background img
banner
banner

Με… όχημα το ποδήλατο μπορεί να έρθει η ανάπτυξη

Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΕ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Η ποδηλασία μπορεί να συνιστά αναπόσπαστο μέρος της τουριστικής δράσης καθώς παρέχει πλουσιότερες εμπειρίες επαφής με τη φύση και τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε τόπου. Η Αιγιάλεια διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα μπορούσε να αναπτύξει τον ποδηλατικό τουρισμό, πλην όμως στο κομμάτι αυτό δεν έχει δοθεί η απαιτούμενη έμφαση. Η δημιουργία ποδηλατόδρομου στην αναπλασμένη παραλία έχει δώσει δείγματα γραφής, ωστόσο η τεράστια ακτογραμμή του δήμου παραμένει αναξιοποίητη ως προς αυτή τη δυνατότητα…

Σε χώρες όπως η Αυστρία, το Βέλγιο, η Δανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ελβετία και οι Κάτω Χώρες ο τουρισμός με ποδήλατο είναι σημαντικός, ενώ στην Ελλάδα αρκετοί επιχειρηματίες του τουρισμού έχουν αποκτήσει πιστοποίηση για ξενοδοχεία φιλικά στο ποδήλατο (π.χ. το σήμα Bike Friendly), η οποία μπορεί να φέρει επιπλέον αφίξεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και έτσι να επιμηκύνει τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Η Αιγιάλεια σε αυτό τον τομέα έχει μείνει… έτη φωτός πίσω και σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν οι μεμονωμένες διοργανώσεις για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο.

Ως η καλύτερη λύση για την δημιουργία ποδηλατόδρομου φαντάζει η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή κατά μήκος του δήμου, πλην όμως χρειάζεται η σύμφωνη γνώμη της ΓΑΙΟΣΕ που δεν υπάρχει. Είναι χαρακτηριστική η απάντησή της στην εκδήλωση ενδιαφέροντος από το μελετητικό γραφείο του τοπογράφου μηχανικού Λεωνίδα Μαυρουδή, ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ξηλωθεί η σιδηροδρομική γραμμή, δεδομένου ότι έτσι δεν αμφισβητείται το ιδιοκτησιακό καθεστώς και παραμένει στη δικαιοδοσία του ΟΣΕ.

Χρ. Τσερεντζούλιας: «Καμία ουσιαστική προσπάθεια για την ανάδειξη του ποδηλατικού τουρισμού»

Ερωτηθείς από τo “protionline.gr” ο πρωταθλητής Ελλάδος Ποδηλασίας και προπονητής Χρήστος Τσερεντζούλιας, ανέφερε πως κατ’ επανάληψην έχει προτείνει την αξιοποίηση της παλιάς γραμμής για τη δημιουργία ποδηλατόδρομου, κάτι που δεν έχει εισακουστεί.

Παράλληλα, κανένα βήμα δεν έχει γίνει και για την διοργάνωση αγώνων. ΄΄Διοργανώθηκε τον Απρίλιο το «Med Cycle Tour» που στέφθηκε με επιτυχία και μέσω αυτού η περιοχή μας έχει ήδη χαρτογραφηθεί ως διαδρομή. Από εκεί και πέρα δεν έχει γίνει κάποια ουσιαστική προσπάθεια για ποδηλατική δράση στην περιοχή, παρότι προσφέρεται όσο καμία άλλη. Τόσο κατά μήκος της παραλιακής ζώνης όσο και στα ορεινά. Σκεφτείτε ότι στους ποδηλατικούς γύρους Ιταλίας, Γαλλίας, Ισπανίας οι διαδρομές καταγράφονται με ελικόπτερο και οι εικόνες προβάλλονται σε όλο τον κόσμο. Σκεφτείτε πόσο θα μπορούσε να επωφεληθεί η περιοχή΄΄, σχολίασε ο κ. Τσερεντζούλιας.

Παράλληλα, ανέφερε το γεγονός ότι δεν έχουν ερωτηθεί ποτέ άνθρωποι του χώρου. ΄΄Η Αιγιάλεια αυτή τη στιγμή διαθέτει τρεις πρωταθλητές Ελλάδος εν ενεργεία ωστόσο δεν μας έχουν καλέσει ποτέ να διοργανώσουμε ή και να προτείνουμε κάτι παρότι διαθέτουμε διεθνή τεχνογνωσία΄΄.

Τα δύο σχέδια του Λεων. Μαυρουδή και ο περιορισμός από την ΓΑΙΑ-ΟΣΕ

Να σημειωθεί ότι το μελετητικό γραφείο του κ. Μαυρουδή έχει συντάξει δύο σχέδια στα οποία φαίνεται η δυνατότητα δημιουργίας ποδηλατόδρομων στην περιοχή. Το ένα αφορά την παραλία του Αιγίου μέχρι την Αλυκή και είναι συνολικού μήκους 2,5 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με τον κ. Μαυρουδή, ΄΄αυτό το τμήμα θα χρειαζόταν ειδική κατασκευή και στον παραλιακό δρόμο αλλά κυρίως γύρω από τον υδροβιότοπο της Αλυκής, καθώς θα έπρεπε να γίνει με ξυλοκατασκευή για είναι περιβαντολογικά αποδεκτό΄΄. ΄΄Το δεύτερο σχέδιο καταγράφει μία περιοχή από το Διακοπτό μέχρι το Λαμπίρι 37 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει χάραξη σε υφιστάμενους δρόμους (άσφαλτος ή χώματόδρομοι) και με παραλλαγές για το πέρασμα των ποταμών όταν αυτό δεν είναι εφικτό (τον χειμώνα)΄΄, ανέφερε ο κ. Μαυρουδής.
Ο σχεδιασμός έγινε για επενδυτή που ενδιαφερόταν για τουριστική επιχείρηση που θα είχε εξειδίκευση στο ποδήλατο.
΄΄Όσον αφορά τις παλιές σιδηροδρομικές γραμμές έχει απομείνει το τμήμα από το Αίγιο μέχρι την Ελίκη και μπορεί να αξιοποιηθεί μόνο με τρενοποδήλατα, διότι απαγορεύεται οποιαδήποτε παρέμβαση στις γραμμές και όπως αντιλαμβάνεται κανείς, δεν μπορεί να γίνει ποδηλατόδρομος σε υπερυψωμένο σημείο΄΄, πρόσθεσε ακόμη ο κ. Μαυρουδής, ο οποίος, σημειωτέον δρομολογεί και το Θεματικό Πάρκο Πολιτισμού με δυνατότητα φιλοξενίας νέων (youth hostel) στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό παραλία του Αιγίου, έκταση που έχει μισθώσει προς αξιοποίηση με την προϋπόθεση επίσης να μην ξηλωθεί η σιδηροδρομική γραμμή.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close