background img
banner
banner

Τα θρανία ταιριάζουν περισσότερο στους ώριμους ανθρώπους…

ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΔΙΝΕΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ

Τη δυνατότητα σε νέους αλλά και ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα, είτε εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους, είτε λαμβάνοντας απολυτήριο Λυκείου, παρέχει το Εσπερινό Γενικό Λύκειο Αιγίου, αποτελώντας ταυτόχρονα το πιο ισχυρό… διαβατήριο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αρκεί μόνο μία επίσκεψη στο χώρο του σχολείου, στο τέρμα της οδού Μητροπόλεως, για να διαπιστώσει κανείς το ευχάριστο κλίμα που επικρατεί. Όσο για το επίπεδο εκπαίδευσης, αυτό καταμαρτυρούν οι διακρίσεις των μαθητών και τα ποσοστά επιτυχίας τους στις εξετάσεις, αποτέλεσμα και του πολύ καλού έργου των εκπαιδευτικών του σχολείου!

To “protionline.gr” επισκέφθηκε το χώρο την Πέμπτη 30 Μαΐου και μάλιστα την ώρα που οι μαθητές έγραφαν εξετάσεις, εκεί όπου ο διευθυντής του σχολείου, Δημήτρης Μπαζιώτης, έδωσε χρήσιμες πληροφορίες.

Όπως είπε, ΄΄το Εσπερινό Γενικό Λύκειο (τέρμα Μητροπόλεως) ιδρύθηκε το 2006 και λειτουργεί από τότε προσφέροντας τη δυνατότητα απόκτησης απολυτηρίου Λυκείου σε όσους για οποιοδήποτε λόγο είχαν στερηθεί αυτόν τον τίτλο. Φοιτούν στο Σχολείο περίπου 50 μαθητές, που η ηλικία τους κυμαίνεται από τα 15 έως τα 70 χρόνια. Η φοίτηση ήταν μέχρι τώρα τετραετής, από πέρυσι όμως έγινε τριετής, καθιστώντας έτσι το σχολείο πιο προσιτό και ελκυστικό στους νέους που εργάζονται ή έχουν οικογένεια και ως εκ τούτου δεν τους είναι εύκολο να διαθέτουν πολύ χρόνο για τη φοίτησή τους΄΄.

Επιπλέον θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο νόμος δίνει στους μαθητές των εσπερινών σχολείων περισσότερες διευκολύνσεις όσον αφορά τον αριθμό των απουσιών που δικαιούνται, αναγνωρίζοντάς τους έτσι τις ευθύνες που τυχόν έχουν απέναντι στις εργασιακές, οικογενειακές ή όποιες άλλες υποχρεώσεις τους.

Φοίτηση με δύο… όψεις

΄΄Η φοίτηση στο Σχολείο μας έχει δύο όψεις: η μία είναι καθαρά πρακτική και χρησιμοθηρική και αφορά τους μαθητές μας που χρειάζονται τον τίτλο είτε για να εξασφαλίσουν εργασία είτε για να πετύχουν μια ανέλιξη στην εργασία τους. Μην ξεχνάμε ότι ζούμε σε μια εποχή που και για την πιο απλή απασχόληση – ιδίως στο δημόσιο τομέα- απαιτείται τίτλος σπουδών μέσης εκπαίδευσης. Η απαίτηση αυτή, χρόνο με το χρόνο γίνεται εντονότερη, ώστε θα λέγαμε με σιγουριά ότι στις μέρες μας δεν είναι ανεκτό ένας νέος να μην έχει απολυτήριο λυκείου. Θα μου επιτρέψετε όμως να πω ότι η άλλη όψη, η δεύτερη, είναι ακόμη πιο σημαντική και είναι αυτή που έχει να κάνει με τη μόρφωση, με την “ψυχαγωγία” των μαθητών, με την αρχαιοελληνική σημασία του όρου. Σε αντίθεση με τον έφηβο μαθητή των ημερησίων σχολείων, που κάτω από το βάρος των ιδιαίτερων και πιεστικών προβλημάτων της ηλικίας του, αντιμετωπίζει το σχολείο ως ένα περίπου εχθρικό περιβάλλον από το οποίο πασχίζει να απαλλαγεί όσο πιο σύντομα γίνεται, ο ενήλικος μαθητής, απαλλαγμένος απ’ αυτά, ξέρει να αναγνωρίζει την αξία της γνώσης, ξέρει να φιλτράρει τις πληροφορίες που εισπράττει, ξέρει να αξιολογεί και να κατατάσσει μέσα του όλες τις εισροές, ώστε να βγαίνει πληρέστερος΄΄, σημείωσε ακόμη ο κ. Μπαζιώτης.

