background img
banner
banner

Προβληματισμός για την αλλαγή του… DNA του Λυκείου

ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕ Η ΕΛΜΕ Β΄ ΑΧΑΪΑΣ

Ως… θεσμική αλλαγή μεγατόνων, που αλλάζει όλη την λογική του Λυκείου, χαρακτηρίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το «νέο Λύκειο», κατά την διάρκεια της άκρως ενδιαφέρουσας ενημερωτικής εκδήλωσης, που πραγματοποίησε το απόγευμα της Τετάρτης η ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας, στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου ΓΕΛ Αιγίου. Ο προβληματισμός των ομιλητών και των παριστάμενων ήταν εμφανής και επεξηγηματικός στο κοινό που ήταν μεν ικανοποιητικό αριθμητικά, θα μπορούσε όμως να είναι και περισσότερο ανάλογα με την σοβαρότητα του θέματος.

Παρόντα ήταν τα μέλη της ΟΛΜΕ Ελ. Ζωγραφάκη και Θ. Τσούχλος που παρουσίασαν τα σημεία εκείνα του νομοσχεδίου, τα οποία, όπως εύστοχα παρατήρησε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας Δώρα Μαστραπά, αλλάζουν το DNA του Λυκείου, φέρνοντας τροποποιήσεις που θα έχουν επιπτώσεις στην κοινωνία. Ουσιαστικά καταγγέλθηκε το γεγονός ότι με τη μείωση της διδασκαλίας βασικών γνωστικών αντικειμένων που προβλέπει το νομοσχέδιο, υποβαθμίζεται περαιτέρω η γενική παιδεία και οι εγκύκλιες γνώσεις στην Γ´ λυκείου, ενώ παράλληλα υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του λυκείου.

Μηχανογραφικό στη Β΄ Λυκείου

Μεταξύ των αλλαγών που αναφέρθηκαν και προξένησαν εντύπωση στους παριστάμενους, ανάμεσα στους οποίους γονείς και εκπρόσωποι Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων της περιοχής καθώς και εκπαιδευτικοί, αναλύθηκαν οι αλλαγές που έχουν να κάνουν με την Β΄ Λυκείου, σύμφωνα με τις οποίες, οι μαθητές της θα συμπληρώνουν μηχανογραφικό που θα περιλαμβάνει μέχρι δέκα Τμήματα Σχολών. Από εκεί το υπουργείο θα είναι σε θέση να γνωρίζει ποιες σχολές έχουν υψηλή ζήτηση και ποιες δεν συμπληρώνουν τον απαιτούμενο αριθμό εισακτέων. Και οι μαθητές θα γνωρίζουν εάν θα πρέπει να δώσουν Πανελλήνιες εξετάσεις, να διαγωνιστούν δηλαδή για την εκάστοτε σχολή.

Οι ομιλητές εξέφρασαν μεγάλη επιφύλαξη για το κατά πόσο 17 ετών παιδιά έχουν κατασταλάξει στο αντικείμενο που θέλουν να σπουδάσουν και δηλώνουν αντίθετοι, από τη στιγμή μάλιστα που δεν υπάρχει ουσιαστικά Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός. Την ίδια στιγμή, παρατηρούν πως καιροφυλακτούν οι ιδιώτες…

Εξοβελίζεται η Γενική Παιδεία

Η λογική του υπουργείου για αλλαγή του Λυκείου ώστε να μην έχει μόνο προσανατολισμό τις Πανελλαδικές, θεωρείται σωστή, όχι όμως ο τρόπος με τον οποίο αλλάζει. Με βάση το νομοσχέδιο, η Γ΄ τάξη θα αφοσιωθεί στις Πανελλαδικές, ενώ η Γενική Παιδεία εξοβελίζεται από την Γ΄ Λυκείου και μένουν μόνο τα μαθήματα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο. Όπως τονίστηκε στην ενημερωτική εκδήλωση, κάτι τέτοιο θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις γιατί αφαιρεί γνώσεις Γενικής Παιδείας. Επίσης, δεν θα υπάρχουν πλέον τρεις ομάδες προσανατολισμού. Παραμένουν θεωρητική και οικονομίας – πληροφορικής, ωστόσο η θετική κατεύθυνση χωρίζεται σε πολυτεχνικές σχολές και σχολές υγείας.

