background img
banner
banner

Μία εκδήλωση με… χίλια συμπεράσματα

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Χρήσιμα συμπεράσματα εξήχθησαν από την εκδήλωση που πραγματοποίησε το πρωί της Κυριακής 6/10 ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας, στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εκπαδευτικών. Θέμα της ήταν οι «Οικογενειακές στρατηγικές για ευτυχισμένα παιδιά», με άκρως ενδιαφέρουσες εισηγήσεις και τοποθετήσεις από τους παριστάμενους, δίνοντας στην ουσία κατευθυντήριες γραμμές στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς για την καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης των παιδιών και τον ρόλο που πρέπει να παίζουν η οικογένεια αλλά και το σχολείο.

Στην τρίωρη στρογγυλή τράπεζα συμμετείχαν οι Δρ Νικόλαος Μάνεσης (εργαστηριακό διδακτικό προσωπικό, Πανεπιστήμιο Πατρών), Δρ. Βασιλική Φελούκα (συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου Π.Ε.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας και Βασίλης Κωσταρίδης (εκπαιδευτικός Π.Ε., Msc στις ανθρωπιστικές σπουδές). Ο συντονισμός ανήκε στην κ. Φελούκα που έδωσε με διεξοδικό τρόπο παραδείγματα συμπεριφορών. Οι ομιλητές ανέφεραν το πώς οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί βάζουν το πλαίσιο για να είναι τα παιδιά ευτυχισμένα λαμβάνοντας την συναισθηματική βάση που αργότερα θα αναπτύξουν ως ενήλικες στην κοινωνία.

Άξια αναφοράς είναι η τοποθέτηση του δημάρχου Αιγιαλείας Δημήτρη Καλογερόπουλου ο οποίος, παρότι είχε κι άλλες υποχρεώσεις προτίμησε να μείνει και να αναπτύξει τις θέσεις τους, χρησιμοποιώντας κι αυτός δικά του παραδείγματα από την οικογένειά του και από φίλους ή συγγενείς του.

Βασική επικοινωνία με το παιδί

Οι κ. Μάνεσης και Κωσταρίδης αναφέρθηκαν στην επικοινωνία, την οικογένεια και τα οκτώ στάδια του κύκλου ζωής της, την αλληλεξάρτηση των μελών της, την διαπαιδαγώγηση, τις προκλήσεις της εποχής, την δυσλειτουργικότητα της επικοινωνίας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα συναισθήματα και την συναισθηματική «υγεία» των παιδιών. Ακόμη, την συναισθηματική νοημοσύνη και την επικοινωνία γονέα παιδιού. Απευθυνόμενοι προς τους γονείς, τόνισαν: ΄΄Αφήστε το παιδί να γνωρίζει ότι σας ενδιαφέρει και εμπλέκεστε γιατί θέλετε να βοηθήσετε. Σβήστε την τηλεόραση ή κλείστε την εφημερίδα σας όταν το παιδί θέλει να μιλήσετε. Αποφύγετε να σηκώνετε ή να παίρνετε τηλέφωνο όταν το παιδί θέλει να σας πει κάτι σημαντικό. Κρατήστε την συζήτηση σε προσωπικό/ ιδιωτικό επίπεδο, εκτός και αν είναι ανάγκη να είναι παρόντα άλλα άτομα. Κατεβείτε στο ίδιο επίπεδο με το παιδί. Αν είστε θυμωμένος/ή για μια συμπεριφορά ή ένα περιστατικό μην προσπαθήσετε να μιλήσετε μέχρι να ηρεμήσετε΄΄.

Καλλιέργεια αυτοεκτίμησης

Σε ό,τι αφορά την αυτοεκτίμηση, τονίστηκε πως ΄΄εκφράζει τη γενικότερη συνολική αξιολογική προσωπική κρίση του ατόμου για τον εαυτό του.
Ουσιαστικά είναι η συναισθηματική αξιολόγηση της αυτοαντίληψης, το αυτοσυναίσθημα, η αξιολόγηση που κάνουμε σχετικά με τις διαφορές μεταξύ της αυτοεικόνας μας και του ιδεατού εαυτού μας. Όσο πιο θετικές είναι οι εμπειρίες που έχει το άτομο με εκπαιδευτικούς, γονείς και συμμαθητές αλλά και γενικότερα τους «σημαντικούς άλλους» τόσο θετικότερη και η αυτοαντίληψη και αυτοεκτίμησή του. Η αυτοεκτίμηση θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς δείκτες της ευημερίας και πνευματικής υγείας του ατόμου΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close