Δράση στον Πολιτισμό και την κοινωνία

Παράλληλα, πρόσθεσε: ΄΄Ο απόφοιτος του Σχολείου μας δεν είναι φορτωμένος με πληροφορίες, είναι απλά σοφότερος. Όχι γιατί είχε σοφούς δασκάλους, αλλά γιατί η ανεπτυγμένη του κρίση σε συνδυασμό με την ιδιαιτερότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας σ’ ένα τέτοιο σχολείο φέρνουν αυτό το αποτέλεσμα. Θα έλεγα, χωρίς υπερβολή, ότι τα θρανία ταιριάζουν περισσότερο στους ώριμους ανθρώπους, αφού αυτοί ξέρουν να τα αξιοποιούν καλύτερα. Για τα παιδιά είναι μια ανάγκη, για τους ώριμους μια αναγκαιότητα. Και για να ενισχύσουμε αυτές τις θέσεις, ας πούμε κι ένα παράδειγμα. Αφορά τον εορτασμό των εθνικών επετείων. Στα ημερήσια σχολεία – όπου έχω θητεύσει πάνω από 35 χρόνια- πολλοί μαθητές, εξερχόμενοι της αίθουσας τελετών, μπορεί όχι μόνο να μην παρακολούθησαν τη γιορτή, αλλά -το χειρότερο- να μην κατάλαβαν για ποιο εθνικό γεγονός συγκεντρώθηκαν εκεί. Αντίθετα στο Σχολείο μας όλοι οι μαθητές είναι, επιδιώκουν να είναι, και συντελεστές και θεατές της γιορτής, δημιουργώντας ένα εορταστικό κλίμα πρωτόγνωρο για σχολική εθνική γιορτή΄΄.

Αναφερόμενος στο κλίμα των σχέσεων που επικρατεί στο Σχολείο, ο διευθυντής επισήμανε: ΄΄Παρά το εύρος της ηλικιακής διαφοράς των μαθητών, οι σχέσεις μεταξύ τους είναι άριστες. Έννοιες, όπως σχολική βία ή σχολικός εκφοβισμός, είναι άγνωστες. Είναι όλοι αγαπημένοι και καθώς κάποιοι είναι ηλικιακά σαν γονείς κάποιων άλλων, θα λέγαμε ότι έχουμε μια οικογενειακή ατμόσφαιρα, χωρίς όμως τις – αναπόφευκτες -εντάσεις μιας οικογένειας. Γι’ αυτό και θέλουν να έρχονται στο Σχολείο, αντί για το καφενείο ή την τηλεόραση στο σπίτι, γιατί εδώ περνούν καλά, κι ας είναι κουρασμένοι από το μόχθο της ημέρας΄΄.

Δάσκαλοι και μαθητές συνδιαμορφώνουν ένα περιβάλλον αλληλεπίδρασης

Όσον αφορά τέλος τη σχέση μαθητών- εκπαιδευτικών, τόνισε: ΄΄Η σχέση αυτή είναι ούτως ή άλλως αμφίδρομη, αυτή όμως η “αμφιδρομία” είναι εδώ πιο ισορροπημένη σε σχέση με τα ημερήσια σχολεία. Είναι συναρπαστικό να διδάσκεις ανθρώπους που πιθανόν έχουν πλουσιότερη πείρα ζωής από σένα, γιατί η πείρα τους αυτή γίνεται και δικό σου κτήμα. Επομένως δάσκαλοι και μαθητές συνδιαμορφώνουμε ένα περιβάλλον αλληλεπίδρασης, όπου όλοι και δίνουμε και παίρνουμε απ’ όλους. Συμπέρασμα: Στο Σχολείο περνάμε καλά, μαθαίνουμε, διασκεδάζουμε, αναπτύσσουμε κοινωνικές δράσεις και εξασφαλίζουμε και τον απαραίτητο τίτλο -εισιτήριο για την επαγγελματική μας εξέλιξη΄΄.

Σημαντική είναι και η άποψη του προέδρου του δεκαπενταμελούς συμβουλίου των μαθητών του Εσπερινού ΓΕΛ Αιγίου Γιώργου Ζαχαράκη: ΄΄Το Σχολείο μας είναι κάτι παραπάνω από ένα σχολικό συγκρότημα. Είναι κάτι έμψυχο. Μία διέξοδος προς την γνώση από τις δυσκολίες της καθημερινότητας. Τα εφόδια είναι πολύτιμα. Μαθητές και εκπαιδευτικοί «δουλεύουμε» σε ένα πνεύμα συνεργασίας. Περνάμε καλά, ευχάριστα, δημιουργικά. Είμαστε άνθρωποι που έχουμε δίψα για μάθηση. Όλοι μαζί αναπτύσσουμε και κοινωνική δράση. Βγάζουμε το σχολείο προς τα έξω. Προσφέρουμε στην κοινωνία. Πολύ συχνά λειτουργούμε ως μία «οικογένεια» και το αποτέλεσμα είναι εμφανές. Το Εσπερινό ΓΕΛ Αιγίου είναι μία κοιτίδα μάθησης που προσφέρει στην κοινωνία και σε όλους όσοι το απαρτίζουν΄΄, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, τόνισε: ΄΄Προσωπικά, φοιτώ για τη γνώση. Είμαι στην Β΄ Λυκείου. Δεν θα δώσω πανελλήνιες. Υπάρχουν όμως άλλοι συμμαθητές μου που διεκδικούν με αξιώσεις μία θέση στα Πανεπιστήμια και λόγω του υψηλού επιπέδου και των όσων οι καθηγητές μας προσφέρουν, είμαι βέβαιος πως θα τα καταφέρουν. Εύχομαι καλή επιτυχία και ευόδωση στόχων σε όλους΄΄.

Έχουν ξεκινήσει οι εγγραφές

Οι εγγραφές για το σχολείο είναι σε εξέλιξη αυτή την περίοδο, θα διαρκέσουν μέχρι 22 Ιουνίου και γίνονται μέσω του συστήματος taxis . Το Εσπερινό ΓΕΛ διευκολύνει αυτούς που θέλουν να εγγραφούν, εφόσον το επισκεφτούν βραδινές ώρες, 7-9. Βεβαίως εγγραφές γίνονται και το Σεπτέμβριο. Εγγράφονται ανήλικοι εφόσον εργάζονται και ενήλικοι ανεξαρτήτως εργασίας.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr