background img
banner
banner

Κερδοφόρα φορτία για Κοζάνη

ΟΙ 100 ΤΟΝΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ ΔΕΝ ΑΠΟΣΥΜΦΟΡΙΖΟΥΝ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΛΥΣΗ

Εντός της εβδομάδας εκτιμάται ότι θα αρχίσει να φαίνεται η διαφορά με την αποκομιδή των απορριμμάτων καθώς θα αυξηθούν τα δρομολόγια για την Κοζάνη. Από ένα δρομολόγιο που εκτελείται μέχρι σήμερα καθημερινά μεταφέροντας 25 τόνους, τα δρομολόγια θα γίνονται τέσσερα πλέον με ανταπόκριση, αλλάζοντας οδηγούς στη μέση της διαδρομής ώστε να γίνεται ταχύτερα η μεταφορά και να αποσυμφορηθεί η… πολύπαθη Αιγιάλεια.
Με αυτό το δεδομένο σε ένα δεκαήμερο εκτιμάται θα έχει σηκωθεί ο κύριος όγκος από τους δρόμους ώστε να πάρει μία… ανάσα ο δήμος που πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του καλοκαιριού υπό το βάρος των σκουπιδιών.

Έγκριση 413 χιλ. ευρώ από την Οικονομική Επιτροπή του δήμου

Την Παρασκευή συνήλθε σε έκτακτη – κατεπείγουσα συνεδρίαση, η Οικονομική Επιτροπή του δήμου, με ένα και μοναδικό θέμα στην ημερήσια διάταξη, την έγκριση της απόφασης του δημάρχου σχετικά µε την απευθείας ανάθεση εργασιών με τίτλο: «Παροχή υπηρεσιών μεταφοράς των αστικών στερεών αποβλήτων του Δήμου Αιγιαλείας (Α.Σ.Α.) προς το Φορέα Διαχείρισης Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας (ΔΙΑ.ΔΥ.ΜΑ. Α.Ε.)», για την κάλυψη κατεπειγουσών αναγκών του Δήμου Αιγιαλείας, σύμφωνα µε τις διατάξεις του άρθρου 58 παρ. 2 του Ν. 3852/2010. Το ποσό που εγκρίθηκε ήταν 413.000 ευρώ για μεταφορά και εναπόθεση των απορριμμάτων στην Κοζάνη και η απόφαση που ελήφθη ήταν ομόφωνη.
Να σημειωθεί πως την περασμένη εβδομάδα δόθηκε βαρύτητα στην αποσυμφόρηση του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στο «Νησί» Τεμένης και όχι τόσο σε δρόμους και κοινόχρηστους χώρους.

Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι όταν καθαριστούν οι δρόμοι τα απορρίμματα θα πρέπει να… περάσουν από τον ΣΜΑ για να μεταφορτωθούν στα κοντέινερ που πηγαίνουν οι νταλίκες στην Κοζάνη. Κατά συνέπεια, χωρίς χώρο στον ΣΜΑ δεν θα μπορούσε να προχωρήσει η αποκομιδή στο δρόμο, κάτι που αναμένεται να γίνει εντός της εβδομάδας από την στιγμή που έχουν φύγει ήδη από τον ΣΜΑ τουλάχιστον οκτώ κοντέινερ με απορρίμματα και είναι ορατή η διαφορά. Σημειώνεται ακόμη πως κάθε νταλίκα μεταφέρει δύο κοντέινερ.

Δρομολόγια με ανταπόκριση στα Γιάννενα

Όπως εξήγησε στο “protionline.gr” ο υπεύθυνος δέκα Σταθμών Μεταφόρτωσης στην Δυτική Μακεδονία καθώς και του ΧΥΤY Κοζάνης Φάνης Μανάτος, ΄΄καθημερινά την προηγούμενη εβδομάδα κατέφθανε στην Κοζάνη από το Αίγιο ένα δρομολόγιο με 25 τόνους απορρίμματα.
Πλέον όμως, η εταιρεία που έχει αναλάβει τη μεταφορά προχώρησε σε προσλήψεις οδηγών ώστε τα δρομολόγια να γίνουν τέσσερα την ημέρα με 100 τόνους απορρίμματα ημερησίως ίσως και πέντε αργότερα.

