background img
banner
banner

Ρίο Αντίρριο: Σαν σήμερα το 2004 εγκαινιάστηκε η γέφυρα

Σαν σήμερα, το 2004, εγκαινιάζεται η γέφυρα Ρίου – Αντίρριου, η μεγαλύτερη καλωδιωτή γέφυρα του κόσμου. Το βάθος θεμελίωσης φτάνει τα 65 μέτρα κάτω από τη θάλασσα

Γνωστή και ως Γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης”, η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, κατασκευή της γαλλικής εταιρεία Vinci, είναι η καλωδιωτή γέφυρα που συνδέει την Πελοπόννησο με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα.

Ο σχεδιασμός του έργου έγινε στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και επικεφαλής αρχιτέκτονας ήταν ο Μπερτζ Μικαελιάν. Το μήκος της γέφυρας, που στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, ανέρχεται στα 2.252 μέτρα, ενώ μαζί με τις προσβάσεις φτάνει περίπου στα 2.880 μέτρα. Η κατασκευή του έργου ολοκληρώθηκε παρά τις δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες, ενώ το μέγιστο βάθος θεμελίωσης φτάνει τα 65 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Η γέφυρα σχεδιάστηκε με προδιαγραφές αντοχής σε σεισμό μεγαλύτερο από 7,4 Ρίχτερ, ενώ υπολογίζεται ότι αντέχει σε ενδεχόμενη σύγκρουση δεξαμενόπλοιου εκτοπίσματος 180.000 τόνων, αλλά και σε ταχύτητα ανέμου 265 χιλιομέτρων την ώρα.

Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου εγκαινιάστηκε στις 7 Αυγούστου του 2004, μία εβδομάδα πριν από την τελετή έναρξης της Ολυμπιάδας της Αθήνας. Το συνολικό κόστος της κατασκευής ανερχόταν στα 630 εκατομμύρια ευρώ. Στις 25 Μαΐου του 2007, σε ειδική τελετή που έγινε, ο πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας, έδωσε την ονομασία “Χαρίλαος Τρικούπης” στη γέφυρα και εν συνεχεία έγιναν τα αποκαλυπτήρια εικαστικού έργου με τη μορφή του γνωστού Έλληνα πολιτικού.


Κατηγορίες Άρθρου
ΕΛΛΑΔΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close