background img
banner
banner

Χωρίς πολλά κενά το «πρώτο κουδούνι» στην Αιγιάλεια

ΜΕΡΑ… ΝΥΧΤΑ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ – Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Με λιγότερα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία αλλά με «εκπτώσεις» στην ποιότητα σε συγκεκριμένους τομείς, ξεκινά σε δύο ημέρες η νέα σχολική χρονιά στην Αιγιάλεια. Τα σχολεία είναι πανέτοιμα, τα βιβλία κατέφθασαν και οι τοποθετήσεις αναπληρωτών γίνονται… νύχτα μέρα έτσι ώστε το «πρώτο κουδούνι» να ηχήσει φέτος με τους καλύτερους οιωνούς.

Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το ΠΥΣΠΕ κατέβαλε τιτάνια προσπάθεια τα τελευταία εικοσιτετράωρα για να τοποθετηθούν δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς για τους αναπληρωτές, ενώ από φέτος τοποθετεί και Ψυχολόγους στα σχολεία, πέντε σε πρώτη φάση στην Αιγιάλεια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, μετά την ολοκλήρωση των αποσπάσεων τα κενά θα είναι μόνο σε νηπιαγωγούς κι αυτά δεν ξεπερνούν τα δύο – τρία για την περιοχή.

Όπως μετέφερε στo “protionline.gr” η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιάλειας Αθηνά Σκανδάμη, τα πράγματα είναι καλύτερα και για τις ειδικότητες γαλλικών, Η/Υ και γυμναστών αφού οι τοποθετήσεις γίνονται με τα μόρια των αποσπάσεων και δεν συμβαίνει ό,τι τα προηγούμενα χρόνια που προηγείτο η Δευτεροβάθμια, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα οι ειδικότητες αυτές στα Δημοτικά να καλύπτονται… Νοέμβριο. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι μέχρι τον αγιασμό θα έχουν καλυφθεί τα κενά και στην Ειδική Αγωγή.

Ουσιαστικά βήματα βελτίωσης

Ως μία πολύ σημαντική εξέλιξη για την περιοχή, χαρακτήρισε η κ. Σκανδάμη την ίδρυση δύο ΣΔΕΥ (Σχολικών Δικτύων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης). Στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αιγίου αποτελούμενο από τις σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης με ιδρυμένα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.): Δημοτικό Σχολείο Αιγείρας, 1ο Δημοτικό Σχολείο Ακράτας, 6ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, 7ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, Δημοτικό Σχολείο Διακοπτού. Επίσης στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγίου αποτελούμενο από τις κάτωθι σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης με ιδρυμένα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.): Δημοτικό Σχολείο Αβύθου, 4ο Νηπιαγωγείο Αιγίου, 3ο Νηπιαγωγείο Αιγίου, 4ο Γυμνάσιο Αιγίου, Γυμνάσιο Καμαρών. Τέλος, θα λειτουργήσει και ΣΔΕΥ υπό το ΕΕΕΕΚ Αιγίου αποτελούμενο από: 2ο Γυμνάσιο Αιγίου (Παράλληλη για 2 έτη), 1ο ΓΕΛ Αιγίου (Παράλληλη για 2 έτη), Δημοτικό Σχολείο Καμαρών (με υποστήριξη εκπαιδευτικού από το ΕΕΕΕΚ) Δημοτικό Σχολείο Τέμενης (Παράλληλη στήριξη), 10ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου (Παράλληλη στήριξη Braille).

΄΄Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί θα επισκέπτονται μία φορά την εβδομάδα τα σχολεία αυτά βοηθώντας σε μεγάλο βαθμό τα τμήματα ένταξης. Σκοπός είναι η ενδυνάμωση, η προώθηση της συνεργασίας και ο συντονισμός του έργου των σχολικών μονάδων και Ε.Κ. για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και την προαγωγή συνολικά της ψυχοκοινωνικής τους υγείας΄΄, σημείωσε η πρόεδρος των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Αναφέρθηκε ακόμη στον θεσμό των σχολικών γευμάτων που διευρύνεται αφού πλέον πλην του 3ου Δημοτικού Αιγίου και των σχολείων της Ανατολικής Αιγιάλειας, όλα τα άλλα έχουν ενταχθεί στη σίτιση.

Δεν αρκεί η κάλυψη των κενών…

Στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, παρατηρείται πληθώρα εκπαιδευτικών που επιθυμεί να τοποθετηθεί στην περιοχή λόγω συμφερόντων, ενώ τα κενά σε καμία περίπτωση στην Αιγιάλεια δεν συγκρίνονται με αυτά ορεινών ή απομακρυσμένων περιοχών. Σε όλη τη χώρα τα κενά ανέρχονταν σε 30.000 και έχουν καλυφθεί τα 10.000. ΄΄Σε γενικές γραμμές έχουμε καθηγητές και το ΠΥΣΔΕ λειτουργεί πολύ γρήγορα. Οι αναπληρωτές έχουν τοποθετηθεί στην Αχαΐα, όχι όμως στον βαθμό που χρειαζόμαστε, αφού έχουν έρθει 24 επί συνόλου 50 που χρειάζονταν. Υπάρχουν πολλοί Αχαιοί που έχουν ζητήσει να έρθουν καθώς είναι εδώ ο τόπος συμφερόντων τους, εν αντιθέσει με άλλους νομούς. Τα κενά στην ειδική αγωγή, δηλαδή στο ΕΕΕΕΚ θα καλυφθούν, ωστόσο δεν ξέρουμε πότε θα γίνει αυτό με τα τμήματα ένταξης για τα οποία, παρότι οι διορισμοί γίνονται μέσω ΕΣΠΑ και υπάρχει η χρηματοδότηση, σημειώνεται καθυστέρηση΄΄, ανέφερε στo “protionline.gr” η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας Δώρα Μαστραπά.

Έτσι, το Γυμνάσιο Καμαρών και το 4ο Γυμνάσιο Αιγίου που διαθέτουν τα εν λόγω τμήματα θα λειτουργούν μεν χωρίς κενά, αλλά σε πρώτη φάση όχι όπως θα έπρεπε. ΄΄Οι καθηγητές δεν βρίσκονται στα σχολεία για να φυλάνε τα παιδιά, αλλά για να μεταδίδουν γνώσεις΄΄, σχολίασε με νόημα η κ. Μαστραπά.

Ένα θετικό που εντόπισε είναι ότι εγκρίνονται τα ολιγομελή τμήματα, πλην όμως το πρόβλημα της υπογεννητικότητας είναι υπαρκτό, εμφανές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και πολύ σύντομα και στην δευτεροβάθμια. Π.χ. τα Γυμνάσια της περιοχής μέχρι πρότινος είχαν έξι τμήματα και πλέον μόνο τέσσερα…
Εστίασε ακόμη στο γεγονός ότι θεωρείται πλέον φυσιολογικό ένας εκπαιδευτικός π.χ. γαλλικών, εικαστικών ή πληροφορικής να πηγαίνει σε τρία σχολεία για να συμπληρώσει ώρες, ενώ υπάρχουν εκπαιδευτικοί που… αναγκάζονται να πηγαίνουν και σε πέντε σχολεία καλύπτοντας δεκάδες χιλιόμετρα…

΄΄Το θέμα δεν είναι να δούμε αν καλύπτονται τα κενά αλλά πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Για παράδειγμα, στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Αιγίου, πέντε μαθήτριες επιθυμούσαν να ακολουθήσουν την ειδικότητα της Νοσηλευτικής ωστόσο, με βάση τα όσα το υπουργείο προβλέπει, δεν γίνεται να λειτουργήσει τμήμα με πέντε μαθητές, άρα οι εν λόγω μαθήτριες αναγκαστικά επιλέγουν άλλο αντικείμενο. Η Τεχνολογική Εκπαίδευση για να είναι επιτυχημένη θα πρέπει να δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να επιλέξουν τον κλάδο που επιθυμούν΄΄, τόνισε η πρόεδρος της τοπικής ΕΛΜΕ. Παράλληλα, μίλησε για στοχευμένη υποβάθμιση των Εσπερινών σχολείων, από τη στιγμή που ο νόμος ζητά να υπάρχει αποδεδειγμένο ένσημο για να εγγραφεί κάποιος να φοιτήσει, κάτι που είναι εξαιρετικά δύσκολο στις μέρες μας…

Τέλος, παρατήρησε ότι η νέα κυβέρνηση δεν προχώρησε στην κατάργηση του νόμου για το «νέο Λύκειο» όπως προεκλογικά ανέφερε, οι τέσσερις κατευθύνσεις θα ισχύσουν ωστόσο δεν υπάρχει «γέφυρα» από τη μία στην άλλη… ΄΄Η Γενική Παιδεία έχει πεταχτεί στον κάλαθο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το γνωστικό επίπεδο΄΄, κατέληξε.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close