Οι οδηγοί θα σταματούν στα Ιωάννινα και θα αλλάζουν ώστε να φτάνουν την ίδια μέρα τα φορτία στην Κοζάνη και να επιστρέφουν στο Αίγιο, κάτι που δεν ήταν εφικτό ως τώρα γιατί κανένας οδηγός δεν μπορούσε να είναι στο δρόμο πέραν των οκτώ συνεχόμενων ωρών. Απ’ όσο γνωρίζουμε προσελήφθησαν τέσσερις οδηγοί από την Κοζάνη και τέσσερις από το Αίγιο που θα αναλάβουν τα δρομολόγια. Έτσι από Δευτέρα (σήμερα) θα έχουμε τέσσερα δρομολόγια με 25 τόνους το καθένα΄΄.

Από εκεί και πέρα, από τους δρόμους αναμένεται να μαζευτούν τα απορρίμματα σε σημεία που εκπέμπουν «sos» όπως και σε περιοχές που παραμένουν αμάζευτες από το Πάσχα, με αποτέλεσμα τα βουνά των σκουπιδιών να έχουν κλείσει τους δρόμους και να μην χωρούν τα αυτοκίνητα…

Στους 100 τόνους μόνο οι 18 θάβονται…

΄΄Όπως φάνηκε η πλειοψηφία των απορριμμάτων που καταφτάνουν στην Κοζάνη από την Αιγιάλεια, είναι ανακυκλώσιμα και είναι να απορεί κανείς γιατί οι ίδιοι οι Αιγιαλείς δεν ανακυκλώνουν. Δηλαδή από τους 100 τόνους μόνο οι 18 τόνοι απορριμμάτων πηγαίνουν για θάψιμο. Παρατηρήσαμε επίσης στους όγκους των απορριμμάτων και πολλά κλαδιά και χόρτα που θα μπορούσαν να εναποτίθενται αλλού και όχι στα σκουπίδια.
Ο δήμος θα μπορούσε να τα ξεχωρίσει και να τα χρησιμοποιεί και ως λιπάσματα, μειώνοντας έτσι και τον όγκο των απορριμμάτων και το κόστος της μεταφοράς΄΄, είπε ακόμη ο κ. Μανάτος, μη μπορώντας προφανώς να αντιληφθεί την εσφαλμένη νοοτροπία των Αιγιαλέων.
Σε ό,τι αφορά το κόστος μεταφοράς και εναπόθεσης είναι ίσως το μόνο που προβληματίζει αν και στην παρούσα φάση, εδώ που έφτασε η κατάσταση, η Κοζάνη λειτουργεί ως από μηχανής θεός…
΄΄Εάν κάποιος έχει ενδοιασμούς για τα χρήματα που, απ’ όσο γνωρίζουμε είναι λίγο πάνω από την εναπόθεση στην Πάλαιρο, ας μας πει πόσο ορίζει την αξία της ζωής και την υγεία ενός ανθρώπου. Από τη στιγμή που η Αιγιάλεια έφτασε στο απροχώρητο, η Κοζάνη δεν είναι η καλύτερη λύση, αλλά είναι η μοναδική λύση΄΄, πρόσθεσε ακόμη ο κ. Μανάτος.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά από τον δήμαρχο Αιγιαλείας, το κόστος ανά τόνο για τον ΧΥΤΥ Κοζάνης (μεταφορά και εναπόθεση) είναι 160 ευρώ ανά τόνο παραπάνω από όσα κατέβαλε ο δήμος στον ΧΥΤΑ της Παλαίρου, ενώ εκτιμάται ότι οι 4.000 τόνοι καλύπτουν την αποκομιδή των ποσοτήτων που είναι στους δρόμους και ό,τι θα παράγει ο δήμος την περίοδο του καλοκαιριού.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close