Στο Πανεπιστήμιο με απολυτήριο Λυκείου

Επιπλέον, όπως τονίστηκε, δεν υπάρχει το μάθημα επιλογής εκτός του κλασικού πεδίου. Ταυτόχρονα, αλλάζει και ο τρόπος εισαγωγής στις Σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αφού κάποιοι θα εισάγονται μέσω Πανελλαδικών και κάποιοι άλλοι μέσω του απολυτηρίου Λυκείου. Βεβαίως, ο βαθμός Λυκείου θα διαμορφώνεται μέσα από ειδικές εξετάσεις που θα πραγματοποιούνται το Φεβρουάριο, ενώ το πώς θα διενεργούνται οι διαγωνισμοί, δηλαδή αν θα είναι π.χ. μόνο για την Αιγιάλεια και τα Καλάβρυτα ή για Αχαΐα ή για Περιφέρεια, δεν έχει γίνει γνωστό. Οι καθηγητές έχουν ενστάσεις ως προς τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων και το αποτέλεσμα του τρόπου αυτού επί του πρακτέου, θεωρώντας ότι θα υπάρξουν διαφορές επιπέδου σε κάθε περιοχή διεξαγωγής των εξετάσεων κάτι που θα είναι άδικο, δεδομένου ότι οι μαθητές θα διαγωνίζονται για τις ίδιες θέσεις. Επίσης, τονίστηκε το γεγονός ότι θα παρατηρηθεί το φαινόμενο σε σχολές με ίδιο αντικείμενο αλλά με διαφορετική χωροθέτηση, άλλοι μαθητές να εισάγονται μέσω Πανελληνίων και άλλοι μέσω απολυτηρίου.

Δημιουργείται πεδίο… κινούμενης άμμου

Κάπως έτσι, το απολυτήριο δεν γίνεται καθόλου εύκολη υπόθεση. ΄΄Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για Λύκειο χωρίς να περιλαμβάνεται η Γενική Παιδεία. Οι επιδόσεις του μαθητή είναι αποτέλεσμα της εικόνας του και των γνώσεων που αποκόμισε από όλα τα χρόνια στο σχολείο. Ο νέος τρόπος περιορίζει τις επιλογές των μαθητών και δημιουργεί ένα πεδίο… κινούμενης άμμου, καθώς, κάθε χρόνο, η Σχολή που νομίζουν οι μαθητές ότι είναι διαθέσιμη, δεν θα είναι η ίδια΄΄, ανέφερε αργότερα στo “protionline.gr” η κ. Μαστραπά, προσθέτοντας πως η Γενική Παιδεία που προετοιμάζει τον πολίτη για το αύριο είναι αναγκαία. ΄΄Δεν μπορούν να καταργούν την Γενική Παιδεία για να μπει κάποιος στο Πανεπιστήμιο και να βγει ανεπαρκής πολίτης΄΄, σχολίασε χαρακτηριστικά η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας.

Σε 24ωρη απεργία σήμερα οι καθηγητές για το θέμα

Να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συμμετέχουν σήμερα στην 24ωρη απεργία που έχει εξαγγείλει η ΟΛΜΕ. Μάλιστα, για πρώτη φορά δεν θέτουν τα μισθολογικά αιτήματά τους ή αυτά που σχετίζονται με ωράριο κ.λπ. Θέτουν ως μοναδικό θέμα τις σαρωτικές αλλαγές που φέρνει το «νέο Λύκειο», οι οποίες τρομάζουν για το αύριο…


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr