background img
banner
banner

Παρέμβαση της «Αλκυόνος» για την διάβρωση στην Αιγείρα

ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Π.Δ.Ε.

Στο θέμα της διάβρωσης της ακτής στην Αιγείρα που προκάλεσε πρόσφατα τεράστιες ζημιές, παρεμβαίνει η Ομοσπονδία Περιβαλλοντικών Συλλόγων Κορινθιακού Κόλπου Αλκυών. Με έγγραφό της προς την Διεύθυνση Περιβάλλοντος Χωρικού Σχεδιασμού Π.Δ.Ε., προτείνοντας σειρά ήπιων παρεμβάσεων ώστε και να μην υπάρχει αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος και να επιλυθεί το πρόβλημα.

Το περιεχόμενο του εγγράφου κοινοποιείται και προς Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Π.Δ.Ε. – Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος, Γραφείο Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Κτηματική Υπηρεσία, δήμο Αιγιαλείας και Τμήμα Τεχνικών Έργων αυτού.

΄΄Όλοι γνωρίζουμε ότι στο παρελθόν έχουν γίνει κατά καιρούς τεχνικά έργα από μπετόν (σκληρά έργα) στην παραλία της Αιγείρας πάνω στον αιγιαλό. Δηλαδή παράνομα με την ανοχή των υπηρεσιών της Πολιτείας ¨τακτοποίησαν¨ το μικροσυμφέρον . Όλα έγιναν χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση και ας έχουμε Δημόσιο Πανεπιστήμιο στα εξήντα χιλιόμετρα. Ήταν η εποχή των Δημάρχων που αποφάσιζαν έχοντας μαζί τους πάντα το ¨ραβδί του Μωυσή¨΄΄, αναφέρει η Ομοσπονδία.

Η σημερινή κατάσταση

Περιγράφοντας την κατάσταση, σημειώνει: ΄΄Ο ποταμός Κριός που διασχίζει την πόλη της Αιγείρας κλείστηκε διαχρονικά με μπαζώματα και έγινε αυλάκι ποτίσματος. Ο δε πρώην τοπικός Δήμος κατασκεύασε γήπεδο ποδοσφαίρου μέσα σε μέρος της εκβολής του. Και αυτό παράνομα, με ανοχή των υπηρεσιών της πολιτείας. Ο ποταμός Κριός, όπως ήταν φυσική συνέπεια, σταμάτησε να φέρνει φυσικά υλικά για να χτίζονται οι παραλίες της ευρύτερης περιοχής της Αιγείρας και η θάλασσα συνέχισε να παίρνει το αναγκαίο για αυτήν υλικό από αυτές. Ο Θολοπόταμος έχει κατακρεουργηθεί. Τόσο οι κατασκευαστές της Ολυμπίας Οδού όσο και της νέας σιδηροδρομικής γραμμής τον έχουν εγκιβωτίσει στο ένα τρίτο (1/3) του αρχικού του πλάτους. Και όμως αυτός συνεχίζει να ζει κόντρα στην ανθρώπινη αναλγησία. Σταμάτησε και αυτός να φέρνει υλικά στην παραλία. Πριν μερικά χρόνια προσπάθησε να περάσει τα νερά του μέσα από τις συμπληγάδες που δημιούργησαν οι άνθρωποι και πλημμύρισε όλη η πόλη της Αιγείρας. Οι παραλίες μας διαμορφώνονται από το ισοζύγιο φερτών υλών της στεριάς και την αφαίρεση αυτών από την θάλασσα. Οι πρώην Νομαρχιακές, Περιφερειακές και Δημοτικές αρχές θέλησαν να ¨αλλάξουν με ανθρώπινη αλλαζονεία¨ τους φυσικούς νόμους. Η φύση έρχεται σιγά – σιγά να αποκαταστήσει την ανισορροπία στο ευαίσθητο και πολλαπλά μεταβαλλόμενο οικοσύστημα της ακτογραμμής. Η σημερινή πολιτεία τι θα κάνει;΄΄.

Η Αλκυών έχει καταθέσει και στο παρελθόν επεξεργασμένες προτάσεις ήπιων παρεμβάσεων που και την παραλία θα αποκαταστήσουν και τις ανάγκες των πολιτών θα καλύπτουν σεβόμενοι πάντα τους φυσικούς νόμους.

Το οικονομικό κόστος αυτών θα είναι για τον Δήμο Αιγιάλειας και την Περιφέρεια πολλαπλά μικρότερο από την κατασκευή ¨σκληρών τεχνικών έργων (ογκόλιθοι, μπετά, κράσπεδα κλπ.), όπως τονίζει.

Επίσης, σημειώνει πως θα είναι σε βιώσιμη κατάσταση για πολλές δεκαετίες. Τα ¨σκληρά έργα ¨ δημιουργούν νέες διαβρώσεις ακτών στην προέκταση αυτών και επίσης χάνεται για πάντα η παραλία. Αδιάψευστος μάρτυρας τέτοιων καταστροφικών έργων είναι οι κατασκευές τεχνικών έργων που έχουν γίνει σε παραλίες της Κορινθίας.

Οι προτάσεις της Ομοσπονδίας

Το πακέτο των προτάσεων της Ομοσπονδίας, είναι:
1. Απομάκρυνση των καταστραμμένων τόνων μπετόν από την παραλία και απελευθέρωση της παραλίας ώστε ο κυματισμός να λειτουργεί ελεύθερα.
2. Τεχνική αναπλήρωση της παραλίας πλάτους (10) μέτρων και μήκους (200) διακοσίων μέτρων με φυσικά υλικά από την κοίτη του ποταμού Κριού. Αν χρειαστεί μεγαλύτερη ποσότητα μπορεί να γίνει λήψη από τον κάτω ρου του ποταμού Κράθι κυρίως από τα άκρα της κοίτης του, όπου είναι υπερυψωμένη.
3. Να διαπλατυνθεί η κοίτη του ποταμού Κριού στα φυσικά της όρια από την παλαιά εθνική οδό ως την ακτή. Έτσι θα ανοίξει το ποτάμι για να φέρνει πάλι φερτές ύλες στην θάλασσα. Επίσης θα πάρουμε τα αναγκαία υλικά (κροκάλα, αμμοχάλικο και άμμο για την αναπλήρωση της διαβρωμένης ακτογραμμής).
4. Για να αναπληρωθεί η εν λόγω ακτογραμμή στο εύρος που προτείνουμε θα χρειαστούν περίπου (2.000) δύο χιλιάδες έως (2.500) δυόμιση χιλιάδες κυβικά υλικών που υπάρχουν, στα ποτάμια της περιοχής χωρίς να διαταραχθεί το οικοσύστημά τους. Αντιθέτως θα βελτιωθεί πολλαπλά.
Όπως τονίζει, ΄΄για να γίνει κατανοητός ο απαιτούμενος όγκος υλικών, χρειαζόμαστε 130 έως 170 αυτοκινητιές υλικών. Το οικονομικό κόστος για την λήψη, μεταφορά και στρώσιμο των υλικών θα είναι περίπου, σε τιμές αγοράς, 20.000 έως 25.000 ευρώ. Φυσικά οι εργασίες αυτές πρέπει να εκτελεστούν το φθινόπωρο προς χειμώνα για να ¨δουλευτούν ¨ τα υλικά ως την επόμενη καλοκαιρινή σαιζόν και να είναι έτοιμη η παραλία για χρήση από τους πολίτες. Αυτές τις προτάσεις μας τις καταθέτουμε επίσημα στους αρμόδιους φορείς της πολιτείας και αναμένουμε τις αποφάσεις τους΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close