχει γράψει το Protionline.gr , είναι η κατασκευή μαρίνας υψηλών προδιαγραφών που θα ελλιμενίζονται μέχρι και 250 ιστιοπλοϊκά σκάφη, με τις εγκαταστάσεις του ομίλου να ενώνονται με τη ζώνη που παραχωρείται προς χρήση από το λιμενικό ταμείο.
Ο επενδυτής που είναι στην αναμονή εδώ και πολλά χρόνια, αφού καμία δημοτική αρχή από το 2007 και μετά δεν διευκόλυνε τα σχέδια του ομίλου, φέρεται ότι είναι έτοιμος να προχωρήσει σε επένδυση 20 εκ. ευρώ.
Στο project περιλαμβάνονται και άλλες υποδομές εκτός από τη μαρίνα, όπως S/M με ναυτιλιακά είδη, εστιατόριο κ.α.


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr