background img
banner
banner

Τι ισχύει με τα τέλη κυκλοφορίας μετά την 1η Μαρτίου

Ο ΡΥΠΑΙΝΩΝ …ΠΛΗΡΩΝΕΙ

Οι αλλαγές που θα προκαλέσει το νέο πρότυπο μέτρησης εκπομπών CO2 επηρεάζουν τα Τέλη Κυκλοφορίας, όπως και το Τέλος Ταξινόμησης. Έτσι, αν το οικονομικό επιτελείο δεν αναπροσαρμόσει τους συντελεστές, η επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες θα ήταν πολύ υψηλή.

Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι δύο και αφορούν στην αύξηση των ορίων των εκπομπών ρύπων που αλλάζουν οι συντελεστές κατά 10% ή 20%.

Ειδικότερα σύμφωνα με το πρώτο σενάριο περιλαμβάνει αύξηση 10% στα όρια των CO2 και τα Τέλη Κυκλοφορίας διαμορφώνονται:

  • 0-99 γρ. CO2 – Μηδενικό κόστος
  • 100-110 – 0,9 ευρώ/γραμμάριο
  • 111 – 132 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
  • 133 – 152 – 1,2 ευρώ / γραμμάριο
  • 153 – 176 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
  • 177 – 198 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
  • 199 – 220 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
  • 221 – 275 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
  • 276 και άνω – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο περιλαμβάνει αύξηση 20% στα όρια των CO2 και τα Τέλη Κυκλοφορίας διαμορφώνονται:

  • 0-108 γρ. CO2 – Μηδενικό κόστος
  • 109-120 – 0,9 ευρώ/γραμμάριο
  • 121 – 144 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
  • 145 – 184 – 1,2 ευρώ / γραμμάριο
  • 185 – 220 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
  • 221 – 264 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
  • 265 – 316 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
  • 317 – 378 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
  • 379 και άνω – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Τα παραπάνω Τέλη Κυκλοφορίας εξετάζεται να επιβληθούν στα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν μετά την 1η Μαρτίου 2020. Υπάρχει όμως και ακόμη μία πρόταση, σύμφωνα με την οποία θα επιβληθούν στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2016 όποτε και ξεκίνησαν να μετρώνται οι εκπομπές CO2 με το νέο πρότυπο μέτρησης WLTP.

Στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η Νοεμβρίου του 2010 έως και το 2015, τα Τέλη Κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με τους υπάρχοντες συντελεστές. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να παραμείνουν αμετάβλητα τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Τέλη Κυκλοφορίας που υπολογίζονται με το κυβισμό του κινητήρα

Όσον αφορά τα Τέλη Κυκλοφορίας στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν την 31η Οκτωβρίου 2010, τα οποία υπολογίζονται σύμφωνα με τον κυβισμό του κινητήρα, το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει να τα αυξήσει σε ποσοστό από 2% έως και 10% εξαιτίας της παλαιότητας και των υψηλών ρύπων τους ώστε να υιοθετηθεί και σε αυτή την κατηγορία οχημάτων πως ο «ρυπαίνων πληρώνει».

Όμως, ο αριθμός των συγκεκριμένων αυτοκινήτων είναι πολύ υψηλός (πάνω από 3 εκατ. οχήματα), κάτι που κάνει πολύ πιθανό να μην υιοθετηθούν τελικά οι αυξήσεις.

Σε περίπτωση που εγκριθούν, τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας έως το 2000, θα κυμανθούν από 22 έως 1.230 ευρώ που είναι σήμερα σε 24 έως 1.353 ευρώ.

Στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 2001 έως και 2005 τα Τέλη Κυκλοφορίας εξετάζεται να κυμανθούν από 22 – 1.050 ευρώ σε 23 έως 1.102 ευρώ.

Στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 2006 έως τον Οκτώβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας από 22 έως 1.380 ευρώ θα κυμανθούν σε 22,4 έως 1.400 ευρώ.

Πηγή: newsauto.gr


Κατηγορίες Άρθρου
AUTO

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr