background img
banner
banner

Έλεγχος ασφαλείας στις σήραγγες… θετικός!

«ΑΝΟΙΓΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ» ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΧΘΕΣΙΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ

Ακόμα ένα βήμα που μας φέρει πιο κοντά στην επαναλειτουργία της εδώ και 12 χρόνια κλειστής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Αίγιο, πραγματοποιήθηκε χθες. Ένα δοκιμαστικό δρομολόγιο μέσα στις σήραγγες απέδειξε την ετοιμότητα που υπάρχει, καθιστώντας εφικτό τον στόχο το τρένο να… κυλίσει κανονικά στις ράγες στα τέλη Απριλίου.

Το κρίσιμο δοκιμαστικό δρομολόγιο έγινε προκειμένου να δείξει το κατά πόσο η νέα διπλή γραμμή των 71 χιλιομέτρων είναι έτοιμη και ασφαλής και το αποτέλεσμα ικανοποίησε στο έπακρο τα στελέχη ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ που έδωσαν το «παρών». Εκκρεμότητα αποτελούν τα πιστοποιητικά ασφαλείας για τις έξι σήραγγες του τμήματος, τα οποία είναι θέμα χρόνου να εξασφαλιστούν μετά το χθεσινό δοκιμαστικό δρομολόγιο.

Επικεντρώθηκε στα τούνελ

Στο τεστ συμμετείχαν η πυροσβεστική και η αστυνομία και επικεντρώθηκε στο τούνελ της Τράπεζας, που είναι το μεγαλύτερο της γραμμής με 2.650 μέτρα και στο τούνελ του Πλατάνου με 2.300 μέτρα μήκος. Να σημειωθεί ότι οι δύο αυτές σήραγγες είναι η μεγαλύτερες της σιδηροδρομικής γραμμής μαζί με μία ακόμη στο Μελίσσι Κορινθίας που είναι μήκους 1.700 μέτρων. Αντίστοιχες δοκιμές είχαν γίνει πριν λίγες ημέρες και στις σήραγγες Καλλιδρόμου και Όθρυος.

Να σημειωθεί ότι ο χθεσινός συρμός, ντιζελάμαξα με τρία βαγόνια, που πραγματοποίησε το δοκιμαστικό δρομολόγιο, ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε μέχρι το Διακοπτό, εκεί όπου έκανε αναστροφή και επέστρεψε ξανά στο Κιάτο.

΄΄Ήταν μία ιδιαίτερη στιγμή, ουσιαστικά ένας προάγγελος της γραμμής που αναμένουμε να λειτουργήσει. Ευελπιστούμε ότι θα υλοποιηθεί η εξαγγελία για κανονική λειτουργία της γραμμής στο τέλος Απριλίου χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση΄΄, ανέφερε στο protionline.gr ένας σιδηροδρομικός, ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού Γιάννης Καραπαναγιώτης που παρακολούθησε την άσκηση.

Όπως τόνισε, ΄΄ο έλεγχος αποσκοπούσε στην ετοιμότητα που παρουσιάζουν οι σήραγγες ώστε να τεθεί με ασφάλεια σε λειτουργία η γραμμή, δεδομένου ότι παρουσιάζουν την ιδιαιτερότητα πως είναι πολύ μεγάλες. Είναι χαρακτηριστικό ότι διαθέτουν δύο εξόδους διαφυγής για παν ενδεχόμενο. Οι μηχανικοί χθες διαπίστωσαν πως όλα βαίνουν καλώς και αυτό ουσιαστικά ανοίγει τον δρόμο για τη λειτουργία της γραμμής, όπως μας μετέφεραν΄΄.

Υπολείπεται η σηματοδότηση

Σημειώνεται πως αυτό που κολλάει την παράδοση του τμήματος είναι η διαδικασία λειτουργίας του συστήματος σηματοδότησης το οποίο σε κάποια σημεία, στις πλημμύρες του περασμένου Νοέμβρη καταστράφηκε με αποτέλεσμα να πρέπει εκ νέου να εγκατασταθεί. Για αυτό το λόγο προ ημερών εγκρίθηκε συμπληρωματική σύμβαση που θα ολοκληρώσει τις εργασίες, που ξεκίνησαν το 2015. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν θα χρειαστούν περίπου 3-4 μήνες για τελειώσουν όλα τα απαιτούμενα έργα.

Στη συνέχεια θα πρέπει ο ΟΣΕ να παραλάβει το έργο από την ΕΡΓΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αρχίσει τη δρομολόγηση τρένων που πλέον δεν θα φτάνουν μέχρι το Κιάτο αλλά μέχρι το Αίγιο που θα γίνει ο νέος τερματικός σταθμός του σιδηρόδρομου. Κατά πάσα πιθανότητα αυτό θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι (αν δεν υπάρξει κάποια επιπρόσθετη καθυστέρηση).

Υπενθυμίζεται πως στο νέο τμήμα θα λειτουργήσουν 3 νέοι Σιδηροδρομικοί σταθμοί: Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Αίγιο και 6 στάσεις: Διμηνιο, Λυκοποριά, Λυγιά, Πλάτανος, Διακοπτό, Ελίκη. Η ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύσσεται θα είναι 200χλμ/ώρα στο τμήμα Κιάτο-Λυκοποριά και 150χλμ/ώρα στο τμήμα Λυκοποριά-Αίγιο.

Πλέγμα ή νέο δρομολόγιο;

Αυτό που δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό είναι αν τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ενταχθούν στο υφιστάμενο πλέγμα προαστιακών δρομολογίων ή αν θα αποτελέσουν ένα νέο δρομολόγιο που θα ξεκινά από την Αθήνα και θα καταλήγει στο Αίγιο. Άλλωστε η λειτουργία της νέας διπλής γραμμής θα είναι χωρίς ηλεκτροκίνηση καθώς ο σχετικός διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και θα απαιτηθούν 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης για την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία.

Το βέβαιο είναι πάντως ότι θα επιφέρει πολλαπλά οφέλη στην Αιγιάλεια!


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close