background img
banner
banner

Συνάντηση στο υπουργείο για νέο λιμάνι και πορθμειακή γραμμή

ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΑΧΑΪΑΣ

Ο Πολιτισμός ήταν το τελευταίο διάστημα ο τομέας που ανέδειξε τη δυναμική της παραλιακής ζώνης του Αιγίου, μιας και τα «Οινοξένεια» φέτος είναι αφιερωμένα στον Κορινθιακό Κόλπο. Το νέο λιμάνι Αιγίου φιλοξένησε χιλιάδες κόσμου στην πρεμιέρα του αξιόλογου θεσμού, ενώ όμορφες μνήμες ξύπνησε το ένα και μοναδικό δρομολόγιο Αιγίου – Αγ. Νικολάου με φέρυ μπόουτ το Σάββατο. Τόσο το νέο λιμάνι όσο και η πάλαι ποτέ πορθμειακή γραμμή, αποτελούν «δυνατά» σημεία του Αιγίου που έχουν όμως ατονήσει και απαξιωθεί ελλείψει ενδιαφέροντος και της απαιτούμενης βαρύτητας…

Οι κατά καιρούς προσπάθειες τοπικών φορέων έπεσαν στο κενό με αποτέλεσμα η πόλη να έχει ένα νέο λιμάνι που δεν λειτούργησε ποτέ και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς για τους οποίους κατασκευάστηκε και μία επιβατική γραμμή που έπαψε πριν από οκτώ χρόνια, μειώνοντας επισκεψιμότητα και θέσεις εργασίας…
Την περασμένη Τετάρτη, τα δύο θέματα έθεσαν προς τον υπουργό Ναυτιλίας Ιωάννη Πλακιωτάκη εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου Αχαΐας, που επισκέφθηκαν το υπουργείο, μιλώντας του ταυτόχρονα και για την αξιοποίηση όλων των λιμενικών εγκαταστάσεων του νομού. Κοινή διαπίστωση, τόσο του υπουργού όσο και του προέδρου του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτωνα Μαρλαφέκα, του α΄ αντιπροέδρου και επικεφαλής της ΠΑΕΚ Αρίστου Τηλιγάδη και του μέλους του Δ.Σ. Λεωνίδα Σπυρόπουλου, ήταν ότι αν δεν δοθεί τώρα η απαιτούμενη βαρύτητα, δεν υπάρχει πλέον καμία προοπτική.

Κατάθεση προτάσεων ζήτησε ο Γιάννης Πλακιωτάκης

Όπως μετέφερε στo “protionline.gr” ο κ. Τηλιγάδης, ΄΄επισκεφθήκαμε τον υπουργό και του θέσαμε το θέμα της ενίσχυσης του λιμανιού της Πάτρας που φθίνει αλλά και της αξιοποίησης του νέου λιμένος Αιγίου. Επισημάνθηκαν τα πολλά πλεονεκτήματα από την λειτουργία τους ως εμπορικά, δεδομένου ότι επιβατικά δεν έχουν πλέον μεγάλο προοπτική, με την Ηγουμενίτσα ήδη να έχει κερδίσει μεγάλο έδαφος. Σε ό,τι αφορά το εμπορικό τμήμα, παρατηρήθηκε ότι το λιμάνι του Αιγίου έχει σημαντικές ελλείψεις σε υποδομές. Δηλαδή, δεν είναι δυνατόν να προορίζεται για εμπορικό λιμάνι και να μην έχει μία γέφυρα για να ξεφορτώνονται κοντέινερ. Είναι γεγονός πως εάν ξεκινούσε και πάλι κοντέινερ μέσω του λιμανιού του Αιγίου, το όφελος θα ήταν τεράστιο για την περιοχή. Κατ’ αρχήν θα δημιουργούνταν θέσεις εργασίας. Δυστυχώς όμως και το υπουργείο αφήνει υψηλό το κόστος μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων και δεν αφήνει πολλά περιθώρια στις εταιρείες. Αυτά είναι θέματα που συζητήσαμε με τον υπουργό, ο οποίος φάνηκε θετικός. Μάλιστα, μας προέτρεψε στο να του καταθέσουμε συγκεκριμένες προτάσεις τις οποίες θα εξετάσει αμέσως… «αύριο το πρωί», όπως μας είπε΄΄.
Επίσης, αναφορά έγινε στα θετικά που θα προσδώσει στο λιμάνι η σύνδεσή του με τη νέα εθνική οδό, έργο που έχει εγκριθεί και χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια, το οποίο δημοπρατείται.

Δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «άγονη γραμμή»

Αναφορικά με την αξιοποίηση του λιμανιού ως επιβατικού, οι προσπάθειες για την επαναλειτουργία της πορθμειακής γραμμής Αιγίου- Αγ. Νικολάου δεν θα εγκαταλειφθούν, παρά το γεγονός ότι το να… μαζέψει άγκυρες είναι εξαιρετικά δύσκολο. Στη συζήτηση στο υπουργείο μάλιστα, τέθηκε από τον κ. Τηλιγάδη το ενδεχόμενο να δρομολογείτο πλοίο κρίνοντας το υπουργείο ότι είναι επιτακτική η ανάγκη εξυπηρέτησης μέσω της σύνδεσης με την Στερεά Ελλάδα, κυρίως μετά και την λειτουργία της Ολυμπίας Οδού. Ωστόσο, ξεκαθαρίστηκε πως η γραμμή δεν μπορεί να θεωρηθεί άγονη και να δρομολογηθούν έτσι πλοία με οικονομική στήριξη του υπουργείου, δεδομένου ότι υπάρχει η εναλλακτική της γέφυρας και του πορθμείου του Ρίου.

Υπενθυμίζεται ότι το φέρυ μποουτ έριξε… άγκυρα από τον Μάιο του 2011 και έτσι απομόνωσε ολόκληρη την βόρεια Πελοπόννησο από την Στερεά Ελλάδα. Οι κατά καιρούς υποσχέσεις για προσπάθειες ώστε να πειστεί η ναυτιλιακή εταιρεία να επιστρέψει στο Αίγιο έπεσαν στο κενό καθώς κρίθηκε πως δεν υπάρχει έργο, ενώ και η πρόταση περί σύστασης εταιρείας λαϊκής βάσης του δήμου με τον Εμπορικό Σύλλογο και τους φορείς της περιοχής, ναυάγησε…

Και είναι βασικό οι τοπικοί φορείς να πείσουν το υπουργείο για την αναγκαιότητα της επαναλειτουργίας της πορθμειακής γραμμής για λόγους οικονομικούς αλλά και πολιτιστικούς αλλά με μία βασική προϋπόθεση: Την εξασφάλιση της βιωσιμότητας της γραμμής, η οποία, για να επιτευχθεί, θα πρέπει να έχει την απόλυτη στήριξη των τοπικών κοινωνιών.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close