background img
banner
banner

Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ή απορρύθμιση της παιδείας;

Της Γεωργίας Ντάτσικα, Πολιτικό Στέλεχος ΝΔ

Εδώ και δεκαετίες κάθε υπουργός Παιδείας κάθε κυβέρνησης νομοθετεί αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ – ΤΕΙ, δημιουργώντας στην ουσία παραλλαγές των πανελλαδικών εξετάσεων που θεσμοθετήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Όλοι πειραματίζονταν με τους μαθητές – υποψήφιους φοιτητές. Βάζουν μαθήματα, βγάζουν μαθήματα, καταργούν τις δέσμες, φτιάχνουν πεδία και άντε πάλι από την αρχή. Δημοφιλές θέμα οι Πανελλαδικές. Αυτό «πουλάει» με αυτό παίζουν.

Κανείς τους δεν ασχολήθηκε ποτέ με το εκπαιδευτικό σύστημα που ξεκινάει από το νηπιαγωγείο και ολοκληρώνεται στη Γ’ Λυκείου. Τι κατάφεραν; Την υποβάθμιση των σχολείων και την υπερφροντιστηριοποίηση. Οι μαθητές πλέον από το Δημοτικό τρέχουν σε «κέντρα μελέτης» και όσο ανεβαίνουν τις τάξεις τόσο αυξάνονται οι ώρες στο φροντιστήριο ή στα ιδιαίτερα μαθήματα. Ο Κώστας Γαβρόγλου δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα των υπουργών Παιδείας. Μόνο που η «μεταρρύθμιση» που υλοποιεί μέσα από το νομοσχέδιο που παρουσίασε έχει τόσες πολλές πρωτοτυπίες που θα δημιουργήσει μπάχαλο.

Ουσιαστικά φέρνει την απόλυτη «απορρύθμιση». Κατ’ αρχάς καταργεί όλα τα ΤΕΙ και συγχωνεύει τα τμήματά τους με Πανεπιστημιακές σχολές. Και πώς γίνεται αυτή η «ανωτατοποίηση». Χωρίς σχέδιο, χωρίς χρήματα, απλά με μια «σφραγίδα». Αλλάζουν οι πινακίδες των τμημάτων και σε μια ημέρα από ΤΕΙ γίνονται ΑΕΙ. Γραφικότητες. Την ώρα, μάλιστα, που η χώρα θα έπρεπε να επενδύσει στην τεχνολογική/τεχνική εκπαίδευση, εκείνος την υποβαθμίζει διά της ανωτατοποίησης. Ενώ, βέβαια, δεν υπάρχει καμία πρόνοια για τα επαγγελματικά δικαιώματα των «νέων τμημάτων». Παράλληλα, ιδρύει πολυτεχνικές σχολές σε κάθε πόλη και χωριό υποβαθμίζοντας στην ουσία και τους Μηχανικούς.

Το φετινό μηχανογραφικό αλλάζει σε ποσοστό σχεδόν 60%, αν είναι δυνατόν, μόλις 58 ημέρες πριν οι μαθητές καθίσουν στα θρανία για να δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις. Ναι αυτό είναι ένα ρεκόρ για τον Γαβρόγλου, πιθανότατα παγκόσμιο και για μια Κυβέρνηση που είναι σε αποδρομή . Όπως, επίσης και το ότι μένουν στην ουσία ξεκρέμαστοι οι μαθητές των ΕΠΑΛ. Τα παιδιά αυτά επέλεξαν πριν από τρία χρόνια να φοιτήσουν σε ΕΠΑΛ, ώστε να σπουδάσουν σε κάποιο ΤΕΙ. Και έρχεται ο κος Υπουργός και τους λέει δύο μήνες πριν από τις εξετάσεις ότι πλέον δεν θα υπάρχουν ΤΕΙ. Χωρίς, μάλιστα, στο νομοσχέδιο να προβλέπεται πως θα εισαχθούν στα νέα ΑΕΙ.

Στηρίζουμε την απρόσκοπτη συνέχιση λειτουργίας του Τμήματος Οπτικής – Οπτομετρίας στο Αίγιο , ενταγμένη στη Σχολή Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Πατρών ενώ η συζήτηση με το υπουργείο Παιδείας, θα πρέπει να γίνει στην κατεύθυνση επιπρόσθετης λειτουργίας Τμημάτων, αφότου η Κυβέρνηση πάρει πίσω την απόφαση για το Τμήμα Οπτικής – Οπτομετρίας. Ο στόχος της τοπικής κοινωνίας και των φορέων της Αιγιάλειας είναι η υλοποίηση της παλιότερης δέσμευσης της Πολιτείας, για συνολικά 4 Τμήματα στο Παράρτημα του ΤΕΙ Αιγίου, συνυφασμένη και με την παραχώρηση 70 στρ. της Δημοτικής περιουσίας (παλαιά Χαρτοποιία) στο ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος.

Τελικά, η λεγόμενη αναβάθμιση της Παιδείας , θα οδηγήσει σε χαμήλωμα ακόμα περισσότερο του πήχη , όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει η παρούσα Κυβέρνηση αλλά θα προκαλέσει και πρόσθετα οικονομικά προβλήματα στις περιοχές που πλήττονται από τις αποφάσεις της Κυβέρνησης με την κατάργηση τμημάτων ΤΕΙ .-


Κατηγορίες Άρθρου
ΑΠΟΨΗ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr